Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2011 kl. 14:01
Kenmaster Kille, 32 år

UNDERBAR ^

hipsterhora Tjej, 31 år

211 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2011 kl. 14:06
hipsterhora Tjej, 31 år

Citat från s3xnio




Av någon anledning så tror inte jag att matematik är hennes starkaste sida (((:

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2011 kl. 14:09
Kotoamatsukami Kille, 34 år

För onekligen tankarna till

Kotoamatsukami Kille, 34 år

5 357 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2011 kl. 14:14
Kotoamatsukami Kille, 34 år

Som tur är hittade han ett hjälpmedel som fungerar för honom.



Eller?

tesla Kille, 32 år

165 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2011 kl. 19:55
tesla Kille, 32 år

Citat från hipsterhora


Citat från s3xnio



Av någon anledning så tror inte jag att matematik är hennes starkaste sida (((:


400 000 x 10 = 40 000 000 000

fuck yeah

eax Kille, 41 år

1 691 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2011 kl. 20:10
eax Kille, 41 år

Citat från Hybris


Som tur är hittade han ett hjälpmedel som fungerar för honom.

<youtube två postar upp>

Eller?


Vafan. Blev fan upprörd över hans överlägsna ton där... otroligt pinsamt.

eggbert Tjej, 30 år

1 752 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2011 kl. 22:41
eggbert Tjej, 30 år

@Hybris; Åh, dessa klipp i mitt hjärta. Dagens skratt.

emokid Kille, 34 år

29 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2011 kl. 19:00
emokid Kille, 34 år

Citat från HCkid


Citat från emokid

Citat från HCkid

Det här är ju helt absurt. Det är så milt som "klumpigt formulerat" när Lars Ohly nämner helt fel siffror, men JÄTTEGROVT när Jimmie gör det? Källa på att det inte kostar 360 miljarder om året då.

Och ge mig källa på att våldtäkterna är högre i Sverige endast för att vår lag ser annorlunda ut tack.

Här har du en länk som nog berättar om det du undrar över. http://www.bra.se/extra/news/?module_instance=12&id=42

Där står det att man inte kan jämföra, men inte att våldtäkterna är högre i Sverige för att vår lag ser annorlunda ut.
Rätta mig om jag har fel.


"För det första har vi i Sverige en påtagligt vid juridisk definition av vad som är våldtäkt. Det gör att fler gärningar i Sverige bedöms och registreras som våldtäkt än i flertalet andra länder."
Det tolkas lättare som våldtäkt i Sverige alltså än i många andra länder.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2011 kl. 19:36
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Sylphid


Och då menar jag befogat våld, inte poliser som missbrukar sin position. Förstår inte varför folk är så jävla emot att polisen får befogenheter, är du ständigt ute och begår våldsdåd eller va?

Vad är det för "befogat våld" den svenska polisen inte får bruka då? De får skjuta folk i huvudet, vad är det du saknar? Tortyr?

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2011 kl. 19:48
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Sylphid


Grejen är bara den att så pass mycket krävs för att polisen ska få avfyra sina vapen. Är rätt säker på att en skjutning uppmärksammades för inte allt för länge sedan där en polis tvingades skjuta en man som sprang emot honom med en yxa i högsta hugg, detta ansågs vara tjänstefel.

Ok, det låter ju dumt men jag har av uppenbara skäl svårt att förhålla mig till något du har för dig.

Att någon rusar mot en polisman med en yxa, om det nu inte är något annat jag inte känner till här typ att det var en vallgrav mellan dem, är ju annars typfallet för när en polis får avfyra sitt vapen. Vad tycker du borde krävas, jämfört med vad som krävs idag?

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2011 kl. 20:06
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Citat från Sylphid


Det var inte det där fallet, denne mannen dog av skadorna från kulan.
Det är inte just att att avfyra vapnet jag tänker på, utan våld i stort, jag är inte väl insatt i hur och när en polis t.ex. får kasta någon i backen, men personligen känns det som att det är mycket gnäll från folk som utsatts för "övervåld". Har du begått ett brott eller beter dig hotfullt genom att kasta sten eller dylikt så är det inte mer än rätt att du får smaka både gummikulor eller kast till backen.
Samt så ser jag inget fel i att polisen tar dig till backen om du vägrar lyda "order" han ger dig.


Vadå "mycket gnäll"? Att folk gnäller är ju nu inte något polisen behöver ta hänsyn till, de behöver bara följa lagen så det är rimligtvis den vi (eller åtminstone jag) diskuterar. Så för tredje gången: är det något fel på den eller?

spiskummin Kille, 36 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2011 kl. 20:56
spiskummin Kille, 36 år

Citat från Sylphid


Det var inte det där fallet, denne mannen dog av skadorna från kulan.
Det är inte just att att avfyra vapnet jag tänker på, utan våld i stort, jag är inte väl insatt i hur och när en polis t.ex. får kasta någon i backen, men personligen känns det som att det är mycket gnäll från folk som utsatts för "övervåld". Har du begått ett brott eller beter dig hotfullt genom att kasta sten eller dylikt så är det inte mer än rätt att du får smaka både gummikulor eller kast till backen.
Samt så ser jag inget fel i att polisen tar dig till backen om du vägrar lyda "order" han ger dig.


tl;dr: bete dig respektfullt och anständigt runt poliser om du vill slippa att skadas.



Så du tycker att polisen ska få bruka våld mot de som brukar våld? Vilka har då rätt att bruka våld mot de som brukar våld mot de som brukar våld?

Varför är det okej för poliser att bruka våld, men inte andra?


Det är väl rätt självklart att han borde avfyrat varningsskott först, och sen efter det siktat mot de delar som tar mindre skada för att minimera skadan. Poliser har inte rätt att döda bara för att de är poliser.

2qt2bstr8 Kille, 46 år

2 351 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2011 kl. 21:28
2qt2bstr8 Kille, 46 år

Jaha, där har vi det alltså. Sköt han inget varningsskott kan det mycket väl ha varit tjänstefel, och det är inget konstigt eller fel med att detta utreds.

Sylphid: min gissning är att du inte riktigt vet vad det är du vill, mer än att polisen ska bli mer våldsam sådär i största allmänhet. I själva verket har Sverige en av världens friaste lagstiftningar kring användningen av tjänstevapen, exempelvis får polisen skjuta mot smitare vid grövre brott. Det är för övrigt inte alla poliskårer som ens har skjutvapen vid normal tjänsteutövning, exempelvis inte Norges.

Polisen är utöver pistol och teleskopbatong numera även beväpnad med pepparspray. För denna finns det i princip inga riktlinjer alls, vilket självklart leder till att den missbrukas (detta även enligt Rikspolisstyrelsen själv, alltså inte en gnällig allmänhet).

EDIT: har det här ens något med SD att göra? Vill de ge polisen ökade befogenheter eller nåt?

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2011 kl. 22:24
u_suck_tbh 34 år

Citat från 2qt2bstr8


EDIT: har det här ens något med SD att göra? Vill de ge polisen ökade befogenheter eller nåt?


De har väl uttryckt att de vill ha fler poliser om inte annat?

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2011 kl. 22:29
Gravedigger Kille, 33 år

Tänkte på en sak om Sverigedemokraterna, om någon SD anhängare kan svara på det här:

En kraftig straffskärpning för grova och upprepade brott genom bland annat införandet av verkliga livstidsstraff utan möjlighet till tidsbestämning eller benådning för de farligaste brottslingarna, obligatorisk utvisning av alla utländska medborgare som begår grövre brott samt ett omedelbart avskaffande av nuvarande praxis där domstolarna ger återfallsförbrytare mängdrabatter på brott.

Hur gör man om det visar sig senare att personen som har utvisats blivit oskyldigt dömd?

Eller vad gör man om personen riskerar att dö/torteras i sitt hemland?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet