Minecraft
Citat från Tour
tror (och hoppas) på att 1.8 blir en positiv förändring! inte för att minecraft är dåligt, men det behövs lite mer krydda i tillvaron, endermen t ex!
NPC VILLAGES OCH STÖRRE BIOMES TILL EXEMPEL
jadå, såklart det också!
NPC VILLAGES OCH STÖRRE BIOMES TILL EXEMPEL[/i]
Större Biomes + Ruiner känns som det "bästa" för mig atm :3
Honest, galet jävla pepp på större biomes, rivers och deep oceans + huge islands.
Kommer bli så JÄVLA mycket lättare att dra nationsgränser osv.
Jag är mest taggat på;
Nya lightning-systemet (0 chunk updates at dawn<33333)
Rivers (Som u_suck_tbh säger, bra gränser.)
RIKTIGA biomes, som det är nu förstör dom nästan bara :(
Och alla de förändringar jag hoppas dom gör i själva gameplayet! :>
Citat från u_suck_tbh
Förstår vad du menar, känner inte för att dra igång något seriöst på texm heller pga det, dock har jag ingenting emot nya maps. Det är liksom då det är roligt, när man inte har alla material osvosv.
Citat från Exone
Förstår vad du menar, känner inte för att dra igång något seriöst på texm heller pga det, dock har jag ingenting emot nya maps. Det är liksom då det är roligt, när man inte har alla material osvosv.
Det är ju asdrygt att generata nya maps D:
Mycket bättre att typ "OH HOLY SHIT, WAR HAS TORN THIS CITY APART, WE MUST MIGRATE"
Och sen återvänder man till den gamla staden då och då för att ransacka på resurser
Höhö, har creative på mobilen nu <3
Dels därför jag gillar oreglerade anarchy-servrar, folk tvingas gå bort från spawn för att bygga sina grejer.
Drygt annars liksom om man spelar länge och har en stad precis vid spawn som sedan överges osv
Det är ju liksom ascoolt att vandra och bara råka hitta ett övergivet hus som är snyggt osv.
Jag och min kompis hittade ett sånt hus, på toppen av ett berg. Det var fint.
Vi gick vidare från den och byggde vårat bio-tower - som någon antagligen har hittat nu :D
Men.... Uttalas det Majncraaft eller majncräft..? )-:
Beror på om man har engelsk eller amerikanskt uttal skulle jag säga :D
Citat från any1
Men.... Uttalas det Majncraaft eller majncräft..? )-:
Det är ju brittisk eller amerikansk dialekt, inget av det är ju fel egentligen....
Ungefär som att folk säger Haaalf-lajf eller Häälf-Laife.
Dialect son :D!
Citat från Potatismannen
Citat från any1
Men.... Uttalas det Majncraaft eller majncräft..? )-:
Det är ju brittisk eller amerikansk dialekt, inget av det är ju fel egentligen....
Ungefär som att folk säger Haaalf-lajf eller Häälf-Laife.
Dialect son :D!
Okej bra, för det känns som att hur jag än säger så kommer någon och viftar med pekfingret. ):
Eller så säger man bara MC :p
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet