Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 17:07
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Axelvonned



Och du menar att Iran, Egyten, Tunisien inte har (haft) totalitärt styre?[/i]

Nej, han menar att dem inte haft fascism. Hade det haft lite fascism så hade det kanske varit pli på landet.

archNisse Kille, 33 år

237 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 17:55
archNisse Kille, 33 år

Citat från Quidproquo


Citat från Axelvonned


Och du menar att Iran, Egyten, Tunisien inte har (haft) totalitärt styre?

Nej, han menar att dem inte haft fascism. Hade det haft lite fascism så hade det kanske varit pli på landet.


Det är väl ändå rätt fascistiskt att sätta in polis/militär mot (mer eller mindre) fredliga demonstrationer för demokrati?

NE om fascism: "Viktiga beståndsdelar i fascismen är nationalism, populism och våldsdyrkan samt avståndstagande från demokrati.."

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:02
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från archNisse


Det är väl ändå rätt fascistiskt att sätta in polis/militär mot (mer eller mindre) fredliga demonstrationer för demokrati?

NE om fascism: "Viktiga beståndsdelar i fascismen är nationalism, populism och våldsdyrkan samt avståndstagande från demokrati.."[/i]

Jaha är det. Det finns ingenting fredligt med demonstrationerna i Egypten. Hade du sett livesändningarna hade du vetat det. Generellt sätter väl varenda regering och regim i världen in polis mot stenkastande hopar med vildar så då är väl varenda regering fascistisk.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:04
u_suck_tbh 34 år

Citat från Quidproquo


Jaha är det. Det finns ingenting fredligt med demonstrationerna i Egypten. Hade du sett livesändningarna hade du vetat det. Generellt sätter väl varenda regering och regim i världen in polis mot stenkastande hopar med vildar så då är väl varenda regering fascistisk.


Hade du även lyssnat på livesändningarna så hade du också vetat att det mesta våldet misstänkts FRÅN ALLA HÅLL vara regim-lakejer (snubbarna på kameler med vapen liksom)

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:10
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från u_suck_tbh



Hade du även lyssnat på livesändningarna så hade du också vetat att det mesta våldet misstänkts FRÅN ALLA HÅLL vara regim-lakejer (snubbarna på kameler med vapen liksom)[/i]

Jaha, så de stenar som svärtade himlen var vadå?

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:12
u_suck_tbh 34 år

Citat från Quidproquo


Citat från u_suck_tbh


Hade du även lyssnat på livesändningarna så hade du också vetat att det mesta våldet misstänkts FRÅN ALLA HÅLL vara regim-lakejer (snubbarna på kameler med vapen liksom)

Jaha, så de stenar som svärtade himlen var vadå?



Violence;
once you get it in there, you can't get it out

Nån börjar kasta - andra börjar kasta

Group mentality osv.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:14
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från u_suck_tbh



Violence;
once you get it in there, you can't get it out

Nån börjar kasta - andra börjar kasta

Group mentality osv.[/i]

Ergo, demonstrationerna var inte fredliga.

archNisse Kille, 33 år

237 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:15
archNisse Kille, 33 år

Citat från Quidproquo


Citat från archNisse

Det är väl ändå rätt fascistiskt att sätta in polis/militär mot (mer eller mindre) fredliga demonstrationer för demokrati?

NE om fascism: "Viktiga beståndsdelar i fascismen är nationalism, populism och våldsdyrkan samt avståndstagande från demokrati.."

Jaha är det. Det finns ingenting fredligt med demonstrationerna i Egypten. Hade du sett livesändningarna hade du vetat det. Generellt sätter väl varenda regering och regim i världen in polis mot stenkastande hopar med vildar så då är väl varenda regering fascistisk.


Så du menar att alla de tusentals personer som samlades i Kairo ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna? Hardcore poliser som motstår det trycket måste jag säga!

Det är en skillnad också vad polisen gör mot demonstranterna.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:16
u_suck_tbh 34 år

Nej, men intentionerna var det.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:16
u_suck_tbh 34 år

Citat från archNisse


Så du menar att alla de tusentals personer som samlades i Kairo ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna? Hardcore poliser som motstår det trycket måste jag säga!

Det är en skillnad också vad polisen gör mot demonstranterna.



To be fair så har faktiskt Egypten typ en miljon poliser. (seriöst)

archNisse Kille, 33 år

237 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:17
archNisse Kille, 33 år

Men annars kan jag nog gå med på att en regering som väljer att slå ned folket när de demonstrerar för en demokrati kan kallas för fascistisk, oavsett om folket kastar sten eller ej =)

archNisse Kille, 33 år

237 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:19
archNisse Kille, 33 år

Citat från u_suck_tbh


Citat från archNisse

Så du menar att alla de tusentals personer som samlades i Kairo ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna? Hardcore poliser som motstår det trycket måste jag säga!

Det är en skillnad också vad polisen gör mot demonstranterna.


To be fair så har faktiskt Egypten typ en miljon poliser. (seriöst)


Sant, fast i de flesta bilder och sändningar jag såg så var folket många gånger fler än poliserna. De flesta ägnade sig mest åt att fly undan gummikulor eller tårgas medans några stod kvar och kastade sten.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:19
u_suck_tbh 34 år

Ingen regim idag är dumma nog att direkt slå ner demonstrationer (förutom Vitryssland)
Dom är listigare än så :SS

archNisse Kille, 33 år

237 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:22
archNisse Kille, 33 år

Citat från u_suck_tbh


Ingen regim idag är dumma nog att direkt slå ner demonstrationer (förutom Vitryssland)
Dom är listigare än så :SS


Överdrev lite det som Quidproquo skrev eftersom det är en rätt fri tolkning att "sätta in polisen"

Vart går gränsen för att slå ned demonstrationer? Räknas detta: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/polis-i-brutal-attack-mot-demonstranter_5949829.svd ?

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 18:25
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från archNisse


Så du menar att alla de tusentals personer som samlades i Kairo ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna? Hardcore poliser som motstår det trycket måste jag säga!

Det är en skillnad också vad polisen gör mot demonstranterna.[/i]

Många tusen ägnade sig åt att kasta sten mot poliserna. Helt korrekt.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet