Sverigedemokraterna
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från Axelvonned
Och du menar att Iran, Egyten, Tunisien inte har (haft) totalitärt styre?[/i]
Nej, han menar att dem inte haft fascism. Hade det haft lite fascism så hade det kanske varit pli på landet.
archNisse
Kille, 33 år
Citat från Quidproquo
Citat från Axelvonned
Och du menar att Iran, Egyten, Tunisien inte har (haft) totalitärt styre?
Nej, han menar att dem inte haft fascism. Hade det haft lite fascism så hade det kanske varit pli på landet.
Det är väl ändå rätt fascistiskt att sätta in polis/militär mot (mer eller mindre) fredliga demonstrationer för demokrati?
NE om fascism: "Viktiga beståndsdelar i fascismen är nationalism, populism och våldsdyrkan samt avståndstagande från demokrati.."
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från archNisse
Det är väl ändå rätt fascistiskt att sätta in polis/militär mot (mer eller mindre) fredliga demonstrationer för demokrati?
NE om fascism: "Viktiga beståndsdelar i fascismen är nationalism, populism och våldsdyrkan samt avståndstagande från demokrati.."[/i]
Jaha är det. Det finns ingenting fredligt med demonstrationerna i Egypten. Hade du sett livesändningarna hade du vetat det. Generellt sätter väl varenda regering och regim i världen in polis mot stenkastande hopar med vildar så då är väl varenda regering fascistisk.
u_suck_tbh
34 år
Citat från Quidproquo
Jaha är det. Det finns ingenting fredligt med demonstrationerna i Egypten. Hade du sett livesändningarna hade du vetat det. Generellt sätter väl varenda regering och regim i världen in polis mot stenkastande hopar med vildar så då är väl varenda regering fascistisk.
Hade du även lyssnat på livesändningarna så hade du också vetat att det mesta våldet misstänkts FRÅN ALLA HÅLL vara regim-lakejer (snubbarna på kameler med vapen liksom)
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från u_suck_tbh
Hade du även lyssnat på livesändningarna så hade du också vetat att det mesta våldet misstänkts FRÅN ALLA HÅLL vara regim-lakejer (snubbarna på kameler med vapen liksom)[/i]
Jaha, så de stenar som svärtade himlen var vadå?
u_suck_tbh
34 år
Citat från Quidproquo
Citat från u_suck_tbh
Hade du även lyssnat på livesändningarna så hade du också vetat att det mesta våldet misstänkts FRÅN ALLA HÅLL vara regim-lakejer (snubbarna på kameler med vapen liksom)
Jaha, så de stenar som svärtade himlen var vadå?
Violence;
once you get it in there, you can't get it out
Nån börjar kasta - andra börjar kasta
Group mentality osv.
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från u_suck_tbh
Violence;
once you get it in there, you can't get it out
Nån börjar kasta - andra börjar kasta
Group mentality osv.[/i]
Ergo, demonstrationerna var inte fredliga.
archNisse
Kille, 33 år
Citat från Quidproquo
Citat från archNisse
Det är väl ändå rätt fascistiskt att sätta in polis/militär mot (mer eller mindre) fredliga demonstrationer för demokrati?
NE om fascism: "Viktiga beståndsdelar i fascismen är nationalism, populism och våldsdyrkan samt avståndstagande från demokrati.."
Jaha är det. Det finns ingenting fredligt med demonstrationerna i Egypten. Hade du sett livesändningarna hade du vetat det. Generellt sätter väl varenda regering och regim i världen in polis mot stenkastande hopar med vildar så då är väl varenda regering fascistisk.
Så du menar att alla de tusentals personer som samlades i Kairo ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna? Hardcore poliser som motstår det trycket måste jag säga!
Det är en skillnad också vad polisen gör mot demonstranterna.
u_suck_tbh
34 år
Nej, men intentionerna var det.
u_suck_tbh
34 år
Citat från archNisse
Så du menar att alla de tusentals personer som samlades i Kairo ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna? Hardcore poliser som motstår det trycket måste jag säga!
Det är en skillnad också vad polisen gör mot demonstranterna.
To be fair så har faktiskt Egypten typ en miljon poliser. (seriöst)
archNisse
Kille, 33 år
Men annars kan jag nog gå med på att en regering som väljer att slå ned folket när de demonstrerar för en demokrati kan kallas för fascistisk, oavsett om folket kastar sten eller ej =)
archNisse
Kille, 33 år
Citat från u_suck_tbh
Citat från archNisse
Så du menar att alla de tusentals personer som samlades i Kairo ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna? Hardcore poliser som motstår det trycket måste jag säga!
Det är en skillnad också vad polisen gör mot demonstranterna.
To be fair så har faktiskt Egypten typ en miljon poliser. (seriöst)
Sant, fast i de flesta bilder och sändningar jag såg så var folket många gånger fler än poliserna. De flesta ägnade sig mest åt att fly undan gummikulor eller tårgas medans några stod kvar och kastade sten.
u_suck_tbh
34 år
Ingen regim idag är dumma nog att direkt slå ner demonstrationer (förutom Vitryssland)
Dom är listigare än så :SS
archNisse
Kille, 33 år
Citat från u_suck_tbh
Ingen regim idag är dumma nog att direkt slå ner demonstrationer (förutom Vitryssland)
Dom är listigare än så :SS
Överdrev lite det som Quidproquo skrev eftersom det är en rätt fri tolkning att "sätta in polisen"
Vart går gränsen för att slå ned demonstrationer? Räknas detta: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/polis-i-brutal-attack-mot-demonstranter_5949829.svd ?
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från archNisse
Så du menar att alla de tusentals personer som samlades i Kairo ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna? Hardcore poliser som motstår det trycket måste jag säga!
Det är en skillnad också vad polisen gör mot demonstranterna.[/i]
Många tusen ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna. Helt korrekt.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet