Minecraft

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
dissimulated Kille, 33 år

3 916 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 13:22
dissimulated Kille, 33 år

Citat från u_suck_tbh


Vad är ens motivationen att slösa pilar på en creeper / be bothered to do the sworddance with him om han ändå inte kan förstöra något?
Fett lame ju.


Vet inte vilka servrar du kör på, men de servrar jag har kört gör creepers skada som fan. Varför ska jag inte lägga ner minimal möda på att sworddance'a en creeper istället för att behöva gå och fixa mat. Minst lika tidskrävande.


Citat från u_suck_tbh

Varför inte bara köra på en creative-adventure server där alla är OP och kan flyga i så fall?

Vad är grejen med att behöva springa runt och hacka med en stone pickaxe, du kan ju lika gärna flyga runt och skapa TNT och droppa på husen. Ser ingen skillnad i hur ditt sätt att griefa är roligare/bättre/whatever än att bygga med creative-mode.

Och som diplomaten ovanför säger, man spelar SMP för att samla resurser i en natural server där det faktiskt är svårt att få ihop material till olika byggnader.

reka 33 år

5 223 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 13:24
reka 33 år

FIXAT SKITEN
VART SPELAR MAN!?!?!?! VEMS SERVER!!!?!?!?!

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 13:43
u_suck_tbh 34 år

Citat från dissimulated


Vad är grejen med att behöva springa runt och hacka med en stone pickaxe, du kan ju lika gärna flyga runt och skapa TNT och droppa på husen. Ser ingen skillnad i hur ditt sätt att griefa är roligare/bättre/whatever än att bygga med creative-mode.

Och som diplomaten ovanför säger, man spelar SMP för att samla resurser i en natural server där det faktiskt är svårt att få ihop material till olika byggnader.



Fast spelsättet jag förespråkar är ju pure vanilla, mer eller mindre.
Ju lättare det är att behålla någonting man har byggt, desto mindre bryr man sig om att göra det till någonting värt. Jag avskyr stora värdelösa hus som inte gör någonting. Som man inte kan använda till någonting. Bara står och är tomma. Eller stora pixelarts. Ugh.
Saker i protected zones tenderar att likna en classic-server i utseende. Enda skillnaden då är ju att det är mer cobblestone och mindre wool.
Nä alltså, det är något en aning mer charmigare med apocalypse-världen där allting kan hända och där folk är mer beroende av varandra.
Alternativet är ju som lego. Man bara bygger och bygger och så glömmer man bort att leka med det.
Minecraft gör det lättare att "leka" i det man har byggt. Så varför slösa bort den aspekten?

Var är storyn i kreativa servrar?
Where's the drama! The intrigue! Ay, me.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 13:44
u_suck_tbh 34 år

Citat från seaww


FIXAT SKITEN
VART SPELAR MAN!?!?!?! VEMS SERVER!!!?!?!?!



YO BOI

http://www.emocore.se/sida/grupper/BreezeMines_13999

Lalala1234 Tjej, 31 år

2 254 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 14:16
Lalala1234 Tjej, 31 år

Har lekt runt med den programmerbara map generatorn en del nu, och skapat världens fetaste cave-map. Ännu bara testat generera en på 100x100 chunks (1600x1600 meter) eftersom min dator är lite seg, men blir azum. Påminner lite om nether, men flummigare bergsformationer och så.

Skall nog göra en lite större, kanske sisådär fyra kvadratkilometer, och sen stänga in den nästan helt i bedrock - väggar av bedrock som täcker hela vägen runtom, förutom några enstaka små hål som är obsidian istället. Placera spawn point i mitten, köra på hard, och med ett enda sätt att vinna: Ta sig ut. Lär bli azum som adventure map.

Grottsystem med 128 i höjd är VERKLIGEN mer azum än vanliga med kanske 40 i höjd per individuellt system.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 15:21
ex Kille, 33 år

Citat från u_suck_tbh


Vi har protected spawn, och en viss protection på byggnader, men det är möjligt att förstöra allt. (Om du kickar skiten ur ett annat lag så försvinner protection typ.)

obama_official 27 år

5 898 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 15:23

Citat från Stringburka


Har lekt runt med den programmerbara map generatorn en del nu, och skapat världens fetaste cave-map. Ännu bara testat generera en på 100x100 chunks (1600x1600 meter) eftersom min dator är lite seg, men blir azum. Påminner lite om nether, men flummigare bergsformationer och så.

Skall nog göra en lite större, kanske sisådär fyra kvadratkilometer, och sen stänga in den nästan helt i bedrock - väggar av bedrock som täcker hela vägen runtom, förutom några enstaka små hål som är obsidian istället. Placera spawn point i mitten, köra på hard, och med ett enda sätt att vinna: Ta sig ut. Lär bli azum som adventure map.

Grottsystem med 128 i höjd är VERKLIGEN mer azum än vanliga med kanske 40 i höjd per individuellt system.



låter intressant, where to download?

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 17:45
u_suck_tbh 34 år

I DON'T

dannyscott Kille, 37 år

1 151 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 18:08
dannyscott Kille, 37 år

Skaaa ta och späla lite majnkräft brbb

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 18:11
Tour Kille, 38 år

Citat från u_suck_tbh


I DON'T


you really should!

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 19:33
u_suck_tbh 34 år

Citat från Breeze


DU BORDE

Citat från Tour

you really should!


Har inte ni en massa konstiga plugins osv? Är det KRIEG osv? Factions? Speciella regler kring dom?

Kan inte spela just nu ändå, kanske när jag har flyttat. Internet här där jag är nu är ganska opålitligt och internet där jag har min dator är inte så tillgängligt just nu (står hos en kompis)
Får se hur det blir när jag flyttat. Kommer vara trådlöst nätverk så vettefan alltså.

ex Kille, 33 år

10 053 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 19:36
ex Kille, 33 år

Vill ha tillräckligt många seriösa spelare för att genomföra min "server modell", tycks dock vara omöjligt då 80% av alla som spelar Minecraft är; Inkompetenta, irriterande, eller helt enkelt dåliga.

cutcutcut.

Tetris Kille, 36 år

1 643 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 19:36
Tetris Kille, 36 år

tror att de ända pluginet som spelare märker av är ekonomigrejjen, och att all får kan vara alla färger:o

obama_official 27 år

5 898 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 19:36

Ingen inne på Breeze's server? ): eller dissar alla mig? D:

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
21 augusti 2011 kl. 19:49
u_suck_tbh 34 år

Citat från Exone


Vill ha tillräckligt många seriösa spelare för att genomföra min "server modell", tycks dock vara omöjligt då 80% av alla som spelar Minecraft är; Inkompetenta, irriterande, eller helt enkelt dåliga.

cutcutcut.



Vad är det för modell du vill genomföra?



Citat från Breeze

Trådlöst nätverk funkar utmärkt. Jag hostar fan servern på det!

Nejdå, inget som ändrar spelsättet. Det är mest lek på servern. Men det flesta byggs och farmas av spelarna själv.
Vad är det för typ av server du är ute efter?



Trådlöst fungerar bra eller dåligt beroende på vad för skit man har i datorn. Jag vet inte ens om jag har ett trådlöst nätverkskort då jag inte räknade in det när jag köpte datorn. Men ah, finns ju såna där små USB-grejer man kan använda, får väl kolla upp såna isf.

Är tveksam inför OP-byggda konstruktioner och grejer (förutom runt spawn då. Såvida inte det är meningen att hela serverns pågående ska centreras runt spawn. Då är jag åter skeptiskt). Du skrev att "det mesta byggs och farmas av spelarna själva" - innebär det att saker har byggts av OP och med OP-privilegier? I så fall, hur mycket?

Jag har tidigare spelat på anarchy-servrar för att jag gillar möjligheten att kunna PVP och stjäla saker utan större ingripande av mods.
Inte för att jag älskar att PVP:a och stjäla, utan för att slippa frustrationen av att någon dödar och stjäl mina grejer när dom inte får och inte SKA kunna göra så.
Känns mer som att man får "skylla sig själv" om man dör eller blir bestulen istället för att bli frustrerad över att någon gjort det som inte får och att mods är långsamma att ingripa och rätta till osv osv osv.
Nackdelen är att det då ofta är många, ursäkta ordvalet, "14-åringar" som beter sig som, ursäkta ordvalet, "14-åringar".

Hur kör ni? Har ni olika faktioner som får döda varandra? Eller är det totalförbud på sånt?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet