Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 10:04
u_suck_tbh 34 år

Talade från erfarenhet, då de flesta som jag träffar som har problem med soc/bidrag har det för att de KÖPER alkohol och tobak/gräs för alla pengar.

Uppenbarligen var det ett dumt antagande!

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 10:08
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från u_suck_tbh


Talade från erfarenhet, då de flesta som jag träffar som har problem med soc/bidrag har det för att de KÖPER alkohol och tobak/gräs för alla pengar.

Uppenbarligen var det ett dumt antagande!


Oavsett har jag ju inte talat om att mitt bidrag inte räcker till, inte någon gång, utan att problemet är dels för dem som det inte räcker till för (framförallt de som bor svart), och dels för att man aldrig har marginaler - kommer inte soc är man körd.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 10:28
u_suck_tbh 34 år

Stringburka,
"totala utgiften för dessa på kanske i snitt 100-150 kronor per månad; mindre än jag pantar burkar"

Vilken pant? Letar du pant?

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 11:59
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från u_suck_tbh


Stringburka,
"totala utgiften för dessa på kanske i snitt 100-150 kronor per månad; mindre än jag pantar burkar"

Vilken pant? Letar du pant?


Inte aktivt letar, men när jag ser en burk tar jag den generellt. Gjorde det dock mest den månaden jag inte hade inkomst. Nu när jag har lite pengar känner jag inte att jag har orken och behovet lika mycket längre.

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 12:00
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Sylphid


Jag får komma över en dag och smaka på ditt goda vin.

Vinet blev vidrigt, men vi har gjort mycket bra öl innan. Skall även testa med äppelvin till sommaren, om jag kan hitta någon rik jävel att palla äpplen ifrån :)

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 12:12
Tour Kille, 38 år

Citat från u_suck_tbh


Talade från erfarenhet, då de flesta som jag träffar som har problem med soc/bidrag har det för att de KÖPER alkohol och tobak/gräs för alla pengar.

Uppenbarligen var det ett dumt antagande!



ganska fördomsfullt hörrö.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 12:38
u_suck_tbh 34 år

Citat från Tour


ganska fördomsfullt hörrö.


Ganska så!

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 16:02
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Sylphid


Citat från Stringburka

Citat från Sylphid

Jag får komma över en dag och smaka på ditt goda vin.

Vinet blev vidrigt, men vi har gjort mycket bra öl innan. Skall även testa med äppelvin till sommaren, om jag kan hitta någon rik jävel att palla äpplen ifrån :)


Låna menar du, ingen borde ha rätten att äga egna träd =)=)


Nja, beror på vad man menar med ägande. Jag anser inte att man privat kan äga produktionsmedel, tror ej på någon äganderätt. Däremot finns ju nyttjanderätt; att om jag använder något för att jag behöver det så ska jag ha kontroll över det så att säga. Nyttjanderätt är ju något man talar mer om inom mutualismen men är väl något jag tilltalas av, iallafall till en viss gräns. Nu är ju ett äppelträd något som i stor utsträckning sköter sig själv, och därmed ser jag det som rätt självklart att ingen kan ha ensamrätt på ett äppelträd.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 16:07
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från Stringburka


Men ja, får man soc och bor vitt så överlever man, men det krävs mer än att överleva för att ha ett värdigt liv.[/i]

Varför har du inget jobb?

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 16:23
TopicPlease Kille, 38 år

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 16:59
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Quidproquo


Citat från Stringburka

Men ja, får man soc och bor vitt så överlever man, men det krävs mer än att överleva för att ha ett värdigt liv.

Varför har du inget jobb?


Har ett jobb, men har inte fått min första lön än. Oavsett är det grundläggande skälet att folk inte har jobb det att kapitalismen förutsätter att en viss andel går arbetslösa.

EDIT: Och på grund av att folk går arbetslösa och arbetslösa kan tvingas att ta precis vilket skitjobb som helst eller förlora ersättningen, så kan företagen hålla så låga löner att de inte ens överstiger socialbidraget. Så är det i mitt fall, jag tjänar ingenting ekonomiskt på att jobba då soc måste kompensera upp till rätt nivå.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 17:38
u_suck_tbh 34 år

Citat från Sylphid


Stringburka, vad har du för en utbildning? Nyfiken.


Ursäkta, men hur är detta relevant?
Vad är det du tänker bemöta med den frågan?
Arbetslösheten?

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
11 februari 2011 kl. 17:43
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från Sylphid


Citat från u_suck_tbh

Citat från Sylphid

Stringburka, vad har du för en utbildning? Nyfiken.


Ursäkta, men hur är detta relevant?
Vad är det du tänker bemöta med den frågan?
Arbetslösheten?


Jag vill bara veta vad han sysselsatt sig med efter eventuella gymnasiestudier, om han gått ut gymnasiet.


Var tvungen att avbryta gymnasiet på grund av diverse psykiska problem som kulminerade i en inläggning på Östra. Efter det har jag gått bartender/servitör på komvux, så är utbildad inom dessa två områden. Är dock inte ett sådant jobb jag har nu, har ungefär så dåligt jobb man kan ha nu; kränger semlor på willys.

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2011 kl. 01:51
TopicPlease Kille, 38 år

Men tillbaka till trådens ämne tack c:

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
12 februari 2011 kl. 13:56
Rosquist Kille, 33 år


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet