Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:09
Pansartax Kille, 33 år

Fan, det börjar bli jätte-invecklat. :( Har alltid gillat Minecraft för att det är så simpelt jämfört med andra spel.

DESSUTOM, huvudgrejen är ju ändå att minea och bygga, vill ha mer ores och nya blocks att bygga med :@

Sharon Tjej, 35 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:09
Sharon Tjej, 35 år

Jag gillar't! :D
Alchemy ger det en större RPG-känsla.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:10
u_suck_tbh 34 år

Citat från Pansartax


Fan, det börjar bli jätte-invecklat. :( Har alltid gillat Minecraft för att det är så simpelt jämfört med andra spel.

DESSUTOM, huvudgrejen är ju ändå att minea och bygga, vill ha mer ores och nya blocks att bygga med :@



Huvudgrejen VAR att minea och bygga. Det är obviously inte fallet längre, med tanke på adventure update osv osv osv.

Men ja, fler blocks!!! Netherbricks was nice BUT I WANT MORE MORE MORE

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:10
u_suck_tbh 34 år

Citat från Tate


Jag gillar't! :D
Alchemy ger det en större RPG-känsla.



Also extremely gay combat advantages

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:11
Pansartax Kille, 33 år

Om jag vill ha RPG spelar jag ett RPG-spel, men i minecraft vill jag BYGGAAAAAAAAAA

Sharon Tjej, 35 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:12
Sharon Tjej, 35 år

Citat från u_suck_tbh


Citat från Tate

Jag gillar't! :D
Alchemy ger det en större RPG-känsla.


Also extremely gay combat advantages


Förhoppningsvis gör dem mobsen bättre.



Citat från Pansartax

Om jag vill ha RPG spelar jag ett RPG-spel, men i minecraft vill jag BYGGAAAAAAAAAA

Men bygg då? Det är inte precis så att de tar bort att man kan bygga.

Melvin Kille, 31 år

8 210 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:12
Melvin Kille, 31 år

kan inte alchemy göra pvp lite roligare då?

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:14
Peppar Kille, 33 år

Citat från Tate


Citat från u_suck_tbh

Citat från Tate

Jag gillar't! :D
Alchemy ger det en större RPG-känsla.


Also extremely gay combat advantages

Förhoppningsvis gör dem mobsen bättre.



Citat från Pansartax

Om jag vill ha RPG spelar jag ett RPG-spel, men i minecraft vill jag BYGGAAAAAAAAAA

Men bygg då? Det är inte precis så att de tar bort att man kan bygga.



Fast det gör de ju; läste du inte vår diskussion om att man kommer kunna handla med slavar som bygger åt en?

Sharon Tjej, 35 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:15
Sharon Tjej, 35 år

Citat från PapaEmeritus


Fast det gör de ju; läste du inte vår diskussion om att man kommer kunna handla med slavar som bygger åt en?

Nu vet jag ju att du är totalt oseriös. Men det där är ju bara ologiskt. Er diskussion har ingenting med spelets riktiga utveckling att göra.

Peppar Kille, 33 år

12 407 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:18
Peppar Kille, 33 år

^
I try to make a funneh :(

Nejmen; jag håller med; själva grundidén finns ju kvar. Att de lägger till saker tycker jag bara är awesome.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:19
Pansartax Kille, 33 år

Jaja, men dem skulle kunna lägga till mer ores och block för oss (vi är faktiskt många) som älskar att bygga. :(

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:19
u_suck_tbh 34 år

Citat från Pansartax


Om jag vill ha RPG spelar jag ett RPG-spel, men i minecraft vill jag BYGGAAAAAAAAAA


Spela creative då ;>>>>>



Citat från Tate

Förhoppningsvis gör dem mobsen bättre.


Det kan man alltid hoppas!!




Citat från Melvin

kan inte alchemy göra pvp lite roligare då?


Nej, buffar kommer bli ett krav och det kommer bli tråkigare och lättare att döda folk.

Sharon Tjej, 35 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:21
Sharon Tjej, 35 år

Citat från PapaEmeritus


Nejmen; jag håller med; själva grundidén finns ju kvar. Att de lägger till saker tycker jag bara är awesome.

Precis! Och de försöker ju även göra så att det finns mer valmöjligheter hur man vill spela spelet. Mångformigt är bättre än enformigt.

ForSale Kille, 35 år

1 152 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:27
ForSale Kille, 35 år

Hoppas dom kommer lägga till Survival som vi en gång var familjär med. Då du kunde äta porkshops (råa eller stekta) utan att en foodbar är i vägen..

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
27 september 2011 kl. 16:28
ex Kille, 33 år

Citat från Pansartax


Jaja, men dem skulle kunna lägga till mer ores och block för oss (vi är faktiskt många) som älskar att bygga. :(

Om jag, utvecklade ett spel så skulle jag göra grunden till alla funktioner först. Det är förmodligen inte särskilt svårt för dem att lägga till en ny ore, som man kan göra nya tools av. Grunden finns redan där, bara copy-pasta.

(Tycker därför det är lite skumt att dom kallar det beta, när dom precis lagt till ett ordentligt stridssystem osv. Ehe.)

Det jag vill komma till är att dom förmodligen lägger till grunderna till det mesta först, och sedan köttar ut det som satan.
(Hoppas verkligen att releasen kommer spränga mitt sinne och göra det omöjligt att komma ihåg alla recept.)

Om det är typ "Öh, här är sista betan, imorn släpper vi fulla spelet och då kommer det vara exakt som sista betan, fast med en quit-knapp"
Jag stör mig som fasen på att det inte finns en quit-knapp :< Det är som om dom vill säga oss något....


Jag skulle gärna se lite unika tools faktiskt, som man bara kan hitta/få och inte crafta.

Pots låter väll, helt okej. Får se hur balanserat det blir. Dock fränt om man måste odla örter etc själv :3


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet