Sverigedemokraterna
Dom har väl både bra och dåliga sidor..
Citat från Sylphid
Att avbryta SDs möten lär ju bara blossa upp det värre, hörde här om dagen att SD nått 8,5%.
Knappast att det "gör det värre", jag vet att mängder med SDare och diverse liberaler som är rädda för politiskt aktiva medborgare säger det, men är inte så det funkar. I de områden där man agerat starkast mot SDs torgmöten har det också gått sämst för dem - ett exempel är ju Lund.
Citat från FuckingPerfect
Dom har väl både bra och dåliga sidor..
Ja, de är bra när det skär sig själva i pannan, sånt är mycket roligt.
Citat från Stringburka
Knappast att det "gör det värre", jag vet att mängder med SDare och diverse liberaler som är rädda för politiskt aktiva medborgare säger det, men är inte så det funkar. I de områden där man agerat starkast mot SDs torgmöten har det också gått sämst för dem - ett exempel är ju Lund.
Där det gått sämst för dem är ju där de fått vara med precis som de andra partierna exmeplet är Landskrona där de backade med 5%.
jag tycker att de är läskiga. ._.
Citat från Slayingshark
Men i landskrona gick ND och SvP frammåt istället. ;)
Fast dem kan man i alla fall skratta mer åt.
Och de gick inte stort frammåt.
Citat från Kenmaster
Bra som fan, alla har väl rätt till en egen åsikt?
Företag bör väl vara så opartiska som möjligt anser jag, varför vill man svartmåla och utesluta hundratusentals kunder i ett sådant här litet land?
Citat från Stringburka
Äh, tror våld är kontraproduktivt just nu, men i övrigt är det just att de "tonas ner" som är risken. Vad man behöver göra är att vara högljudd och tydlig med att man inte accepterar reaktionära och främlingsfientliga krafter, är ju bara då de hålls borta. Att slå ner dem känns lite dumt, men att överrösta dem och driva diverse hatkampanjer mot dem är väldigt bra.[/i]
Nu syftade jag ju mest på just de fysiska angreppen som tilltagit i styrka de senaste 2 åren.
Så som kastande av ägg, glas och t.o.m sten.
Sen tycker jag inte om folk som bara förstör genom att skaka på nyckelknippor eller blåser i trumpeter enbart för att de inte ska höras.
Det är inte positivt på något sätt. Det skadar debatterna, debatter som måste tas. Dessutom gör det ont i öronen också.
Vad är poängen med det?
Citat från Cykelpedal
Citat från Kenmaster
Bra som fan, alla har väl rätt till en egen åsikt?
Företag bör väl vara så opartiska som möjligt anser jag, varför vill man svartmåla och utesluta hundratusentals kunder i ett sådant här litet land?
Hmm förlora 2-300 000 kunder och samtidigt få nån miljon nya....
Citat från Cykelpedal
Citat från Kenmaster
Bra som fan, alla har väl rätt till en egen åsikt?
Företag bör väl vara så opartiska som möjligt anser jag, varför vill man svartmåla och utesluta hundratusentals kunder i ett sådant här litet land?
Förlorar företagen kunder på det blir väl SD endast glada. Vafan klagar du på?
Citat från Sylphid
Tycker bara att det är sjukt tamt att idioterna gör en video där dom ber SDare bojkotta deras grejer, för att sedan dra in den igen när dom märker att folk stör sig något ofantligt. Ska du göra en sådan sak ifrån första början så ska du fan stå för den fullt ut också.[/i]
Det viktigaste för SD-sympatisörer är väl att de inte förlorar väljare på det, så ser inte varför man skulle bry sig överhuvudtaget.
Det är ju inte så bra för demokratin att företag ger sig in i den politiska debatten i PR-syfte bara för att smutskasta vissa väljare.
Att gå ut och säga "sverigedemokrater är inte välkomna i vår butik, ni är alla hemska rasister som hatar invandrare" är lika hjärndött som att säga "muslimer är inte välkomna i vår butik, ni är alla hemska pedofildyrkare som hatar svenskar". Debatten måste ligga på en högre nivå än så.
krossa högern med en rak vänster
Citat från Anklever
Det är ju inte så bra för demokratin att företag ger sig in i den politiska debatten i PR-syfte bara för att smutskasta vissa väljare.
Att gå ut och säga "sverigedemokrater är inte välkomna i vår butik, ni är alla hemska rasister som hatar invandrare" är lika hjärndött som att säga "muslimer är inte välkomna i vår butik, ni är alla hemska pedofildyrkare som hatar svenskar". Debatten måste ligga på en högre nivå än så.
Ser det ju dock fortfarande som så att företag, precis som allt annat, har sin yttrandefrihet i en demokrati. Alltså, bör det snarare vara odemokratiskt att hindra dem ifrån att säga vad de tycker.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet