Gud, finns han?
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från iTranscend
Citat från JagSpyr
I den kristna gruppen jag går i har vi mottot: Lita Aldrig På En Präst.
Dom är anställda av staten :C
Vad för kristen grupp går du i? :D
Öh... en grupp med vanliga kristna människor.
Som inte vill bränna homosexuella på bål.
Och som inte vill betala kyrkskatt.
Och som tycker att Niklas Piensoho är satanistisk (chef för stockholm filadelfia)
1984
35 år
Haha, hon är med i en sekt. Vad heter din sekt?
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från Jah
Citat från JagSpyr
Det kan man inte.
Jag kommer aldrig kunna bevisa för någon att gud finns.
Har man inte tron, har man inte gud med sig är det nämligen omöjligt att förstå eller få förklarat på sig.
Jag tror på Gud, jag tror på att jag hamnar i himmelen om jag gör rätt val i livet.
Men det betyder ju inte att jag har rätt, det är vad jag tror :)
Förlåt om detta verkar absurt, men får jag fråga HUR du kan tro på Gud?
För mig låter det lika befängt som att tro på Hogwarts och Harry Potter. Fiktion och fantasi har alltid varit en del av vår historia, men jag trodde vi lämnade skogstrollen och tomtar bakom oss i början av 1900-talet?
Och därför är det fel? För att majoriteten inte tror?
Jag tror för att jag tror, Jag har känt gud. Han har hjälpt mig.
Om inte det är förklaring nog förstår jag inte vad du vill ha svar på?
Mynta
Tjej, 34 år
Citat från JagSpyr
Öh... en grupp med vanliga kristna människor.
Som inte vill bränna homosexuella på bål.
Och som inte vill betala kyrkskatt.
Och som tycker att Niklas Piensoho är satanistisk (chef för stockholm filadelfia)
Skönt att se att framsteg görs i alla fall. När får vi se kristna grupper som omfamnar logik?
Smix
Kille, 33 år
Jag är ju här?
Jah
Kille, 34 år
Citat från JagSpyr
Och därför är det fel? För att majoriteten inte tror?
Jag tror för att jag tror, Jag har känt gud. Han har hjälpt mig.
Om inte det är förklaring nog förstår jag inte vad du vill ha svar på?
Vem pratar om någon majoritet? Om något är i majoritet så är det folk som tror.
Du måste förstå, att bibeln bara är en bok (skriven av människor). Kyrkan är ett ett dekorerat hus (byggda av människor), där präster (människor) predikar ord på människans språk. Finns det något som pekar på gudomlig påverkan, please tell.
ptr
Kille, 33 år
Nej!
Jag tror på att vi alla är en bunt atomer som utför kemiska reaktioner med varandra. Vilken deprimerande livssyn :(
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från Jah
Citat från JagSpyr
Och därför är det fel? För att majoriteten inte tror?
Jag tror för att jag tror, Jag har känt gud. Han har hjälpt mig.
Om inte det är förklaring nog förstår jag inte vad du vill ha svar på?
Vem pratar om någon majoritet? Om något är i majoritet så är det folk som tror.
Du måste förstå, att bibeln bara är en bok (skriven av människor). Kyrkan är ett ett dekorerat hus (byggda av människor), där präster (människor) predikar ord på människans språk. Finns det något som pekar på gudomlig påverkan, please tell.
Bibeln är skriven av människor som gud talat till.
Dekorerade Kyrkor är en skymf eftersom det kommer från katolismen.
I Nya Testamentet förkunnade Jesus att alla präster skulle avsättas då dom inte är bättre än någon annan.
Rika människor misstolkar och vänder det till sin fördel :C
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
Man hånar inte andras tro.
Även om dom tror på typ rosa älvor.
Har jag gjort det? Jag har inte hånat din tro, bara att du är med i en sekt. Jag har inte hånat din sekt heller.
Jag är inte med i en sekt -.-
Och även om jag var det är det inte något fel på folk som är det.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet