Minecraft
Citat från PapaEmeritus
Är det någon av er som vet hur man får .jar-filerna (pre-releasen t ex) att funka på mac?
Bootcamp? :>
^
Not funny.
"Lava slimes and mushroom cows." <- nya mobs lol
Öh, pre-releasen är ute, om ni missat det.
Det är egentligen bara NPC-städer som behöver genas om, (för få primitiva NPCs, inte säker på att dom är i 1.9 dock.)
Men saker fuckar ur med gamla maps, särskilt nu när mobspawning är olika i biomes, inte så säker på att dom nya läggs till i existerande biomes :(
@Breeze, kör på med 1.8, finns ju rb och allt liksom :P
Som jag har förstått det så kommer det komma många, små pre-release:er den närmaste tiden.
Citat från PapaEmeritus
Borde finnas en dir för minecraft på osx också, spotlight:a .jar eller något.
Eller google.
Citat från Exone
Citat från PapaEmeritus
Borde finnas en dir för minecraft på osx också, spotlight:a .jar eller något.
Eller google.
Twittrade frågan till jeb o notch
Jävla fett det verkar alltså
ÄNTLIGEN! ny dator så nu kan jag spela minecraft!
Citat från PapaEmeritus
^
Not funny.
Samma som på windows, dock har jag också en minecraft.jar.zip som jag hört att inte windowsanvändare har, byt ut .jar-filen med den du laddat ner och sen kopierar du den och döper den till .jar.zip så borde det funka
Citat från Chokladtryffel
ÄNTLIGEN! ny dator så nu kan jag spela minecraft!
lirade du itne på breezes server? :D
BTW om någon vill norpa åt sig en ny karta innan 1.9 som man kan spela multiplayer på så kör:
http://similardilemma.imgur.com/ninetynine_minecraft_seeds
Citat från PapaEmeritus
Tror knappast dom kommer svara på det, men du kanske har tur.
Skulle testa googla. Det SKA finnas. Spelet är skrivet i Java, som är likadant på alla OS. .jar filen ska fungera med andra ord.
Citat från u_suck_tbh
BTW om någon vill norpa åt sig en ny karta innan 1.9 som man kan spela multiplayer på så kör:
http://similardilemma.imgur.com/ninetynine_minecraft_seeds
Me likey!
UPPDATERING!
vi har nu byggt klart dungeonsen i princip helt färdiga. dom är inte helt så som vi ville ha dom, men det får ni leva med. vi hoppas på en rolig spelupplevelse iallafall.
Preliminär återstående tid innan servern kan öppnas beräknas att vara 1,5 timme.
ni som inte redan gjort det och vill spela, regga er på http://breezecraft.swedishforum.net/ och skriv i ansökan till whitelist för att spela när vi släpper servern.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet


