Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Viruset Kille, 33 år

14 891 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 11:08
Viruset Kille, 33 år

Citat från Kenmaster


Ser det ju dock fortfarande som så att företag, precis som allt annat, har sin yttrandefrihet i en demokrati. Alltså, bör det snarare vara odemokratiskt att hindra dem ifrån att säga vad de tycker.

Ska göra ett företag och inte släppa in muslimer =PPP

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 11:08
Tour Kille, 38 år

yttrandefriheten gäller bara när SD vill säga något, när nån kritiserar SD så är det inte samma sak, då är det odemokratiskt med yttrandefrihet.

likadant när SD inte får bestämma i kommunerna, det är också odemokratiskt, trots att vår demokrati bygger på att man ska skapa en majoritet för sina åsikter för att få igenom dom.

intressanta siffror angående avhopp i kommunerna förövrigt sedan valet.
övriga partier ligger på ca 2-3% medan SD ligger på 12%.

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 11:11
Kotoamatsukami Kille, 34 år

Lite sådär fast tvärt om ^

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 11:13
Tour Kille, 38 år

tvärtom?

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 11:20
Kotoamatsukami Kille, 34 år

yttrandefriheten gäller bara när SD vill säga något, när nån kritiserar SD så är det inte samma sak, då är det odemokratiskt med yttrandefrihet.

likadant när SD inte får bestämma i kommunerna, det är också odemokratiskt, trots att vår demokrati bygger på att man ska skapa en majoritet för sina åsikter för att få igenom dom.


Tycker det brukar vara lite tvärt om, faktiskt.

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 11:41
Axelvonned Kille, 35 år

Ang störande av torgmötena så kan man ju se det från ett annat perspektiv. Tänk dig att du är gift/polare/släkt med invandrare och asylsökande. SD vill alltså då sabotera för dina nära och kära genom att till exempel skicka hem dom till ställen där krig eller fascism faktiskt fortfarande råder (afghanistan, iran, irak, somalia m.fl). Visst fan är det okay att stå på torget och be dom dra åt helvete när dom står och vråla ut propaganda då!

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 11:45
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Axelvonned


Ang störande av torgmötena så kan man ju se det från ett annat perspektiv. Tänk dig att du är gift/polare/släkt med invandrare och asylsökande. SD vill alltså då sabotera för dina nära och kära genom att till exempel skicka hem dom till ställen där krig eller fascism faktiskt fortfarande råder (afghanistan, iran, irak, somalia m.fl). Visst fan är det okay att stå på torget och be dom dra åt helvete när dom står och vråla ut propaganda då!


Tror inte du är helt haj på vad fascism betyder. Det är inte en synonym för totalitärt styre.

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 11:47
spiskummin Kille, 36 år

Undrar hur det där "vi säger vad svenskarna egentligen tycker, men inte vågar säga herp derp" hänger ihop med att en majoritet av alla svenskar avskyr SD.

en_het_potatis Kille, 37 år

94 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 12:03
en_het_potatis Kille, 37 år

Citat från footfoot


Undrar hur det där "vi säger vad svenskarna egentligen tycker, men inte vågar säga herp derp" hänger ihop med att en majoritet av alla svenskar avskyr SD.

falsk konsensus - den inneboende "förmågan" hos en människa att anta (läs förutsätta) att andra är mer lik henne än vad de är i verkligheten. det är otroligt vanligt, alla gör så, i mer eller mindre utsträckning.

bertt Tjej, 31 år

461 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 12:03
bertt Tjej, 31 år

Bra.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 12:06
Tour Kille, 38 år

Citat från Hybris


yttrandefriheten gäller bara när SD vill säga något, när nån kritiserar SD så är det inte samma sak, då är det odemokratiskt med yttrandefrihet.

likadant när SD inte får bestämma i kommunerna, det är också odemokratiskt, trots att vår demokrati bygger på att man ska skapa en majoritet för sina åsikter för att få igenom dom.

Tycker det brukar vara lite tvärt om, faktiskt.



har du något nice exempel på det då? för det enda man hör är hur SD och deras anhängare gnäller för de inte får bestämma, och för att folk säger vad de tycker om dom.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 12:07
Tour Kille, 38 år

EDIT: några exempel, då du säger att det brukar vara tvärtom så borde det inte vara svårt att hitta en hel hög exempel på det.

SvartSvart Kille, 35 år

754 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 12:29
SvartSvart Kille, 35 år

Citat från footfoot


Undrar hur det där "vi säger vad svenskarna egentligen tycker, men inte vågar säga herp derp" hänger ihop med att en majoritet av alla svenskar avskyr SD.

Det finns nog betydligt fler som tycker lika som SD men som inte vågar uttrycka sig, så SD's uttalande är lite korrekt ändå. Inte så att många skulle våga säga att de är SD anhängare pga hatet man skulle få riktat mot sig. Liksom.

Om vi säger så här, jag tror att många svenska i Malmö egentligen är lite halvrasister eller halvt emot invandringen men inte många skulle säga det förstås.

Stackars vi svenskar som inte vågar uttrycka oss :(

Axelvonned Kille, 35 år

496 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 13:21
Axelvonned Kille, 35 år

Citat från footfoot


Citat från Axelvonned

Ang störande av torgmötena så kan man ju se det från ett annat perspektiv. Tänk dig att du är gift/polare/släkt med invandrare och asylsökande. SD vill alltså då sabotera för dina nära och kära genom att till exempel skicka hem dom till ställen där krig eller fascism faktiskt fortfarande råder (afghanistan, iran, irak, somalia m.fl). Visst fan är det okay att stå på torget och be dom dra åt helvete när dom står och vråla ut propaganda då!


Tror inte du är helt haj på vad fascism betyder. Det är inte en synonym för totalitärt styre.



Och du menar att Iran, Egyten, Tunisien inte har (haft) totalitärt styre?

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 16:31
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från SvartSvart


Citat från footfoot

Undrar hur det där "vi säger vad svenskarna egentligen tycker, men inte vågar säga herp derp" hänger ihop med att en majoritet av alla svenskar avskyr SD.

Det finns nog betydligt fler som tycker lika som SD men som inte vågar uttrycka sig, så SD's uttalande är lite korrekt ändå. Inte så att många skulle våga säga att de är SD anhängare pga hatet man skulle få riktat mot sig. Liksom.

Om vi säger så här, jag tror att många svenska i Malmö egentligen är lite halvrasister eller halvt emot invandringen men inte många skulle säga det förstås.

Stackars vi svenskar som inte vågar uttrycka oss :(



Fast skulle det stämma så skulle de ju haft ett stort antal fler som skulle rösta på dem. Om de inte vågar säga högt att de stödjer SD, så borde du kunna rösta på SD då vara val är hemliga.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet