Sverigedemokraterna
Citat från archNisse
Jag kom att tänka på en rolig liknelse angående SDs "objektiva" och inte alls rasistiska åsikt att vi inte kan ta emot fler invandrare för att det är både dyrt för vårat samhälle och att inge fler jobb skapas om man blir fler (vilket är dumt bara från början). Det är ungefär som att vara emot att det föds fler barn i Sverige. Barn är sjukt dyra för samhället, först måste de förlossas och det är ju inte jättebilligt i alla fall. Sen ska de gå på dagis i några år, för att sedan ha en ungefär 12 år asdyr utbildning, och i många fall ännu längre utbildning. Och på det så finns det inte ens någon garanti för att de stannar kvar här och arbetar, utan de kanske drar till Norge istället.
Men, de flesta barn som föds i Sverige är ju vita och blonda, så det kanske är en annan sak? :)
Ja, det är ju exakt detta som är problemet med deras uträkning av invandringens kostnader. De räknar nämligen enbart på kostnaden för nyanlända invandrare under ett (1) års tid, vilket såklart är helt jävla hjärndött. Skulle man göra likadant för svenskar (vilket man givetvis ska om jämförelsen ska vara värd någonting alls) skulle man enbart få kostnader under de första typ ARTON åren.
Citat från Aceton
Dom är ett hemskt erfråges parti som inte har någon framtid inom svensk politik
Skrivet:
2008-04-25 15:50
They sure shut her up!
Citat från Sylphid
Skojar du när du tycker att man ska räkna en barns uppväxt? Ska vi skicka våra studerande/barn/ungdomar utomlands till dess att dom inte kostar så pass mycket?
Så gör ju pakistanierna, fast nu är det ju inte gratis i Sverige längre tack o lov.
Citat från ExperiencePoints
Citat från Aceton
Dom är ett hemskt erfråges parti som inte har någon framtid inom svensk politik
Skrivet:
2008-04-25 15:50
They sure shut her up!
Nä, dom är fortfarande ett enfrågesparti.
Citat från Sylphid
Skojar du när du tycker att man ska räkna en barns uppväxt? Ska vi skicka våra studerande/barn/ungdomar utomlands till dess att dom inte kostar så pass mycket?
Ja hej hopp.
Poängen var givetvis att om man ska beräkna vad en individ kostar eller bidrar med till samhället går det inte att enbart räkna på det första året han befinner sig här, eftersom det blir bisarrt missvisande siffror då.
Citat från Sylphid
Skojar du när du tycker att man ska räkna en barns uppväxt? Ska vi skicka våra studerande/barn/ungdomar utomlands till dess att dom inte kostar så pass mycket?
Va? Ne jag tycker att vi blundar för utgifter och bara räknar inkomster :3
1. SKIT I UTGIFTER
2. ????
3. PROFIT!!
Gillar detta: http://www.jnytt.se/nyhet/38392/tre-atalas-for-att-ha-stort-sverigedemokraternas-mote
Slötittade på debatt med Jimmy idag på TV
Han snackade om ett "homogent" land och att välfärdssamhället inte fungerar om landet inte är homogent.
Med homogent menade han såklart kulturmässigt.
Listan på dumdistriga företag som tror sig kunna utnyttja allmänhetens avsky för Sverigedemokraterna för att få uppmärksamhet har fått tillökning.
Tidigare har bland annat Nordnet och Barndos kampanjat mot Sverigedemokraterna.
Men nu har även ett litet spelbolag hoppat på anti-SD-tåget: http://campaign.comeon.com/fyrtiotusenmiljarder/
Det är till såna här tillfällen man verkligen saknar en "gilla-knapp".
Citat från Anklever
Tidigare har bland annat Nordnet och Barndos kampanjat mot Sverigedemokraterna.
Men nu har även ett litet spelbolag hoppat på anti-SD-tåget: http://campaign.comeon.com/fyrtiotusenmiljarder/
<3
Citat från Anklever
Listan på dumdistriga företag som tror sig kunna utnyttja allmänhetens avsky för Sverigedemokraterna för att få uppmärksamhet har fått tillökning.
Tidigare har bland annat Nordnet och Barndos kampanjat mot Sverigedemokraterna.
Men nu har även ett litet spelbolag hoppat på anti-SD-tåget: http://campaign.comeon.com/fyrtiotusenmiljarder/
Bra som fan, alla har väl rätt till en egen åsikt?
Citat från Anklever
Gillar detta: http://www.jnytt.se/nyhet/38392/tre-atalas-for-att-ha-stort-sverigedemokraternas-mote
Undrar om det finns någon fond för deras böter. Skulle gärna droppa en tjuga eller två.
Böter för störande beteende brukar väll inte ligga på mer än runt 1000 kr?
Det är bra att det uppmärksammas, då demonstrationerna gentemot SD verkligen har gått över styr.
Kanske blir nedtonat i framtiden då.
Citat från Hybris
Böter för störande beteende brukar väll inte ligga på mer än runt 1000 kr?
Det är bra att det uppmärksammas, då demonstrationerna gentemot SD verkligen har gått över styr.
Kanske blir nedtonat i framtiden då.
Äh, tror våld är kontraproduktivt just nu, men i övrigt är det just att de "tonas ner" som är risken. Vad man behöver göra är att vara högljudd och tydlig med att man inte accepterar reaktionära och främlingsfientliga krafter, är ju bara då de hålls borta. Att slå ner dem känns lite dumt, men att överrösta dem och driva diverse hatkampanjer mot dem är väldigt bra.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet