SMINK
fick nyss, världens kanske bästa, pressmeddelande!!
utdrag:
"Efter mer än tjugo års kampanjarbete, kan det värderingsdrivna skönhetsvarumärket The Body Shop äntligen fira, tillsammans med den ideella organisationen Cruelty Free International, slutet för djurförsök inom den europeiska kosmetikaindustrin. Detta tack vare att det länge efterlängtade beslutet att förbjuda import och försäljning av djurtestade kosmetikaprodukter och -ingredienser inom EU, träder i kraft från och med 11 mars 2013.
Denna banbrytande seger innebär att från och med 11 mars måste alla som vill sälja nya kosmetikaprodukter och -ingredienser inom EU, göra detta utan att testa dem på djur – vilket ej heller får ske utanför EU:s gränser. Förbudet påverkar alla kosmetikaprodukter, inklusive toalettartiklar och skönhetsprodukter som tvål och tandkräm. "
ååååhh!!!!!!
Fan vad bra!!
Citat från blinkmee
Detta har ju inte jättmycket med smink att göra.. men vill bara tipsa om en riktigt bra ansiktskräm för er som letar!
denna, använder den innan jag går ut (om jag inte har smink alltså), när jag har kommit ut ur duschen och på morgonen.
funkar jättebra för mig, det ligger inte som ett lager utanpå huden utan smälter in direkt.
sedan har min hy blivit otroligt bättre av den.
så om ni letar så tipsar jag denna!
Gör den något mer förutom att återfukta?
Citat från Xxzxcuzxme
tycket det är överpris, och gillar inte deras produkter heller (färg) penslarna och sminket är ingen höjdare direkt. Sen gillar jag inte birgitta lagerholm heller (grundaren) men det är ju bara jag.
Varför gillar du inte henne?
Citat från Radhusdisco
Får lov att fara och köpa den idag, använder man cap så måste produkten vara bra.[/i]
Gör så!
Men ta på någon återfuktande kräm efter användning, annars blir huden stram!
Citat från kuddi
Citat från blinkmee
Detta har ju inte jättmycket med smink att göra.. men vill bara tipsa om en riktigt bra ansiktskräm för er som letar!
denna, använder den innan jag går ut (om jag inte har smink alltså), när jag har kommit ut ur duschen och på morgonen.
funkar jättebra för mig, det ligger inte som ett lager utanpå huden utan smälter in direkt.
sedan har min hy blivit otroligt bättre av den.
så om ni letar så tipsar jag denna!
Gör den något mer förutom att återfukta?
Ja, som jag skrev jag har fått bättre hy sen jag började använda den.
men det kan vara att jag dessutom har ändrat min kost.
annars så har jag inte lika fet hy heller.
Citat från blinkmee
Citat från kuddi
Citat från blinkmee
Detta har ju inte jättmycket med smink att göra.. men vill bara tipsa om en riktigt bra ansiktskräm för er som letar!
denna, använder den innan jag går ut (om jag inte har smink alltså), när jag har kommit ut ur duschen och på morgonen.
funkar jättebra för mig, det ligger inte som ett lager utanpå huden utan smälter in direkt.
sedan har min hy blivit otroligt bättre av den.
så om ni letar så tipsar jag denna!
Gör den något mer förutom att återfukta?
Ja, som jag skrev jag har fått bättre hy sen jag började använda den.
men det kan vara att jag dessutom har ändrat min kost.
annars så har jag inte lika fet hy heller.
Okej, men finns det någon kräm som jämnar ut huden? Alltså rodnad och så.
Fick min första glossybox idag!
SO HAPPI!
^vad innehöll den?:D
SPOILERSPOILERSPOILER
SPOILER FÖR GLOSSYBOXARE
Burt´s bees cuticle cream (LUKTAR GUDOMLIGT)
Percy & Reed Hårspray (inte provat än)
Babor Super style mascara (Lila är okej mest heftig för den är lila)
Elite models Intensity Eye pencil (okej kajal)
Oliva by CCS Eco Makeup remover wipes
Det fick jag med, och samma saker!
Någon som har testat concealer från Bobbi Brown?
Citat från lepide
Någon som har testat concealer från Bobbi Brown?
nej, men om du menar bobbi browns creamy concealer så har jag bara hört asbra saker om den. skulle vilja testa den själv.
Eftersom jag fortfarande inte kan bestämma mig för vilken makeup-utbildning som jag ska välja… :
VILKEN MAKEUP-UTBILDNING ÄR BÄST?
GO! GO! GO!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet