Sverigedemokraterna
yttrandefriheten gäller bara när SD vill säga något, när nån kritiserar SD så är det inte samma sak, då är det odemokratiskt med yttrandefrihet.
likadant när SD inte får bestämma i kommunerna, det är också odemokratiskt, trots att vår demokrati bygger på att man ska skapa en majoritet för sina åsikter för att få igenom dom.
intressanta siffror angående avhopp i kommunerna förövrigt sedan valet.
övriga partier ligger på ca 2-3% medan SD ligger på 12%.
Lite sådär fast tvärt om ^
tvärtom?
yttrandefriheten gäller bara när SD vill säga något, när nån kritiserar SD så är det inte samma sak, då är det odemokratiskt med yttrandefrihet.
likadant när SD inte får bestämma i kommunerna, det är också odemokratiskt, trots att vår demokrati bygger på att man ska skapa en majoritet för sina åsikter för att få igenom dom.
Tycker det brukar vara lite tvärt om, faktiskt.
Ang störande av torgmötena så kan man ju se det från ett annat perspektiv. Tänk dig att du är gift/polare/släkt med invandrare och asylsökande. SD vill alltså då sabotera för dina nära och kära genom att till exempel skicka hem dom till ställen där krig eller fascism faktiskt fortfarande råder (afghanistan, iran, irak, somalia m.fl). Visst fan är det okay att stå på torget och be dom dra åt helvete när dom står och vråla ut propaganda då!
Citat från Axelvonned
Ang störande av torgmötena så kan man ju se det från ett annat perspektiv. Tänk dig att du är gift/polare/släkt med invandrare och asylsökande. SD vill alltså då sabotera för dina nära och kära genom att till exempel skicka hem dom till ställen där krig eller fascism faktiskt fortfarande råder (afghanistan, iran, irak, somalia m.fl). Visst fan är det okay att stå på torget och be dom dra åt helvete när dom står och vråla ut propaganda då!
Tror inte du är helt haj på vad fascism betyder. Det är inte en synonym för totalitärt styre.
Undrar hur det där "vi säger vad svenskarna egentligen tycker, men inte vågar säga herp derp" hänger ihop med att en majoritet av alla svenskar avskyr SD.
Citat från footfoot
Undrar hur det där "vi säger vad svenskarna egentligen tycker, men inte vågar säga herp derp" hänger ihop med att en majoritet av alla svenskar avskyr SD.
falsk konsensus - den inneboende "förmågan" hos en människa att anta (läs förutsätta) att andra är mer lik henne än vad de är i verkligheten. det är otroligt vanligt, alla gör så, i mer eller mindre utsträckning.
Bra.
Citat från Hybris
yttrandefriheten gäller bara när SD vill säga något, när nån kritiserar SD så är det inte samma sak, då är det odemokratiskt med yttrandefrihet.
likadant när SD inte får bestämma i kommunerna, det är också odemokratiskt, trots att vår demokrati bygger på att man ska skapa en majoritet för sina åsikter för att få igenom dom.
Tycker det brukar vara lite tvärt om, faktiskt.
har du något nice exempel på det då? för det enda man hör är hur SD och deras anhängare gnäller för de inte får bestämma, och för att folk säger vad de tycker om dom.
EDIT: några exempel, då du säger att det brukar vara tvärtom så borde det inte vara svårt att hitta en hel hög exempel på det.
Citat från footfoot
Undrar hur det där "vi säger vad svenskarna egentligen tycker, men inte vågar säga herp derp" hänger ihop med att en majoritet av alla svenskar avskyr SD.
Det finns nog betydligt fler som tycker lika som SD men som inte vågar uttrycka sig, så SD's uttalande är lite korrekt ändå. Inte så att många skulle våga säga att de är SD anhängare pga hatet man skulle få riktat mot sig. Liksom.
Om vi säger så här, jag tror att många svenska i Malmö egentligen är lite halvrasister eller halvt emot invandringen men inte många skulle säga det förstås.
Stackars vi svenskar som inte vågar uttrycka oss :(
Citat från footfoot
Citat från Axelvonned
Ang störande av torgmötena så kan man ju se det från ett annat perspektiv. Tänk dig att du är gift/polare/släkt med invandrare och asylsökande. SD vill alltså då sabotera för dina nära och kära genom att till exempel skicka hem dom till ställen där krig eller fascism faktiskt fortfarande råder (afghanistan, iran, irak, somalia m.fl). Visst fan är det okay att stå på torget och be dom dra åt helvete när dom står och vråla ut propaganda då!
Tror inte du är helt haj på vad fascism betyder. Det är inte en synonym för totalitärt styre.
Och du menar att Iran, Egyten, Tunisien inte har (haft) totalitärt styre?
Citat från SvartSvart
Citat från footfoot
Undrar hur det där "vi säger vad svenskarna egentligen tycker, men inte vågar säga herp derp" hänger ihop med att en majoritet av alla svenskar avskyr SD.
Det finns nog betydligt fler som tycker lika som SD men som inte vågar uttrycka sig, så SD's uttalande är lite korrekt ändå. Inte så att många skulle våga säga att de är SD anhängare pga hatet man skulle få riktat mot sig. Liksom.
Om vi säger så här, jag tror att många svenska i Malmö egentligen är lite halvrasister eller halvt emot invandringen men inte många skulle säga det förstås.
Stackars vi svenskar som inte vågar uttrycka oss :(
Fast skulle det stämma så skulle de ju haft ett stort antal fler som skulle rösta på dem. Om de inte vågar säga högt att de stödjer SD, så borde du kunna rösta på SD då vara val är hemliga.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet