Sverigedemokraterna
Det generella avståndet polismän använder sitt tjänstevapen på är 1-7 meter (oftare 1 än 7). Om personen inte var totalt psykisk instabil anföll han antagligen inte från något större avstånd och då hinner man inte med ett varningsskott.
I en optimal värld skulle polismannen gjort något i stil med:
- Stanna!
- Stanna, annars skjuter jag!
- *varningsskot*
- Skott mot ben --> skott mot överkropp om personen fortsätter.
Om det är så att avståndet var väldigt litet (som bara är en hypotes än så länge) kan ja tänka mig att polismannen frias pga. excess, om inte annat.
Citat från Gravedigger
Hur gör man om det visar sig senare att personen som har utvisats blivit oskyldigt dömd?
Man tillåter personen att flytta tillbaka till Sverige igen? + skadestånd
Citat från Gravedigger
Eller vad gör man om personen riskerar att dö/torteras i sitt hemland?
Man gör som idag, och låser in dem i Sverige istället?
Citat från Gravedigger
Tänkte på en sak om Sverigedemokraterna, om någon SD anhängare kan svara på det här:
En kraftig straffskärpning för grova och upprepade brott genom bland annat införandet av verkliga livstidsstraff utan möjlighet till tidsbestämning eller benådning för de farligaste brottslingarna, obligatorisk utvisning av alla utländska medborgare som begår grövre brott samt ett omedelbart avskaffande av nuvarande praxis där domstolarna ger återfallsförbrytare mängdrabatter på brott.
Hur gör man om det visar sig senare att personen som har utvisats blivit oskyldigt dömd?
Eller vad gör man om personen riskerar att dö/torteras i sitt hemland?
Om man riskerar dö/torteras så tycker jag att det verkar himla onödigt att begå brott i ett nytt land som tar hand om en och lägger en himla massa pengar på en...
så för mig är det whatevva, "dont bite the hand that feeds"
sd's syn orkar ja itne leta upp
Citat från DumFan
Det generella avståndet polismän använder sitt tjänstevapen på är 1-7 meter (oftare 1 än 7). Om personen inte var totalt psykisk instabil anföll han antagligen inte från något större avstånd och då hinner man inte med ett varningsskott.
Och i så fall var det antagligen inte tjänstefel. Hur som helst är det bara spekulationer. Sylphid verkar ju störa sig på att det över huvud taget utreds, men det gör alltså inte jag. Slut på mina 5¢ ang. detta.
Citat från Kolmodajn
Om man riskerar dö/torteras så tycker jag att det verkar himla onödigt att begå brott
Jo jo, men med den inställningen kan man ju motivera att Sverige ska införa tortyr också, vill man inte bli torterad är det ju bara att låta bli at tbegå brott. Vilket du kanske är okej med, men poängen är hur som helst att hä ska va likhet inför lagen.
Citat från Anklever
Citat från Gravedigger
Hur gör man om det visar sig senare att personen som har utvisats blivit oskyldigt dömd?
Man tillåter personen att flytta tillbaka till Sverige igen? + skadestånd
Citat från Gravedigger
Eller vad gör man om personen riskerar att dö/torteras i sitt hemland?
Man gör som idag, och låser in dem i Sverige istället?
Låter inte det här som ett ganska krångligt sätt att göra på?
Skam an då leta upp personen i fråga igen försöka få honom att flytta och lämna alla sina saker igen och dessutom bekosta ett dyrt skadestånd?
Vem kommer avgöra den riskbedömningen då?
Om vi nu anser att den risken inte finns då men de kan fortfarande ske då? Finns flera fall där vi gjorde detta, dock inte på grund av brottsliga skäl.
Citat från Gravedigger
Låter inte det här som ett ganska krångligt sätt att göra på?
Skam an då leta upp personen i fråga igen försöka få honom att flytta och lämna alla sina saker igen och dessutom bekosta ett dyrt skadestånd?
Vem kommer avgöra den riskbedömningen då?
Om vi nu anser att den risken inte finns då men de kan fortfarande ske då? Finns flera fall där vi gjorde detta, dock inte på grund av brottsliga skäl.
Man behöver ju inte tvinga honom att flytta till Sverige igen. Bara att fria honom och ge honom lite skadestånd.
Sådana riskbedömningar görs ju redan idag. Även om bedömningen kan slå fel så är det väl en risk man får ta om man åker till ett annat land och begår grova brott.
Jag är så trölt på alla som ej gillar SD. Stolt svensk!!
Citat från Antagonisten
Jag är så trölt på alla som ej gillar SD. Stolt svensk!!
Hahahaha, vi försvinner inte:c Btw, kul o va stolt över något du själv inte har gjort någonting för att skapa?
Citat från Antagonisten
Jag är så trölt på alla som ej gillar SD. Stolt svensk!!
Jag är rätt så stolt över Sverige, framförallt pga den humana invandringspolitiken vi fört i ett antal år. Förstör inte det, snälla.
http://www.youtube.com/watch?v=018v5WhDpmk
Skit var så kontanter
Tack snygging
Wow, admin/mod som hjälper till! *applåder*
Citat från Viridian
Citat från Antagonisten
Jag är så trölt på alla som ej gillar SD. Stolt svensk!!
Btw, kul o va stolt över något du själv inte har gjort någonting för att skapa?
Det där gick ju inte ihop sig för fem öre.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet