Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:06
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

"Jag har inte hånat din tro, bara att du är med i en sekt." Skrev du.
Du hånar alltså folk för att dom är med i sekter

Varför gör du det felaktiga antagandet att "du" betyder "alla människor i sekter"?


Så det är bara mig du hånar alltså
Väldigt ödmjuk människa du verkar vara

pingveplopp Tjej, 31 år

4 863 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:06
pingveplopp Tjej, 31 år

Jag tror inte ett skit på "gud".

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:06
Jah Kille, 34 år

Citat från ptr


Att kalla t.ex. gud för "påhitt" är dock ganska ignorant.

Så man kom inte på att han finns?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:07
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Så det är bara mig du hånar alltså
Väldigt ödmjuk människa du verkar vara


Har jag någon anledning till att vara snäll mot människor jag diskuterar med?

Jag har heller inte hånat dig, jag har hånat faktum att du är med i en sekt, vilket du sa att du inte var, varför blir du då förorättad?

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:09
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Jah


Dvs att de hört röster? Så de i psykavdelningen ska alltså släppas, för de hör Guds röst?
Jag pratade om dekorerade hus, inte dekorerade kyrkor.
Vem har påstått att de skulle vara bättre?[/i]

Bara för att vissa kan höra gud betyder inte det att psykiskt sjuka slutar existera.
Klart det finns sjuka människor!
Och de flesta som kritiserar kristendomen gör det pga av vad deras konfirmationspräster sagt/gjort och verkar då tro att det står för vad hela kristendomen tycker :C

Säger man att man är kristen tror folk att individualism slutar existera :C

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:10
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

Så det är bara mig du hånar alltså
Väldigt ödmjuk människa du verkar vara

Har jag någon anledning till att vara snäll mot människor jag diskuterar med?

Jag har heller inte hånat dig, jag har hånat faktum att du är med i en sekt, vilket du sa att du inte var, varför blir du då förorättad?


Jag blir förorättat för att jag anser att man inte hånar människor. Överhuvud taget.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:11
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Bara för att vissa kan höra gud betyder inte det att psykiskt sjuka slutar existera.
Klart det finns sjuka människor!
Och de flesta som kritiserar kristendomen gör det pga av vad deras konfirmationspräster sagt/gjort och verkar då tro att det står för vad hela kristendomen tycker :C

Säger man att man är kristen tror folk att individualism slutar existera :C


Du vet väl om att det är en väldigt liten mängd av sveriges befolkning som konfirmerar sig? Jag och Jah är inte ens döpta, tänka dig vad vi kommer brinna va!?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:12
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Jag blir förorättat för att jag anser att man inte hånar människor. Överhuvud taget.

Har jag hånat någon människa? Är "faktum att du är med i en sekt" en människa?

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:13
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

Bara för att vissa kan höra gud betyder inte det att psykiskt sjuka slutar existera.
Klart det finns sjuka människor!
Och de flesta som kritiserar kristendomen gör det pga av vad deras konfirmationspräster sagt/gjort och verkar då tro att det står för vad hela kristendomen tycker :C

Säger man att man är kristen tror folk att individualism slutar existera :C

Du vet väl om att det är en väldigt liten mängd av sveriges befolkning som konfirmerar sig? Jag och Jah är inte ens döpta, tänka dig vad vi kommer brinna va!?


Döper man sig som bebis har man missuppfattat något hur som helst så du behöver inte oroa dig :D

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:14
Jah Kille, 34 år

Citat från 1984


Jag och Jah är inte ens döpta, tänka dig vad vi kommer brinna va!?

Jag tror inte jag ens är med i Svenska kyrkan. Alla andra fick röstkort till kyrkovalet utom jag.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:14
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Döper man sig som bebis har man missuppfattat något hur som helst så du behöver inte oroa dig :D

Oroa mig för vad?

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:15
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Jah


Citat från 1984

Jag och Jah är inte ens döpta, tänka dig vad vi kommer brinna va!?

Jag tror inte jag ens är med i Svenska kyrkan. Alla andra fick röstkort till kyrkovalet utom jag.


Vem fan är med i Svenska Kyrkan?
Kyrkoskatten går till att bygga om StorKyrkan :C

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:15
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

Döper man sig som bebis har man missuppfattat något hur som helst så du behöver inte oroa dig :D

Oroa mig för vad?


Att hamna i helvetet :)

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:19
Jah Kille, 34 år

Citat från JagSpyr


Vem fan är med i Svenska Kyrkan?
Kyrkoskatten går till att bygga om StorKyrkan :C


Alla, tills de går ur.
Jag har aldrig gått ur, och jag har aldrig varit med.
Guess they missed someone named Rustan.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 20:20
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Att hamna i helvetet :)

Det är nog det enda jag inte oroar mig för. Om helvetet rymmer exakt alla som gjort något dåligt i livet skulle halva jorden kollapsa enligt lagen om att en planetoid med tillräckligt hög massa och därmed gravitation förblir en boll.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet