Minecraft
Alltså, är i någon slags grotta och hittade en mobspawner med en liten spindel i. Den snurrar runt runt och det är lite eld och sådär som det brukar vara. Men nu undrar jag, vad ska jag göra...? Vad gör man? ): ´Känns som att jag helt har missat poängen.. Är den bara där för att plocka upp skadliga mobs osv? För jag kör på peaceful atm, ska bara bygga lite.
Vad händer om jag slår sönder den..?
Citat från GRUNNY
Alltså, är i någon slags grotta och hittade en mobspawner med en liten spindel i. Den snurrar runt runt och det är lite eld och sådär som det brukar vara. Men nu undrar jag, vad ska jag göra...? Vad gör man? ): ´Känns som att jag helt har missat poängen.. Är den bara där för att plocka upp skadliga mobs osv? För jag kör på peaceful atm, ska bara bygga lite.
Vad händer om jag slår sönder den..?
allting sprängs och din savefile raderas
Citat från GRUNNY
När du inte kör på peacefull, så spawnas det en specifik mob vid dessa. (I det här fallet Spiders).
Du kan slå sönder den, eller bygga in den, eller lysa upp runt omkring för att hindra att det spawnar spindlar (Om du byter från peacefull)
Kan vara kul att låta den sitta för att bygga t.ex en mobtrap eller något. :)
QUICK
EN SEED MED EN LITEN Ö? (1.9 tack.)
Ska köra lite hc-mode tror jag :>
Citat från Chokladtryffel
allting sprängs och din savefile raderas
Ah fast ne. Är det där spindlar spawnar bara? ):
Citat från Exone
Citat från GRUNNY
När du inte kör på peacefull, så spawnas det en specifik mob vid dessa. (I det här fallet Spiders).
Du kan slå sönder den, eller bygga in den, eller lysa upp runt omkring för att hindra att det spawnar spindlar (Om du byter från peacefull)
Kan vara kul att låta den sitta för att bygga t.ex en mobtrap eller något. :)
Okej, asbra. Tack!
Citat från Exone
QUICK
EN SEED MED EN LITEN Ö? (1.9 tack.)
Ska köra lite hc-mode tror jag :>
Såg den förut, fungerade inge bra haha :(
Vacker ö, måste jag säga!
Citat från Exone
Såg den förut, fungerade inge bra haha :(
Vilken version kör ni på theexmines?
Citat från RobzInadEz
Citat från Exone
Såg den förut, fungerade inge bra haha :(
Vilken version kör ni på theexmines?
git-Bukkit-0.0.0-1112-g54a13b2-b1240jnks (MC: 1.8.1)
^riktigt snyggt, jag håller också på med ett trähus som ska ligga i ett träd.
Ska lägga upp bild här sedan!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet

