Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Tetris Kille, 36 år

1 643 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 21:06
Tetris Kille, 36 år

skulle vara asfett om man kunde färga block, men att dom behåller texturerna :o

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 21:06
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Exone


Mnja.
Vatten+färg blir inte färg. Det blir färgat vatten.
Skulle hellre att man kokade till färg i cauldrons. Med diverse ingredienser + dye.

Vet inte om jag gillar det. Känns inte "Minecraft" för min del.
Finns förövrigt en mod som låter en måla på det mesta.


Två pinnar och tre diamantbitar blir inte en pickaxe.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 21:07
ex Kille, 33 år

Självklart!
Vet dock inte om målarfärg är lösningen. :(

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 21:09
ex Kille, 33 år

Citat från Tate


Fast.. Skulle jag göra en pickaxe i diamant och trä, så skulle den bestå mest utav, trä och diamant. Förmodligen.
Om jag skulle göra färg, skulle jag inte göra den vattenbaserad om jag ska måla hus.

Känns som en halvdan mod att "blanda vatten och färg".

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 21:11
ex Kille, 33 år

Citat från Tetris


skulle vara asfett om man kunde färga block, men att dom behåller texturerna :o

Skulle dock innebära att alla block som går att färga blir gråa från början, och texturepackers skulle få det rätt tråkigt. :P
(Om Notch skulle använda sig av samma metod som han gör nu för t.ex grass.)

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 21:13
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Exone


Citat från Tate

Fast.. Skulle jag göra en pickaxe i diamant och trä, så skulle den bestå mest utav, trä och diamant. Förmodligen.
Om jag skulle göra färg, skulle jag inte göra den vattenbaserad om jag ska måla hus.

Känns som en halvdan mod att "blanda vatten och färg".


Fast du behöver ett material till för att kunna sätta ihop diamanterna.
:pPPpPpPP

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 21:31
ex Kille, 33 år

Citat från Tate


:pPPPPp

Tycker bara att det ska vara något mer till saken, och inte bara ett nytt item, men ett enkelt recept. :(

Varför inte koka färg live i cauldrons? (Vill kunna laga mat "live" :( (Q:a i items, sleva upp med bowl osv.)
Crafta en pensel, klicka cauldrons med färg i, måla lite, repeat.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 21:39
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Exone


Citat från Tate

:pPPPPp

Tycker bara att det ska vara något mer till saken, och inte bara ett nytt item, men ett enkelt recept. :(

Varför inte koka färg live i cauldrons? (Vill kunna laga mat "live" :( (Q:a i items, sleva upp med bowl osv.)
Crafta en pensel, klicka cauldrons med färg i, måla lite, repeat.


Det låter i och för sig roligare, för det behövs mer användning för cauldrons. De används ju inte längre för att göra potions. Visserligen! Så skulle man kunna göra färgen genom de där sakerna de satte in istället!

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 21:59
ex Kille, 33 år

Citat från Tate


Vad jag vet så vill dom hitta en annan use för cauldrons, hoppas verkligen dom får stanna haha :(
Dom är fina. :>

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 22:00
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Exone


Citat från Tate

Vad jag vet så vill dom hitta en annan use för cauldrons, hoppas verkligen dom får stanna haha :(
Dom är fina. :>


Jag föredrar cauldrons, det är mycket mer passande! Tittar man på all världens filmer där det finns häxor, trollkarlar och sådant så använde de sig av stora jävla grytor!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 22:17
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Tate


Citat från Exone

Citat från Tate

Vad jag vet så vill dom hitta en annan use för cauldrons, hoppas verkligen dom får stanna haha :(
Dom är fina. :>

Jag föredrar cauldrons, det är mycket mer passande! Tittar man på all världens filmer där det finns häxor, trollkarlar och sådant så använde de sig av stora jävla grytor!


*kittel

FTFY

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 22:19
Sharon Tjej, 34 år

Citat från natsukashi


Citat från Tate

Citat från Exone

Citat från Tate

Vad jag vet så vill dom hitta en annan use för cauldrons, hoppas verkligen dom får stanna haha :(
Dom är fina. :>

Jag föredrar cauldrons, det är mycket mer passande! Tittar man på all världens filmer där det finns häxor, trollkarlar och sådant så använde de sig av stora jävla grytor!

*kittel

FTFY


Så heter det ja!

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 22:27
ex Kille, 33 år

Citat från natsukashi


Jag är väll inte handikappad heller :(

Avänder alltid/oftast Engelska namnen för saker och ting i spel.

"Rödstensfackla" ...

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 22:28
Sharon Tjej, 34 år

Han rättade mig, dock!

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
17 oktober 2011 kl. 22:45
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Exone


Citat från natsukashi

Jag är väll inte handikappad heller :(

Avänder alltid/oftast Engelska namnen för saker och ting i spel.

"Rödstensfackla" ...


Rättade Tate som kallade det gryta haha :(


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet