Sverigedemokraterna
Citat från footfoot
Varför fortsätta ta debatten när motståndaren de senaste debatterna totalt ignorerat vad man sagt och inte kunnat argumentera på faktabaserad grund?
Det fungerar inte på sättet "Ignorera motståndarens argument och upprepa dig om irrelevanta saker tills motståndaren tröttnar och går - debatten vunnen".
Vet inte varför SD-anhängare påstår att Jimmie Åkesson är en bra debattör, kolla bara debatten mot Gudrun Schyman.
Hur ska Sverigedemokraterna motarbetas om inte genom sakliga debatter? Med ännu fler skämt om deras felsägningar? Eller med vuvuzelor och visselpipor?
Tycker man att SD är ett hemskt rasistiskt parti som utgör ett allvarligt hot mot demokratin och allas lika värde så förmedlar man inte det budskapet särskilt bra om man hela tiden gör sig rolig över felsägningar.
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Varför fortsätta ta debatten när motståndaren de senaste debatterna totalt ignorerat vad man sagt och inte kunnat argumentera på faktabaserad grund?
Det fungerar inte på sättet "Ignorera motståndarens argument och upprepa dig om irrelevanta saker tills motståndaren tröttnar och går - debatten vunnen".
Vet inte varför SD-anhängare påstår att Jimmie Åkesson är en bra debattör, kolla bara debatten mot Gudrun Schyman.
Hur ska Sverigedemokraterna motarbetas om inte genom sakliga debatter? Med ännu fler skämt om deras felsägningar? Eller med vuvuzelor och visselpipor?
Tycker man att SD är ett hemskt rasistiskt parti som utgör ett allvarligt hot mot demokratin och allas lika värde så förmedlar man inte det budskapet särskilt bra om man hela tiden gör sig rolig över felsägningar.
SD har aldrig ägnat sig åt sakliga debatter, därför är det bara att ge upp det spåret. Det är på samma sätt som med Jehovas Vittnen; det är ingen idé då ni har så mycket efterblivna antaganden utan något som helst stöd och en helt sjuk världsbild, på samma sätt som religiösa.
SDare, religiösa och så vidare kan inte bekämpas via "sakliga debatter" för inget med dem är sakligt. De motarbetas bäst genom att sekularisera och undervisa folk om dem och deras skeva världsbild, och bemöts bäst med hån och asgarv.
DE SUGER!!! OM DE GÖR NÅGOT DÅ BLIR JAG SÄR! ALLTSÅ, VEM FAN SKA BAKA MIN FUCKIN' PIZZA SEN RÅ!?!?!?!?!?
<ingen erfarenhet av politik, bah hört bullshit av detta politiska grupp sak grejj>
SD är bra. Längesen man hade något att hetsa upp sig över.
Alla andra partier bah "oh noe, främlingsfientligt parti". De hade kunnat ha lite invandringspolitik själva så hade det kanske inte brytit ut så. Eller det kanske var som när KD sa till om legalisering av cannabis "Den frågan är inte aktuell, inget annat parti bedriver frågan". Det gör frågan mindre viktig. Ey fan, de som tycker att frågan är viktig, var kan de annars vända sig?
Ja, de lever i sin egna lilla värld.
Citat från DrSithlord
Alla andra partier bah "oh noe, främlingsfientligt parti". De hade kunnat ha lite invandringspolitik själva så hade det kanske inte brytit ut så. Eller det kanske var som när KD sa till om legalisering av cannabis "Den frågan är inte aktuell, inget annat parti bedriver frågan". Det gör frågan mindre viktig. Ey fan, de som tycker att frågan är viktig, var kan de annars vända sig?
om du tar dig tid att läsa nåt partiprogram så ser du att ALLA partier har invandringspolitik, bara det att de andra partierna inte ser invandringen och invandrarna som syndabock till alla samhällsproblem som existerar.
partiet suger, ursäkta mig men that's the truth :(
Citat från Stringburka
SDare, religiösa och så vidare kan inte bekämpas via "sakliga debatter" för inget med dem är sakligt. De motarbetas bäst genom att sekularisera och undervisa folk om dem och deras skeva världsbild, och bemöts bäst med hån och asgarv.
Med andra ord vill du se ännu mer propaganda mot SD i skolor och i media? Du vill att skolor och media undviker att diskutera sakfrågor med SD-representanter så mycket som möjligt, utan istället satsar på att smutskasta dem bakom deras ryggar?
Den strategin kommer knappast köra ut SD ur riksdagen 2014.
Citat från Anklever
Citat från Stringburka
SDare, religiösa och så vidare kan inte bekämpas via "sakliga debatter" för inget med dem är sakligt. De motarbetas bäst genom att sekularisera och undervisa folk om dem och deras skeva världsbild, och bemöts bäst med hån och asgarv.
Med andra ord vill du se ännu mer propaganda mot SD i skolor och i media? Du vill att skolor och media undviker att diskutera sakfrågor med SD-representanter så mycket som möjligt, utan istället satsar på att smutskasta dem bakom deras ryggar?
Den strategin kommer knappast köra ut SD ur riksdagen 2014.
Finns inget som kommer köra ut dem ur riksdagen; vi går mot ett mer fascistiskt samhälle och så är det. Vill se sakliga analyser av SD's efterblivenheter, men tror inte på monologartad propaganda. Misstförstå mig inte; propaganda är en jättebra sak, men den måste bedrivas som en dialog och den måste bedrivas av folket, inte några enstaka maktmän med kluvna intressen.
Media är ju för övrigt experter på att ge främlingsfientlighet en enorm boost; hade vi inte haft så skev mediarapportering hade folk haft en mer rimlig världsbild. Träffar folk som tror att majoriteten av alla brott begås i förorter. Uuuundrar om det kan ha något att göra med att när en svensk blir mördad i en förort får vi helsideuppslag fyra veckor i sträck (se fallet Elin Kranz för ett tydligt exempel) men om någon blir mördad på Kungsportsavenyn blir det bara en notis. Att hela dagspressen är blå är ju inte helt orelaterat.
Janne Palmén har skrivit ett bra blogginlägg om just det ämnet.
Och jag ser gärna att man smutskastar SD i deras ansikten. Är ju precis det du vänder dig emot, trodde jag?
Citat från Tour
om du tar dig tid att läsa nåt partiprogram så ser du att ALLA partier har invandringspolitik, bara det att de andra partierna inte ser invandringen och invandrarna som syndabock till alla samhällsproblem som existerar.[/i]
Klart de har invandringspolitik, men ingen som tycker att Sverige går till en överdrift.
Man behöver inte vara rasse för att tycka att man ska chilla ner invandringen.
Som jag sa med exemplet. Det finns mot, men inget för de som är för.
Åter igen: Var ska de vända sig?
Citat från etthundratolv
partiet suger, ursäkta mig men that's the truth :(
Håller inte med.
Men om vi inte haft SD så hade vi ju inte haft några roliga att driva med :(
Citat från NiNTENDOHC
Men om vi inte haft SD så hade vi ju inte haft några roliga att driva med :(
Äh, har ju gått att driva med centerpartister och kristdemokrater sen 1964, och SD är ju lite som en korsning mellan kristna sexualmoralistiska halvrassar och snedknullade bonnläppar... De är praktiska i att man får liksom båda sätten att vara efterbliven i ett paket, men SÅ farligt jobbigt är det väl inte att driva med varje grupp för sig?
Citat från Stringburka
Citat från NiNTENDOHC
Men om vi inte haft SD så hade vi ju inte haft några roliga att driva med :(
Äh, har ju gått att driva med centerpartister och kristdemokrater sen 1964, och SD är ju lite som en korsning mellan kristna sexualmoralistiska halvrassar och snedknullade bonnläppar... De är praktiska i att man får liksom båda sätten att vara efterbliven i ett paket, men SÅ farligt jobbigt är det väl inte att driva med varje grupp för sig?
Glöm inte folkpartiet, för dom kan inte slåss! :)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet