Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 14:49
natsukashi Kille, 60 år

i sådana fall så måste notch verkligen se till att det inte regnar lika ofta eller länge ..... D:

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 14:50
Sharon Tjej, 34 år

Citat från u_suck_tbh



Väder är väl global? Det ökar väl inte i frekvens beroende på vart du är?[/i]

Jo! Det är olika sorters väder och likaväl mer regn i vissa biomes.

Sis Tjej, 35 år

1 673 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 14:53
Sis Tjej, 35 år

Tur att jag grävde min lya i ett regnigt område! :D

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 15:03
u_suck_tbh 34 år

Citat från Tate


Citat från u_suck_tbh


Väder är väl global? Det ökar väl inte i frekvens beroende på vart du är?

Jo! Det är olika sorters väder och likaväl mer regn i vissa biomes.



När det regnar i en biome så snöar det i en annan någon annanstans! Vädret är globalt och sker samtidigt överallt!

EDIT: nevermind! måste ha varit på servern jag spelade på som det var global!!

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 15:03
Lalala1234 Tjej, 31 år

Citat från u_suck_tbh


Citat från Stringburka

Citat från Tate

Hoppas de skapar en mer tropisk biome och likaså försöker fixa så att det är passande djur i alla olika biomes.

Hatar redan regnskogsbiomen :( Vi meckade svävande öar till vår lanserver, men naturligtvis skulle det vara regnskog precis där... Så det regnar typ 24/7.


Väder är väl global? Det ökar väl inte i frekvens beroende på vart du är?




Nej! Regnskogar har mycket mer regn än öknar. Skulle uppskatta att det regnar kring 25% av tiden här.

Citat från Tate

Citat från Stringburka

Citat från Tate

Citat från Stringburka

Hahahahaha! :D

Är hemskt, varje natt är'e massa creepers, och så längtar man efter dagen... Sen blir det dag och thunderstorm så det både laggar OCH är massa creepers, så då längtar man till natten så man kan döda monstren utan lagg.

Det är väl bara köra "/weather rain" om ni har commands, dvs! Då slutar det regna! :D


Har inte commands, är en quick'n'dirty abrovinsch för att kunna spela hemma.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 15:10
natsukashi Kille, 60 år

Citat från u_suck_tbh


Vädret är globalt och sker samtidigt överallt!

Nej, man kan lämna regnzoner :>>>>>

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 20:33
u_suck_tbh 34 år

HAHAHAH VAD VAR DET JAG SAAAAAA????

http://www.justin.tv/fdoke/b/293539704?

BARA LAVA SOM LIGGER DÄR I "SMITHYN", MMMM
tvivlar på att man faktiskt använder det till någonting. Booyaah!!!!

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 20:51
Pansartax Kille, 33 år

FYFAN VAD SNYGGT LJUSET ÄR DAMN

obama_official 27 år

5 898 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 20:53

Citat från Pansartax


FYFAN VAD SNYGGT LJUSET ÄR DAMN

JAG VILL SE FLER VIDEOR/BILDER PÅ DET )))))):

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 20:55
Pansartax Kille, 33 år

Seriöst, kom lite när jag såg nya ljuset :$
ofantligt mycket snyggare än förra.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 21:18
Tour Kille, 38 år

say the fuckj what?! ljuset är fan helt jävla episkt!

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 21:26
u_suck_tbh 34 år

Jag skulle nog vänta med hyllningarna av ljuset tills vi sett det i bättre kvalité :P
Men det verkar JÄVLIGT FINT alltså

men ah, nya funktionerna äger
Lite ledsamt att det inte är någon ny height limit ännu. Fast det ser typ ut att vara det men ah :(
Också synd är att THERE AIN'T NO WHALES
ska finnas silverfish någonstans dock. Vet inte om endermen droppar något. Hoppas han fixar relativiteten till biomes sen, så att biomes med väldigt olika temperaturer inte spawnar precis bredvid varandra (he said he would men ah). Bugg-by i början :( osv osv osv osv

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 21:37
ex Kille, 33 år

NYA LJUSEEEEET<3

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 21:38
u_suck_tbh 34 år

Jävla grafiknördar hela bunten är ni

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
26 augusti 2011 kl. 21:38
ex Kille, 33 år

Also, nya bågen verkar jäkligt kul :>


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet