Sverigedemokraterna
Citat från footfoot
Citat från Axelvonned
Jo tack, jag vet. Men erkänn att regeringarna i de nämnda länderna uppfyller många av kriterierna för att vara fascistiska?
I brist på bättre ord fick det bli fascist.
Och blanda inte ihop det ned Nationalism nu då det är två olika saker även fast dom gärna används ihop.
De uppfyller kriteriet totalitär diktatur, och det är ungefär det enda de har gemensamt med fascismen, så varför inte bara kalla det totalitär diktatur?
Om vi fortsätter använda politiska termer fel så kommer snart alla ideologier sakna sin ursprungliga betydelse.
För övrigt så är fascismen en nationalistisk ideologi...
Och en totalitär diktatur innehåller nästan allt som fascismen gör förutom nationalismen. Och nationalismen är stark i de länder jag rabblade upp. Men du har dock rätt, jag kanske borde använt totalitär diktatur, även fast jag ser en sådan diktator som en fascist. Men det är min syn på det hela och inte rent vetenskapligt misstänker jag.
Ja visst men det är inte samma sak eller hur även fast det är en nationalistisk ideologi?
Citat från Axelvonned
Och en totalitär diktatur innehåller nästan allt som fascismen gör förutom nationalismen. Och nationalismen är stark i de länder jag rabblade upp. Men du har dock rätt, jag kanske borde använt totalitär diktatur, även fast jag ser en sådan diktator som en fascist. Men det är min syn på det hela och inte rent vetenskapligt misstänker jag.
Ja visst men det är inte samma sak eller hur även fast det är en nationalistisk ideologi?
Nationalism är en av de enskilt största kännetecknande egenskaperna hos fascismen, inte bara ett litet bihang. Nationalismen är för fascismen vad klasskamp är för kommunismen; det som håller samman hela ideologin. Den andra saken som är kännetecknande för fascismen är att den är korporativistisk; utan korporativism är det svårt att kalla ett land fascistiskt. Sen kommer ju acceptansen för våld till det, men våld är något som förekommer inom alla politiska grupperingar och ideologier och inget som är direkt unikt för fascismen.
Citat från L3DS3N
Citat från archNisse
-utube-
Ha!
hade varit skoj om inte soran varit där, den dumma jäveln har ju redan ljugit en massa i sin lilla videoblogg. Ingen respekt för den gossen.
Hur vet du att han har ljugit ? seriöst ingenting som talar för att han har direkt ljugit, bara för att du inte håller med hans åsikter gör inte det han till en lögnare. ni är roliga!
http://www.bt.se/nyheter/boras/petzall-blaste-riksdagen-pa-flygresorna%282286202%29.gm
SD är riktiga höjdare dom!
Tur att SD kunde vara med och spara in alla pengar på de stänga UD-kontoren så de kunde lägga pengarna på
flygresor åt Petzäll istället.
Citat från Gravedigger
http://www.bt.se/nyheter/boras/petzall-blaste-riksdagen-pa-flygresorna%282286202%29.gm
SD är riktiga höjdare dom!
Tur att SD kunde vara med och spara in alla pengar på de stänga UD-kontoren så de kunde lägga pengarna på
flygresor åt Petzäll istället.
Petzäll är så fin <3
Snart kommer SD gnälla om "SVTs hatattack mot SD", för programledaren i melodifestivalen drog nyss ett skämt om SDs kunskaper i matematik.
var inte mer än rätt haha :D
Citat från footfoot
Snart kommer SD gnälla om "SVTs hatattack mot SD", för programledaren i melodifestivalen drog nyss ett skämt om SDs kunskaper i matematik.
Det är intressant att den där felsägningen har fått ett så stort genomslag i anti-SD-kretsar. Att SD vill stoppa byggandet av nya moskéer eller minska invandringen till Sverige med 90 % är uppenbarligen inte alls lika intressant som att någon råkar säga fel i riksdagen.
Det tyder på att SD:s motståndare inte alltid vill "ta debatten" med Sverigedemokraterna. De vet inte riktigt hur de ska bemöta kritiken mot invandringens och mångkulturens misslyckanden. De vet inte hur de ska försvara den politik som leder till att tusentals människor kommer till Sverige varje år och hamnar i utanförskap, arbetslöshet och kriminalitet.
Så istället snackar de om felsägningar och Petzäll-fyllor. Enklare så.
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Snart kommer SD gnälla om "SVTs hatattack mot SD", för programledaren i melodifestivalen drog nyss ett skämt om SDs kunskaper i matematik.
Det är intressant att den där felsägningen har fått ett så stort genomslag i anti-SD-kretsar. Att SD vill stoppa byggandet av nya moskéer eller minska invandringen till Sverige med 90 % är uppenbarligen inte alls lika intressant som att någon råkar säga fel i riksdagen.
Det tyder på att SD:s motståndare inte alltid vill "ta debatten" med Sverigedemokraterna. De vet inte riktigt hur de ska bemöta kritiken mot invandringens och mångkulturens misslyckanden. De vet inte hur de ska försvara den politik som leder till att tusentals människor kommer till Sverige varje år och hamnar i utanförskap, arbetslöshet och kriminalitet.
Så istället snackar de om felsägningar och Petzäll-fyllor. Enklare så.
Eller så är det för att de är trötta på att försöka diskutera med SD, då SD-anhängare och SD-politiker inte tycks kunna föra vettiga diskussioner eller förlita sig till fakta. De SD-röstare jag stött på som tror att invandringen kostar hundratals miljarder per år går inte precis att räkna på ena handen om man säger så.
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Snart kommer SD gnälla om "SVTs hatattack mot SD", för programledaren i melodifestivalen drog nyss ett skämt om SDs kunskaper i matematik.
Det är intressant att den där felsägningen har fått ett så stort genomslag i anti-SD-kretsar. Att SD vill stoppa byggandet av nya moskéer eller minska invandringen till Sverige med 90 % är uppenbarligen inte alls lika intressant som att någon råkar säga fel i riksdagen.
Det tyder på att SD:s motståndare inte alltid vill "ta debatten" med Sverigedemokraterna. De vet inte riktigt hur de ska bemöta kritiken mot invandringens och mångkulturens misslyckanden. De vet inte hur de ska försvara den politik som leder till att tusentals människor kommer till Sverige varje år och hamnar i utanförskap, arbetslöshet och kriminalitet.
Så istället snackar de om felsägningar och Petzäll-fyllor. Enklare så.
Vi har tagit debatten med SD i typ 10 år, orka tjaffsa om samma sak igen. Ni är efterblivna kovältare och kommer fortsätta vara, och visst, det är inte helt socialt accepterat att peka och skratta åt utvecklingsstörda men i erat fall gör jag gärna ett undantag.
Citat från Anklever
Citat från footfoot
Snart kommer SD gnälla om "SVTs hatattack mot SD", för programledaren i melodifestivalen drog nyss ett skämt om SDs kunskaper i matematik.
Det är intressant att den där felsägningen har fått ett så stort genomslag i anti-SD-kretsar. Att SD vill stoppa byggandet av nya moskéer eller minska invandringen till Sverige med 90 % är uppenbarligen inte alls lika intressant som att någon råkar säga fel i riksdagen.
Det tyder på att SD:s motståndare inte alltid vill "ta debatten" med Sverigedemokraterna. De vet inte riktigt hur de ska bemöta kritiken mot invandringens och mångkulturens misslyckanden. De vet inte hur de ska försvara den politik som leder till att tusentals människor kommer till Sverige varje år och hamnar i utanförskap, arbetslöshet och kriminalitet.
Så istället snackar de om felsägningar och Petzäll-fyllor. Enklare så.
Vi har tagit debatten med SD i typ 10 år, orka tjaffsa om samma sak igen. Ni är efterblivna kovältare och kommer fortsätta vara, och visst, det är inte helt socialt accepterat att peka och skratta åt utvecklingsstörda men i erat fall gör jag gärna ett undantag.
Om ingen orkar ta debatten med SD, eller låter debatten ligga på "ni är efterblivna!!11"-nivå, så vinner ju SD på walkover.
Citat från Anklever
Om ingen orkar ta debatten med SD, eller låter debatten ligga på "ni är efterblivna!!11"-nivå, så vinner ju SD på walkover.
Varför fortsätta ta debatten när motståndaren de senaste debatterna totalt ignorerat vad man sagt och inte kunnat argumentera på faktabaserad grund?
Det fungerar inte på sättet "Ignorera motståndarens argument och upprepa dig om irrelevanta saker tills motståndaren tröttnar och går - debatten vunnen".
Vet inte varför SD-anhängare påstår att Jimmie Åkesson är en bra debattör, kolla bara debatten mot Gudrun Schyman.
Citat från Anklever
Om ingen orkar ta debatten med SD, eller låter debatten ligga på "ni är efterblivna!!11"-nivå, så vinner ju SD på walkover.
Nja, det vet jag inte riktigt om jag håller med om.
- MÅNEN ÄR EN OST!
- Nej, det är den inte, *källa*, *källa*, *källa*
- MÅNEN ÄR EN GUL, YSTAD OCH LAGRAD MEJERIPRODUKT!
- Nej, det är den FORTFARANDE inte, *källa*, *källa*, *källa*
- MÅNEN ÄR EN FÄRSKOST!
- *facepalm*
- HAHA! NI TAR INTE DEBATTEN! VI VINNER!!!!!111oneoneone
Citat från Anklever
Det tyder på att SD:s motståndare inte alltid vill "ta debatten" med Sverigedemokraterna. De vet inte riktigt hur de ska bemöta kritiken mot invandringens och mångkulturens misslyckanden. De vet inte hur de ska försvara den politik som leder till att tusentals människor kommer till Sverige varje år och hamnar i utanförskap, arbetslöshet och kriminalitet.
Så istället snackar de om felsägningar och Petzäll-fyllor. Enklare så.
Jadu, de gånger jag har "tagit debatten" på nivån över LOL NI E RASISTER FULLA Å SA FEL WIN FTW har det ju blivit betänkligt tyst här.
Instämmer dock i att den allmänna skadeglädjen över 40000000000000€ inte står i proportion till hur (inte så jätte-) roligt det var.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet