Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:26
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från archNisse


Överdrev lite det som Quidproquo skrev eftersom det är en rätt fri tolkning att "sätta in polisen"

Vart går gränsen för att slå ned demonstrationer? Räknas detta: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/polis-i-brutal-attack-mot-demonstranter_5949829.svd ?[/i]

Om det hon säger är sant att det var en fredlig demonstration så agera polisen såklart fel.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:34
u_suck_tbh 34 år

Vem kastade den första stenen? :pPPpPPppPP

Demonstranterna eller regimen?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:35
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från u_suck_tbh


Vem kastade den första stenen? :pPPpPPppPP

Demonstranterna eller regimen?


Det vet varken du eller jag.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:36
u_suck_tbh 34 år

Demonstranterna!
Poliser kastar inte sten :pPPpPP

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:37
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från u_suck_tbh


Demonstranterna!
Poliser kastar inte sten :pPPpPP


Tänkte skriva det först. Spela roll, det här har inget med SD att göra.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 19:04
Anklever Kille, 34 år

Citat från Kenmaster


Ser det ju dock fortfarande som så att företag, precis som allt annat, har sin yttrandefrihet i en demokrati. Alltså, bör det snarare vara odemokratiskt att hindra dem ifrån att säga vad de tycker.

Jag tycker absolut inte att man ska hindra företag från att kampanja mot Sverigedemokraterna. Jag säger bara att det är olyckligt. Det fördummar debatten.

MakeECGreatAgain 38 år

8 762 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 21:20




Kommentarerna var nog dagens alltså.


"vafan gör ni en nigger rap version! detta är en svensk sång!"

"Man hör på röstern att det är niggers som sjunger denna låt."

"Varför gör man en hiphop-version? Obegripligt!"


Tröga rasister. <3

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 21:24
Lalala1234 Tjej, 31 år

Rätt vackert BukkakeTsunami!

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 21:26
beatyourkids Kille, 38 år

va snackar TS om

archNisse Kille, 33 år

237 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 22:40
archNisse Kille, 33 år



Ha!

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2011 kl. 00:13
Axelvonned Kille, 35 år

Nej, han menar att dem inte haft fascism. Hade det haft lite fascism så hade det kanske varit pli på landet.[/i]


Intressant sätt att se på saken...Döda alla som opponerar sig är alltså lösning hmm....okay.

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2011 kl. 00:16
Axelvonned Kille, 35 år

Jag skulle nog kasta sten på herr reinfeldt också om han hindrade mig från att välja fritt i val, fängslar och torterar mig för att jag inte tycker som han samt håller min lön på en nivå som gör att jag inte har råd att äta mig mätt. Fast det är kanske bara jag (och några miljoner nordafrikaner)

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2011 kl. 01:00
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Axelvonned


Citat från footfoot

Citat från Axelvonned

Ang störande av torgmötena så kan man ju se det från ett annat perspektiv. Tänk dig att du är gift/polare/släkt med invandrare och asylsökande. SD vill alltså då sabotera för dina nära och kära genom att till exempel skicka hem dom till ställen där krig eller fascism faktiskt fortfarande råder (afghanistan, iran, irak, somalia m.fl). Visst fan är det okay att stå på torget och be dom dra åt helvete när dom står och vråla ut propaganda då!

Tror inte du är helt haj på vad fascism betyder. Det är inte en synonym för totalitärt styre.

Och du menar att Iran, Egyten, Tunisien inte har (haft) totalitärt styre?



Nej, jag påstår att det inte är fascistiska länder bara för att de är totalitära och förtryckande. Fascism är en hel ideologi.

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2011 kl. 11:53
Axelvonned Kille, 35 år

Citat från footfoot


Citat från Axelvonned

Citat från footfoot

Citat från Axelvonned

Ang störande av torgmötena så kan man ju se det från ett annat perspektiv. Tänk dig att du är gift/polare/släkt med invandrare och asylsökande. SD vill alltså då sabotera för dina nära och kära genom att till exempel skicka hem dom till ställen där krig eller fascism faktiskt fortfarande råder (afghanistan, iran, irak, somalia m.fl). Visst fan är det okay att stå på torget och be dom dra åt helvete när dom står och vråla ut propaganda då!

Tror inte du är helt haj på vad fascism betyder. Det är inte en synonym för totalitärt styre.

Och du menar att Iran, Egyten, Tunisien inte har (haft) totalitärt styre?


Nej, jag påstår att det inte är fascistiska länder bara för att de är totalitära och förtryckande. Fascism är en hel ideologi.


Jo tack, jag vet. Men erkänn att regeringarna i de nämnda länderna uppfyller många av kriterierna för att vara fascistiska?
I brist på bättre ord fick det bli fascist.
Och blanda inte ihop det ned Nationalism nu då det är två olika saker även fast dom gärna används ihop.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
18 februari 2011 kl. 14:04
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Axelvonned


Jo tack, jag vet. Men erkänn att regeringarna i de nämnda länderna uppfyller många av kriterierna för att vara fascistiska?
I brist på bättre ord fick det bli fascist.
Och blanda inte ihop det ned Nationalism nu då det är två olika saker även fast dom gärna används ihop.



De uppfyller kriteriet totalitär diktatur, och det är ungefär det enda de har gemensamt med fascismen, så varför inte bara kalla det totalitär diktatur?

Om vi fortsätter använda politiska termer fel så kommer snart alla ideologier sakna sin ursprungliga betydelse.



För övrigt så är fascismen en nationalistisk ideologi...


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet