Gud, finns han?
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
Jag är inte med i en sekt -.-
Och även om jag var det är det inte något fel på folk som är det.
Varför är det inte det?
För att dom är vanliga människor precis som någon annan?!
Att håna folk bara för att dom är med i en sekt är fan lika illa som att håna folk för vart dom kommer ifrån!
DumFan
Kille, 35 år
Citat från ptr
Nej!
Jag tror på att vi alla är en bunt atomer som utför kemiska reaktioner med varandra. Vilken deprimerande livssyn :(
Livet är vad man gör det till. Livet i sig måste väl inte ha ett förutbestämt högre syfte för att en enskild individ ska kunna ha/skapa sig ett eget syfte att leva efter.
Sonia
Tjej, 30 år
Citat från DumFan
Citat från ptr
Nej!
Jag tror på att vi alla är en bunt atomer som utför kemiska reaktioner med varandra. Vilken deprimerande livssyn :(
Livet är vad man gör det till. Livet i sig måste väl inte ha ett förutbestämt högre syfte för att en enskild individ ska kunna ha/skapa sig ett eget syfte att leva efter.
il liked that!
1984
35 år
Citat från JagSpyr
För att dom är vanliga människor precis som någon annan?!
Att håna folk bara för att dom är med i en sekt är fan lika illa som att håna folk för vart dom kommer ifrån!
Det är det väl inte? Man kan välja att gå ur en sekt, men man kan inte välja bort var man kommer ifrån.
ptr
Kille, 33 år
Citat från 1984
Citat från ptr
Nej!
Jag tror på att vi alla är en bunt atomer som utför kemiska reaktioner med varandra. Vilken deprimerande livssyn :(
Varför är det en deprimerande syn på livet? Måste man fylla sitt liv med något som är osant för att det ska ha någon mening?
Osant är ett väldigt dåligt begrepp att använda sig av i den här diskussionen, eftersom att ingen vet hur det egentligen är.
Jag var dock mest ironisk i mitt inlägg, självklart kan man fylla sitt liv med roliga stunder! Synen på livet efter döden är dock inte särskilt upplyftande.
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
För att dom är vanliga människor precis som någon annan?!
Att håna folk bara för att dom är med i en sekt är fan lika illa som att håna folk för vart dom kommer ifrån!
Det är det väl inte? Man kan välja att gå ur en sekt, men man kan inte välja bort var man kommer ifrån.
Du - precis som alla andra - tar för givet att alla sekter är fanatiska.
Att alla som är med i sekter måste vara idioter. Att sekter bara går ut på att tvinga folk till sånt dom inte vill.
Det är människor du pratar om. Man hånar inte människor man aldrig har träffat bara för att dom är med i en sekt!
1984
35 år
Citat från JagSpyr
Du - precis som alla andra - tar för givet att alla sekter är fanatiska.
Att alla som är med i sekter måste vara idioter. Att sekter bara går ut på att tvinga folk till sånt dom inte vill.
Det är människor du pratar om. Man hånar inte människor man aldrig har träffat bara för att dom är med i en sekt!
Hur vet du det? Är det den där rösten i huvudet igen?
1984
35 år
Citat från ptr
Osant är ett väldigt dåligt begrepp att använda sig av i den här diskussionen, eftersom att ingen vet hur det egentligen är.
Jag var dock mest ironisk i mitt inlägg, självklart kan man fylla sitt liv med roliga stunder! Synen på livet efter döden är dock inte särskilt upplyftande.
Innocent until proven guilty, untrue until proven true.
Varför inte det?
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
Du - precis som alla andra - tar för givet att alla sekter är fanatiska.
Att alla som är med i sekter måste vara idioter. Att sekter bara går ut på att tvinga folk till sånt dom inte vill.
Det är människor du pratar om. Man hånar inte människor man aldrig har träffat bara för att dom är med i en sekt!
Hur vet du det? Är det den där rösten i huvudet igen?
Jag har en kompis som är med i en icke kristen sekt.
Det är fan inget fel på henne.
Blir så jävla förbannad på folk som du som bara hånar en massa människor utan att bry sig ett skit om att det faktiskt finns folk som kan ta åt sig
1984
35 år
Citat från JagSpyr
Jag har en kompis som är med i en icke kristen sekt.
Det är fan inget fel på henne.
Blir så jävla förbannad på folk som du som bara hånar en massa människor utan att bry sig ett skit om att det faktiskt finns folk som kan ta åt sig
Var hånar jag människor som är med i sekter?
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
Jag har en kompis som är med i en icke kristen sekt.
Det är fan inget fel på henne.
Blir så jävla förbannad på folk som du som bara hånar en massa människor utan att bry sig ett skit om att det faktiskt finns folk som kan ta åt sig
Var hånar jag människor som är med i sekter?
"Jag har inte hånat din tro, bara att du är med i en sekt." Skrev du.
Du hånar alltså folk för att dom är med i sekter
Shyisma
Kille, 33 år
</thread>
ptr
Kille, 33 år
Citat från 1984
Citat från ptr
Osant är ett väldigt dåligt begrepp att använda sig av i den här diskussionen, eftersom att ingen vet hur det egentligen är.
Jag var dock mest ironisk i mitt inlägg, självklart kan man fylla sitt liv med roliga stunder! Synen på livet efter döden är dock inte särskilt upplyftande.
Innocent until proven guilty, untrue until proven true.
Varför inte det?
Att avfärda gud som "påhitt" är dock ganska ignorant. Jag tror på honom lika lite som du gör, men ändå!
För att vi helt enkelt slocknar bort, förlorar vårt medvetande.
Jah
Kille, 34 år
Citat från JagSpyr
Bibeln är skriven av människor som gud talat till.
Dekorerade Kyrkor är en skymf eftersom det kommer från katolismen.
I Nya Testamentet förkunnade Jesus att alla präster skulle avsättas då dom inte är bättre än någon annan.
Rika människor misstolkar och vänder det till sin fördel :C
Dvs att de hört röster? Så de i psykavdelningen ska alltså släppas, för de hör Guds röst?
Jag pratade om dekorerade hus, inte dekorerade kyrkor.
Vem har påstått att de skulle vara bättre?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet