Minecraft
i sådana fall så måste notch verkligen se till att det inte regnar lika ofta eller länge ..... D:
Citat från u_suck_tbh
Väder är väl global? Det ökar väl inte i frekvens beroende på vart du är?[/i]
Jo! Det är olika sorters väder och likaväl mer regn i vissa biomes.
Tur att jag grävde min lya i ett regnigt område! :D
Citat från Tate
Citat från u_suck_tbh
Väder är väl global? Det ökar väl inte i frekvens beroende på vart du är?
Jo! Det är olika sorters väder och likaväl mer regn i vissa biomes.
När det regnar i en biome så snöar det i en annan någon annanstans! Vädret är globalt och sker samtidigt överallt!
EDIT: nevermind! måste ha varit på servern jag spelade på som det var global!!
Citat från u_suck_tbh
Citat från Stringburka
Citat från Tate
Hoppas de skapar en mer tropisk biome och likaså försöker fixa så att det är passande djur i alla olika biomes.
Hatar redan regnskogsbiomen :( Vi meckade svävande öar till vår lanserver, men naturligtvis skulle det vara regnskog precis där... Så det regnar typ 24/7.
Väder är väl global? Det ökar väl inte i frekvens beroende på vart du är?
Nej! Regnskogar har mycket mer regn än öknar. Skulle uppskatta att det regnar kring 25% av tiden här.
Citat från Tate
Citat från Stringburka
Citat från Tate
Citat från Stringburka
Hahahahaha! :D
Är hemskt, varje natt är'e massa creepers, och så längtar man efter dagen... Sen blir det dag och thunderstorm så det både laggar OCH är massa creepers, så då längtar man till natten så man kan döda monstren utan lagg.
Det är väl bara köra "/weather rain" om ni har commands, dvs! Då slutar det regna! :D
Har inte commands, är en quick'n'dirty abrovinsch för att kunna spela hemma.
Citat från u_suck_tbh
Vädret är globalt och sker samtidigt överallt!
Nej, man kan lämna regnzoner :>>>>>
HAHAHAH VAD VAR DET JAG SAAAAAA????
http://www.justin.tv/fdoke/b/293539704?
BARA LAVA SOM LIGGER DÄR I "SMITHYN", MMMM
tvivlar på att man faktiskt använder det till någonting. Booyaah!!!!
FYFAN VAD SNYGGT LJUSET ÄR DAMN
Citat från Pansartax
FYFAN VAD SNYGGT LJUSET ÄR DAMN
JAG VILL SE FLER VIDEOR/BILDER PÅ DET )))))):
Seriöst, kom lite när jag såg nya ljuset :$
ofantligt mycket snyggare än förra.
say the fuckj what?! ljuset är fan helt jävla episkt!
Jag skulle nog vänta med hyllningarna av ljuset tills vi sett det i bättre kvalité :P
Men det verkar JÄVLIGT FINT alltså
men ah, nya funktionerna äger
Lite ledsamt att det inte är någon ny height limit ännu. Fast det ser typ ut att vara det men ah :(
Också synd är att THERE AIN'T NO WHALES
ska finnas silverfish någonstans dock. Vet inte om endermen droppar något. Hoppas han fixar relativiteten till biomes sen, så att biomes med väldigt olika temperaturer inte spawnar precis bredvid varandra (he said he would men ah). Bugg-by i början :( osv osv osv osv
NYA LJUSEEEEET<3
Jävla grafiknördar hela bunten är ni
Also, nya bågen verkar jäkligt kul :>
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet