Minecraft
Citat från BlackenedDeath
blöööö kan inte en recomended build av craftbukkit komma snart..? :c
Theexmines kör bukkit lol.
Inte RB :(
Tänker vänta tills det kommer.. inte värt risken imo :(
Vad för risk? :P
Also: ganska awesome builds.
Alltså enderman äger.
min railroad tar 2 och en halv minut att åka med , från en stad till en annan ^^
Spelat nästan hela natten nu, har beslutat mig för att äntligen ta tag i det hela och lära mig mer om hur man använder redstone. Så byggde ett mysigt litet tillhåll åt min testverksamhet. Någon som har några pointers? :)
Citat från Jotohananen
Spelat nästan hela natten nu, har beslutat mig för att äntligen ta tag i det hela och lära mig mer om hur man använder redstone. Så byggde ett mysigt litet tillhåll åt min testverksamhet. Någon som har några pointers? :)
går 2-3 våningar med 2 högt i tak, utom på översta våningen där du har minst 3 i tak^^
Citat från Tetris
Citat från Jotohananen
Spelat nästan hela natten nu, har beslutat mig för att äntligen ta tag i det hela och lära mig mer om hur man använder redstone. Så byggde ett mysigt litet tillhåll åt min testverksamhet. Någon som har några pointers? :)
går 2-3 våningar med 2 högt i tak, utom på översta våningen där du har minst 3 i tak^^
Tackar :D
Lyckades precis med att göra en dörr av pistons, känner mig fett hightech.
haha:D behöver du hjälp med något så dra iväg ett GB så förklarar jag så gott jag kan:]
Alltså nu har jag också hittat massa grottgångar i 1.8. Så himla coola. Jag har dock itne hittat en enda by.
Citat från IsItMedicine
Alltså nu har jag också hittat massa grottgångar i 1.8. Så himla coola. Jag har dock itne hittat en enda by.
Jag har heller inte hittat någon by. Och jag har exploreat nästan en hel karta
Har inte heller hittat några strongholds :( Har dock märkt att enderman är jättelätt att döda.
Är det bara jag som endast har stött på fredliga endermans?
Strongholds har vi hittat några stycken av.
Jag har stött på en eller två nere i en grotta som inte var fredliga. Men alltså jag fattar inte hur dom fungerar. Det där med att om man pekar på dom med musen så ska dom komma fram till en stämmer ju inte på alla.
Citat från IsItMedicine
Jag har stött på en eller två nere i en grotta som inte var fredliga. Men alltså jag fattar inte hur dom fungerar. Det där med att om man pekar på dom med musen så ska dom komma fram till en stämmer ju inte på alla.
VI har stött på massvis.
Jag har märkt att de fredliga har typ lila/rosa flingor som flyger omkring dem. Det är ia f de enda vi har mött.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet