Minecraft
skicka ip på server man kan spela på :D
betyder de att vi måste göra om servern? -.-
FÖR HELVETE >.<
Alltså, vad är det nya med terrain generation i 1.9?
Kommer abandoned mines osv fixas bättre? I så fall vore det kanske värt, såvida ni inte vill typ kirra det själva.
Nya biomes kommer ju komma, typ vinter och mushrooms etc etc etc. Konstiga terrain-borders kommer antagligen komma upp.
JAG SER INTE (förutom mines och eventuellt om inte villagers kommer till redan-existerande byar) VARFÖR NI SKULLE BEHÖVA GÖRA OM ALLT
De enda mines som behöver fixas är ju dom i raviner och dom kan ni ju lätt fixa. Bara förstöra allt som hänger i luften typ.
Bybor kan bli ett drygare problem. Men ni skulle kunna konvertera dom till player-städer bara. eller ta bort helt och hållet
Vore lite coolt om man fick åka ganska långt för att se de nya terrains. Skulle bli lite som ett nytt land.
EDIT: DET NI BORDE GÖRA ÄR FAN ATT UTFORSKA KARTAN TILLS ALLT NI HAR OMKRING ER ÄR STORA HAV. DÅ SKULLE ALLT NYTT BLI NYA KONTINENTER
nya läget för breezemines: vi släpper servern idag. servern kommer inte vara så som vi tänkt den, men de dungeons som är färdiga kommer vara spelbara, de är färdigbyggda. vi jobbar för fullt med de sista detaljerna såsom själva sammanflätandet av hur man hittar till de olika dungeonsen osv.
vi får se hur det blir när 1.9 släpps helt enkelt, men servern kommer öppnas ikväll!
skiter nog i pre relesen och spelar med er tills riktiga relesen kommer istället!
eller kan man installera prerelsen och fortfarande spela 1.8 online? :o
Citat från Haust
skiter nog i pre relesen och spelar med er tills riktiga relesen kommer istället!
eller kan man installera prerelsen och fortfarande spela 1.8 online? :o
nope :c
då väntar jag : c
Du kan ju göra backup osv
annars:
http://words-from-scarystuff.blogspot.com/2011/09/minecraft-and-mods.html
ja alltså, vete fan vad 1.9 innehåller. känns mer värt att vänta och lira multiplayer IMO.
bara göra in kopia av "bin" ju copypasta beroende på vad man vill spela :(
Är det någon av er som vet hur man får .jar-filerna (pre-releasen t ex) att funka på mac?
spoiler: http://dl.dropbox.com/u/9400817/Posts/2011-09-21_17.10.43.png
Några av dom nya grejerna i 1.9.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet