Minecraft
Citat från Exone
Vill ha tillräckligt många seriösa spelare för att genomföra min "server modell", tycks dock vara omöjligt då 80% av alla som spelar Minecraft är; Inkompetenta, irriterande, eller helt enkelt dåliga.
cutcutcut.
What's the plan doc!?
Breeze, älskar din server.
Jag kan inte spela :(
Någon som har en lösning?
Minecraft has crashed!
----------------------
Minecraft has stopped running because it encountered a problem.
If you wish to report this, please copy this entire text and email it to support@mojang.com.
Please include a description of what you did when the error occured.
--- BEGIN ERROR REPORT a1dce528 --------
Generated 2011-08-21 20:19
Minecraft: Minecraft Beta 1.7.3
OS: Windows 7 (x86) version 6.1
Java: 1.6.0_26, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
OpenGL: GeForce GTX 460/PCI/SSE2 version 4.1.0, NVIDIA Corporation
java.nio.BufferOverflowException
at java.nio.DirectByteBuffer.put(Unknown Source)
at java.nio.ByteBuffer.put(Unknown Source)
at ji.a(SourceFile:233)
at ji.b(SourceFile:139)
at net.minecraft.client.Minecraft.x(SourceFile:413)
at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:329)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:716)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 4b248c99 ----------
forever alone @ Breeze server
har du provat att installera om minecraft till att börja med?
har du moddat det eller du har inte kunnat spela alls?
prova annars att installera java 1.7 och se om det hjälper, alltid värt ett försök.
det är väl de enkla lösningar jag kan komma på.
Citat från Breeze
Det känns som att det inte är servern för dig. Modsen bygger minst lika mycket som alla andra. Jag är dock den enda av dem med privilegier som kör legit när jag väl bygger något. Griefing är inte tillåtet, det är typ en lugn server, där folk har trevligt.
Funderar dock på att ändra det stenhårt när 1.8 kommer. Lite mer action.
Ska dock tilläggas att det är jävligt bra stämning på servern, alla är vänner med alla, så vitt jag har sett iallafall.
Ja alltså, har inget emot att mods/OPs bygger grejer, så länge dom inte spawnar shit for the hell of it. Återhållsamma Operators är bra Operators.
Där folk har det trevligt och gör vad? Bygger saker tillsammans? Aldrig några skärmytslingar?
Citat från Tour
har du provat att installera om minecraft till att börja med?
har du moddat det eller du har inte kunnat spela alls?
prova annars att installera java 1.7 och se om det hjälper, alltid värt ett försök.
det är väl de enkla lösningar jag kan komma på.
^prova detta.
Om det fortfarande inte funkar, avinstallera och ominstallera Java och installera minecraft på nytt efter det.
Tagit bort /give, /i osv på texm, för att vissa admins aldrig lär sig. :p
Och sen ser jag gärna att admins går att lita på, i pvp osv.
(och det behövs inte alls så.)
Citat från Exone
Tagit bort /give, /i osv på texm, för att vissa admins aldrig lär sig. :p
Och sen ser jag gärna att admins går att lita på, i pvp osv.
(och det behövs inte alls så.)
Om du behöver en OP du kan lita på (som håller på sina privilegier) så kan jag ställa upp någon gång framöver!
Men om du har en tråkig server så kommer jag inte vara inne så mycket! :ppp
Det slog mig just, det var mitt gamla TP som inte fungerade ihop med nya updateringen!
Tog bara bort det o nu verkar det funka!! :D
Citat från u_suck_tbh
Säger till om det behövs ;)
Har en creative och en smp, sistnämnda "ska bli" RP/PVP ish. ...när jag orkar ta tag i det ordentligt. Har inte tyckt att minecraft är särskilt kul sedan innan 1.5 (No reason, bara blev så.)
Hoppas att 1.8 ändrar på det. :p
tror (och hoppas) på att 1.8 blir en positiv förändring! inte för att minecraft är dåligt, men det behövs lite mer krydda i tillvaron, endermen t ex!
Citat från Exone
Säger till om det behövs ;)
Har en creative och en smp, sistnämnda "ska bli" RP/PVP ish. ...när jag orkar ta tag i det ordentligt. Har inte tyckt att minecraft är särskilt kul sedan innan 1.5 (No reason, bara blev så.)
Hoppas att 1.8 ändrar på det. :p
Aight!!!
Har typ inte heller spelat minecraft ordentligt på sistone. har suttit i flera dagar och letat efter en mod som gör spelet mer intressant.
Känns liksom fett ovärt att påbörja något nytt (har min main-save på min dator hos min kompis) eftersom det ändå inte kommer hålla i ju med 1.8!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet