Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:35
golfwang Tjej, 30 år

Citat från 1984


Citat från LADIDEDIDOO

Men nej, jag menar inte så. Men Gud har en typ av plan för alla människor, något stort. Som leder till något gott.
Kan vara att man ska kanske göra någon resa, bli missionär, ta hand om fattiga barn, hjälpa ungdomar, osv...osv...
Och ja, många människor som inte tror får ju aldrig riktigt hamna i just sin plan... dom ber inte till Gud och ber honom visa vad just ens plan är. Gud har ett plan för ditt liv, för mitt liv, för din grannes liv, din kusins liv osv.

Haha, och våldta barn. För det är väl en av Guds planer, eller?


Nej, det är människors planer. Guds planer innefattar aldrig något ont.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:36
golfwang Tjej, 30 år

Citat från Jah


Citat från LADIDEDIDOO

Jag menade inte "PANG!" som i the big bang, utan "PANG!" som i att ett liv föddes, kom till världen.

Ursäkta? Du har alltså ingen kunskap om hur barn blir till?


Absolut vet jag det, men trodde vi var mer inne på hur vi människor blev till ifrån början.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:36
Jah Kille, 34 år

Citat från JagSpyr


Ja du hamnar i helvetet men jag har aldrig varit där så jag vet inte hur det är.
Det jag vill komma fram till är att man själv får välja mellan himmel och helvetet.


Ge mig en definition på "att tvinga", tack.
Och hur kan man vara säker på att den kristnas version är rätt?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:36
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Gör man rätt val i livet blir man inte straffad

Haha, enligt er blir man straffad för det ju?
Du skall icke tro det blir soooommarosvosv.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:36
golfwang Tjej, 30 år

Nu ska jag äta.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:37
Jah Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Absolut vet jag det, men trodde vi var mer inne på hur vi människor blev till ifrån början.

Som sagt, miljardtals år av utveckling. Vad har du mer missat?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:37
DumFan Kille, 35 år

Citat från JagSpyr


Citat från DumFan

Är det bara jag som hört att gud förlåter alla synder och alla alla kommer till himlen?
(I mitt fall sa en präst det).

För i så fall. Varför bry sig om nån jävla gud!

Jo, men man måste mena det.
Man kan inte bara säga "jag ångrar det" Du måste verkligen ångra det.


Den prästen menade verkligen alla synder. Man behövde inte ångra det, be eller något, det frågade vi henne.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:37
1984 35 år

Citat från LADIDEDIDOO


Nej, det är människors planer. Guds planer innefattar aldrig något ont.

Men varför sätter han inte stopp för det då? Det är "guds män" som våldtar barn ju.

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:38
Mynta Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Jag har varit med om det. Gud har talat till mig, han har hjälpt mig.


Hur talade han till dig?


Citat från LADIDEDIDOO

Min ande brinner. Lever. För sanningen, för ordet, för han som räddade mig, min frälsare. Min herre.


Sanning? Oj, du måste vara den första religiösa som påstår sig vara intresserad av sanning. Hur definierar du "sanning"?

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:39
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Jah


Citat från JagSpyr

Ja du hamnar i helvetet men jag har aldrig varit där så jag vet inte hur det är.
Det jag vill komma fram till är att man själv får välja mellan himmel och helvetet.

Ge mig en definition på "att tvinga", tack.
Och hur kan man vara säker på att den kristnas version är rätt?


Det kan man inte.
Jag kommer aldrig kunna bevisa för någon att gud finns.
Har man inte tron, har man inte gud med sig är det nämligen omöjligt att förstå eller få förklarat på sig.
Jag tror på Gud, jag tror på att jag hamnar i himmelen om jag gör rätt val i livet.
Men det betyder ju inte att jag har rätt, det är vad jag tror :)

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:40
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från DumFan


Citat från JagSpyr

Citat från DumFan

Är det bara jag som hört att gud förlåter alla synder och alla alla kommer till himlen?
(I mitt fall sa en präst det).

För i så fall. Varför bry sig om nån jävla gud!

Jo, men man måste mena det.
Man kan inte bara säga "jag ångrar det" Du måste verkligen ångra det.

Den prästen menade verkligen alla synder. Man behövde inte ångra det, be eller något, det frågade vi henne.


I den kristna gruppen jag går i har vi mottot: Lita Aldrig På En Präst.
Dom är anställda av staten :C

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:41
Mynta Tjej, 34 år

Citat från JagSpyr


I den kristna gruppen jag går i har vi mottot: Lita Aldrig På En Präst.
Dom är anställda av staten :C



Vad för kristen grupp går du i? :D

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:41
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från LADIDEDIDOO

Nej, det är människors planer. Guds planer innefattar aldrig något ont.

Men varför sätter han inte stopp för det då? Det är "guds män" som våldtar barn ju.


Du kanske har missat den lilla detaljen att en av hans änglar bröt upp och tog med sig en fjärdeldel av dom andra änglarna vars enda syfte är att förleda folk till att synda?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:41
DumFan Kille, 35 år

Citat från JagSpyr


I den kristna gruppen jag går i har vi mottot: Lita Aldrig På En Präst.
Dom är anställda av staten :C[/i]

I min umgängeskrets har vi mottot: Lita aldrig på bibeln.
Den skrevs för skitlänge sen av antalet olika människor:C

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:42
Jah Kille, 34 år

Citat från JagSpyr


Det kan man inte.
Jag kommer aldrig kunna bevisa för någon att gud finns.
Har man inte tron, har man inte gud med sig är det nämligen omöjligt att förstå eller få förklarat på sig.
Jag tror på Gud, jag tror på att jag hamnar i himmelen om jag gör rätt val i livet.
Men det betyder ju inte att jag har rätt, det är vad jag tror :)


Förlåt om detta verkar absurt, men får jag fråga HUR du kan tro på Gud?
För mig låter det lika befängt som att tro på Hogwarts och Harry Potter. Fiktion och fantasi har alltid varit en del av vår historia, men jag trodde vi lämnade skogstrollen och tomtar bakom oss i början av 1900-talet?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet