Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:33
Mynta Tjej, 34 år

Citat från ptr


Ska jag förtydliga det ytterligare för dig?

Man kan inte påstå att något är sant om man vill uttala sig vetenskapligt korrekt.

Aight?



Är det sant?

ptr Kille, 33 år

438 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:36
ptr Kille, 33 år

Citat från iTranscend


Citat från ptr

Ska jag förtydliga det ytterligare för dig?

Man kan inte påstå att något är sant om man vill uttala sig vetenskapligt korrekt.

Aight?


Är det sant?



Eftersom att du inte verkar ha några mer relevanta resonemang så är väl diskussionen avslutad :)

Hejdå!

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:38
1984 35 år

Ahhh, det var nära du fick honom med den sista där, eviglidelse.

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:38
7426 Kille, 31 år

Men lol.

Invalidofekk Kille, 34 år

2 543 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:38
Invalidofekk Kille, 34 år

Kanske har blivit postad innan, men ändå:

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:39
7426 Kille, 31 år

Den är så härlig! Älskar dem.

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:42
Mynta Tjej, 34 år

Citat från ptr


Eftersom att du inte verkar ha några mer relevanta resonemang så är väl diskussionen avslutad :)

Hejdå!



Svara på min fråga. Du gör ett sanningspåstående, i vilket du påstår att (det är sant att) man inte kan påstå att något är sant om man vill uttala sig vetenskapligt korrekt. Det finns två möjligheter, antingen så är det du säger falskt, eller så vill du inte uttala dig vetenskapligt korrekt.

Invalidofekk Kille, 34 år

2 543 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:43
Invalidofekk Kille, 34 år

Citat från 7426


Den är så härlig! Älskar dem.

Ja! Sjukt najs, den om "varför ramlar saker nedåt?" är också awesome!

Men, ot: Med tanke på att en av dessa två visa män (Anders och Måns dvs.) besvarat trådens fråga så kan nog admins låsa tråden nu :)

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:48
beatyourkids Kille, 38 år

Citat från Invalidofekk


Kanske har blivit postad innan, men ändå:

[youtube]s2jhT6HKddwoutube]


Femte eller sjätte gången, men den behöver göra intrång ibland :)

ptr Kille, 33 år

438 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:50
ptr Kille, 33 år

Citat från iTranscend


Citat från ptr

Eftersom att du inte verkar ha några mer relevanta resonemang så är väl diskussionen avslutad :)

Hejdå!


Svara på min fråga. Du gör ett sanningspåstående, i vilket du påstår att (det är sant att) man inte kan påstå att något är sant om man vill uttala sig vetenskapligt korrekt. Det finns två möjligheter, antingen så är det du säger falskt, eller så vill du inte uttala dig vetenskapligt korrekt.


Eller så är det så att det inte var en vetenskaplig teori jag uttalade mig om? Jag sa bara att det var så inom vetenskapen, inte att skapelseteori X var sann osv.

Godnatt.

Invalidofekk Kille, 34 år

2 543 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 21:52
Invalidofekk Kille, 34 år

Citat från Terrorstorm


Citat från Invalidofekk

Kanske har blivit postad innan, men ändå:

[youtube]s2jhT6HKddwoutube]

Femte eller sjätte gången, men den behöver göra intrång ibland :)


Hahah, kunde tänka mig det ;)
Den visar ju en väldigt viktig sak man bör tänka på när man frågar det här :)

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 22:01
beatyourkids Kille, 38 år

Citat från Invalidofekk


Citat från Terrorstorm

Citat från Invalidofekk

Kanske har blivit postad innan, men ändå:

[youtube]s2jhT6HKddwoutube]

Femte eller sjätte gången, men den behöver göra intrång ibland :)

Hahah, kunde tänka mig det ;)
Den visar ju en väldigt viktig sak man bör tänka på när man frågar det här :)


Ja, någonting som 99% av alla kids idag inte är kända för att använda; källkritiken.

Invalidofekk Kille, 34 år

2 543 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 22:05
Invalidofekk Kille, 34 år

Citat från Terrorstorm


Ja, någonting som 99% av alla kids idag inte är kända för att använda; källkritiken.

Precis!
Jag har mött två typer av människor när det gäller användande av källkritik, de som inte tror på något och de som tror på allt.
Varför är det så sällan som människor inser att man måste tänka själv osv?
Fast det var ju bara en retorisk fråga :3

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 22:07
Mynta Tjej, 34 år

Citat från ptr


Eller så är det så att det inte var en vetenskaplig teori jag uttalade mig om? Jag sa bara att det var så inom vetenskapen, inte att skapelseteori X var sann osv.

Godnatt.



Så vad försöker du säga egentligen? Först påstod du (att du vet) att vi inte kan veta någonting, och när jag frågar hur du vet det (när man nu inte kan veta någonting) så påstår du att du inte har någon aning. Sen så försöker du få fram att det är vetenskapligt inkorrekt att påstå att vetenskapliga teorier är sanna, vilket även det är en direkt motsägelse eftersom du själv lägger fram en hypotes och påstår att denna är sann.

Du talar logikens språk, och försöker förkasta allt vad logik heter - hur hänger det ihop?

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 22:10
beatyourkids Kille, 38 år

Citat från Invalidofekk


Citat från Terrorstorm

Ja, någonting som 99% av alla kids idag inte är kända för att använda; källkritiken.

Precis!
Jag har mött två typer av människor när det gäller användande av källkritik, de som inte tror på något och de som tror på allt.
Varför är det så sällan som människor inser att man måste tänka själv osv?
Fast det var ju bara en retorisk fråga :3


Jaja, antingen tror man på allt eller tror man på inget, folk kan inte tänka själva längre alltså. Att skaffa en egen uppfattning idag är något sällsynt bland folk.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet