Sverigedemokraterna
u_suck_tbh
34 år
Talade från erfarenhet, då de flesta som jag träffar som har problem med soc/bidrag har det för att de KÖPER alkohol och tobak/gräs för alla pengar.
Uppenbarligen var det ett dumt antagande!
Lalala1234
Tjej, 31 år
Citat från u_suck_tbh
Talade från erfarenhet, då de flesta som jag träffar som har problem med soc/bidrag har det för att de KÖPER alkohol och tobak/gräs för alla pengar.
Uppenbarligen var det ett dumt antagande!
Oavsett har jag ju inte talat om att mitt bidrag inte räcker till, inte någon gång, utan att problemet är dels för dem som det inte räcker till för (framförallt de som bor svart), och dels för att man aldrig har marginaler - kommer inte soc är man körd.
u_suck_tbh
34 år
Stringburka,
"totala utgiften för dessa på kanske i snitt 100-150 kronor per månad; mindre än jag pantar burkar"
Vilken pant? Letar du pant?
Lalala1234
Tjej, 31 år
Citat från u_suck_tbh
Stringburka,
"totala utgiften för dessa på kanske i snitt 100-150 kronor per månad; mindre än jag pantar burkar"
Vilken pant? Letar du pant?
Inte aktivt letar, men när jag ser en burk tar jag den generellt. Gjorde det dock mest den månaden jag inte hade inkomst. Nu när jag har lite pengar känner jag inte att jag har orken och behovet lika mycket längre.
Lalala1234
Tjej, 31 år
Citat från Sylphid
Jag får komma över en dag och smaka på ditt goda vin.
Vinet blev vidrigt, men vi har gjort mycket bra öl innan. Skall även testa med äppelvin till sommaren, om jag kan hitta någon rik jävel att palla äpplen ifrån :)
Tour
Kille, 38 år
Citat från u_suck_tbh
Talade från erfarenhet, då de flesta som jag träffar som har problem med soc/bidrag har det för att de KÖPER alkohol och tobak/gräs för alla pengar.
Uppenbarligen var det ett dumt antagande!
ganska fördomsfullt hörrö.
Lalala1234
Tjej, 31 år
Citat från Sylphid
Citat från Stringburka
Citat från Sylphid
Jag får komma över en dag och smaka på ditt goda vin.
Vinet blev vidrigt, men vi har gjort mycket bra öl innan. Skall även testa med äppelvin till sommaren, om jag kan hitta någon rik jävel att palla äpplen ifrån :)
Låna menar du, ingen borde ha rätten att äga egna träd =)=)
Nja, beror på vad man menar med ägande. Jag anser inte att man privat kan äga produktionsmedel, tror ej på någon äganderätt. Däremot finns ju nyttjanderätt; att om jag använder något för att jag behöver det så ska jag ha kontroll över det så att säga. Nyttjanderätt är ju något man talar mer om inom mutualismen men är väl något jag tilltalas av, iallafall till en viss gräns. Nu är ju ett äppelträd något som i stor utsträckning sköter sig själv, och därmed ser jag det som rätt självklart att ingen kan ha ensamrätt på ett äppelträd.
Quidproquo
Kille, 34 år
Citat från Stringburka
Men ja, får man soc och bor vitt så överlever man, men det krävs mer än att överleva för att ha ett värdigt liv.[/i]
Varför har du inget jobb?
TopicPlease
Kille, 38 år
Lalala1234
Tjej, 31 år
Citat från Quidproquo
Citat från Stringburka
Men ja, får man soc och bor vitt så överlever man, men det krävs mer än att överleva för att ha ett värdigt liv.
Varför har du inget jobb?
Har ett jobb, men har inte fått min första lön än. Oavsett är det grundläggande skälet att folk inte har jobb det att kapitalismen förutsätter att en viss andel går arbetslösa.
EDIT: Och på grund av att folk går arbetslösa och arbetslösa kan tvingas att ta precis vilket skitjobb som helst eller förlora ersättningen, så kan företagen hålla så låga löner att de inte ens överstiger socialbidraget. Så är det i mitt fall, jag tjänar ingenting ekonomiskt på att jobba då soc måste kompensera upp till rätt nivå.
u_suck_tbh
34 år
Citat från Sylphid
Stringburka, vad har du för en utbildning? Nyfiken.
Ursäkta, men hur är detta relevant?
Vad är det du tänker bemöta med den frågan?
Arbetslösheten?
Lalala1234
Tjej, 31 år
Citat från Sylphid
Citat från u_suck_tbh
Citat från Sylphid
Stringburka, vad har du för en utbildning? Nyfiken.
Ursäkta, men hur är detta relevant?
Vad är det du tänker bemöta med den frågan?
Arbetslösheten?
Jag vill bara veta vad han sysselsatt sig med efter eventuella gymnasiestudier, om han gått ut gymnasiet.
Var tvungen att avbryta gymnasiet på grund av diverse psykiska problem som kulminerade i en inläggning på Östra. Efter det har jag gått bartender/servitör på komvux, så är utbildad inom dessa två områden. Är dock inte ett sådant jobb jag har nu, har ungefär så dåligt jobb man kan ha nu; kränger semlor på willys.
TopicPlease
Kille, 38 år
Men tillbaka till trådens ämne tack c:
Rosquist
Kille, 33 år
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
