Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
GDRAGON Kille, 32 år

11 227 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 00:47
GDRAGON Kille, 32 år

Dom har väl både bra och dåliga sidor..

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 00:48
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Sylphid


Att avbryta SDs möten lär ju bara blossa upp det värre, hörde här om dagen att SD nått 8,5%.

Knappast att det "gör det värre", jag vet att mängder med SDare och diverse liberaler som är rädda för politiskt aktiva medborgare säger det, men är inte så det funkar. I de områden där man agerat starkast mot SDs torgmöten har det också gått sämst för dem - ett exempel är ju Lund.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 00:48
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från FuckingPerfect


Dom har väl både bra och dåliga sidor..

Ja, de är bra när det skär sig själva i pannan, sånt är mycket roligt.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 00:49
DinGud Kille, 33 år

Citat från Stringburka


Knappast att det "gör det värre", jag vet att mängder med SDare och diverse liberaler som är rädda för politiskt aktiva medborgare säger det, men är inte så det funkar. I de områden där man agerat starkast mot SDs torgmöten har det också gått sämst för dem - ett exempel är ju Lund.

Där det gått sämst för dem är ju där de fått vara med precis som de andra partierna exmeplet är Landskrona där de backade med 5%.

huvudfoting Tjej, 31 år

28 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 00:50
huvudfoting Tjej, 31 år

jag tycker att de är läskiga. ._.

DinGud Kille, 33 år

9 208 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 00:51
DinGud Kille, 33 år

Citat från Slayingshark


Men i landskrona gick ND och SvP frammåt istället. ;)

Fast dem kan man i alla fall skratta mer åt.
Och de gick inte stort frammåt.

Cykelpedal Kille, 34 år

228 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 00:52
Cykelpedal Kille, 34 år

Citat från Kenmaster


Bra som fan, alla har väl rätt till en egen åsikt?

Företag bör väl vara så opartiska som möjligt anser jag, varför vill man svartmåla och utesluta hundratusentals kunder i ett sådant här litet land?

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 00:53
Kotoamatsukami Kille, 34 år

Citat från Stringburka


Äh, tror våld är kontraproduktivt just nu, men i övrigt är det just att de "tonas ner" som är risken. Vad man behöver göra är att vara högljudd och tydlig med att man inte accepterar reaktionära och främlingsfientliga krafter, är ju bara då de hålls borta. Att slå ner dem känns lite dumt, men att överrösta dem och driva diverse hatkampanjer mot dem är väldigt bra.[/i]

Nu syftade jag ju mest på just de fysiska angreppen som tilltagit i styrka de senaste 2 åren.

Så som kastande av ägg, glas och t.o.m sten.

Sen tycker jag inte om folk som bara förstör genom att skaka på nyckelknippor eller blåser i trumpeter enbart för att de inte ska höras.
Det är inte positivt på något sätt. Det skadar debatterna, debatter som måste tas. Dessutom gör det ont i öronen också.
Vad är poängen med det?

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 00:55
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från Cykelpedal


Citat från Kenmaster

Bra som fan, alla har väl rätt till en egen åsikt?

Företag bör väl vara så opartiska som möjligt anser jag, varför vill man svartmåla och utesluta hundratusentals kunder i ett sådant här litet land?


Hmm förlora 2-300 000 kunder och samtidigt få nån miljon nya....

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 01:05
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Cykelpedal


Citat från Kenmaster

Bra som fan, alla har väl rätt till en egen åsikt?

Företag bör väl vara så opartiska som möjligt anser jag, varför vill man svartmåla och utesluta hundratusentals kunder i ett sådant här litet land?


Förlorar företagen kunder på det blir väl SD endast glada. Vafan klagar du på?

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 01:11
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Sylphid


Va?[/i]

Ja, förstår inte varför SD-sympatisörer ser det här som något dåligt, om företagen i fråga förlorar kunder på det. Det måste ju innebära att merparten av kunderna gillar SD, am I right?

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 01:18
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Sylphid


Tycker bara att det är sjukt tamt att idioterna gör en video där dom ber SDare bojkotta deras grejer, för att sedan dra in den igen när dom märker att folk stör sig något ofantligt. Ska du göra en sådan sak ifrån första början så ska du fan stå för den fullt ut också.[/i]

Det viktigaste för SD-sympatisörer är väl att de inte förlorar väljare på det, så ser inte varför man skulle bry sig överhuvudtaget.

Anklever Kille, 34 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 09:27
Anklever Kille, 34 år

Det är ju inte så bra för demokratin att företag ger sig in i den politiska debatten i PR-syfte bara för att smutskasta vissa väljare.

Att gå ut och säga "sverigedemokrater är inte välkomna i vår butik, ni är alla hemska rasister som hatar invandrare" är lika hjärndött som att säga "muslimer är inte välkomna i vår butik, ni är alla hemska pedofildyrkare som hatar svenskar". Debatten måste ligga på en högre nivå än så.

indo Kille, 38 år

29 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 09:29
indo Kille, 38 år

krossa högern med en rak vänster

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2011 kl. 10:59
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Anklever


Det är ju inte så bra för demokratin att företag ger sig in i den politiska debatten i PR-syfte bara för att smutskasta vissa väljare.

Att gå ut och säga "sverigedemokrater är inte välkomna i vår butik, ni är alla hemska rasister som hatar invandrare" är lika hjärndött som att säga "muslimer är inte välkomna i vår butik, ni är alla hemska pedofildyrkare som hatar svenskar". Debatten måste ligga på en högre nivå än så.


Ser det ju dock fortfarande som så att företag, precis som allt annat, har sin yttrandefrihet i en demokrati. Alltså, bör det snarare vara odemokratiskt att hindra dem ifrån att säga vad de tycker.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet