Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:29
Jah Kille, 34 år

Citat från JagSpyr


Han gav oss den fria viljan så ja du väljer själv om du vill se syftet eller inte.
Och vad menar du med händer? Du kommer inte direkt bli straffad eller så om det är det du menar ^^


Han gav oss den fria viljan att göra vad vi vill, men sätter ändå upp regler vi ska följa? Om han litat på vårt förnuft, borde inte reglerna behövas, och om reglerna behövs, varför gav han oss den fria viljan?
Om människan är guds avbild, så vill jag verkligen inte att gud finns.

scott 30 år

410 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:30
scott 30 år

jag tror på att de fins nått där uppe ...

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:31
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Jah


Citat från JagSpyr

Han gav oss den fria viljan så ja du väljer själv om du vill se syftet eller inte.
Och vad menar du med händer? Du kommer inte direkt bli straffad eller så om det är det du menar ^^

Han gav oss den fria viljan att göra vad vi vill, men sätter ändå upp regler vi ska följa? Om han litat på vårt förnuft, borde inte reglerna behövas, och om reglerna behövs, varför gav han oss den fria viljan?
Om människan är guds avbild, så vill jag verkligen inte att gud finns.


Han gav oss den fria viljan för att vi inte ska vara några robotar.
Han sätter upp regler men det är upp till oss själva att bestämma om vi ska följa dom.
Gud tvingar inte folk att tro på honom.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:31
Jah Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Jag menade inte "PANG!" som i the big bang, utan "PANG!" som i att ett liv föddes, kom till världen.

Ursäkta? Du har alltså ingen kunskap om hur barn blir till?

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:31
Mynta Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Men jag ber om ursäkt om du tog åt dig. Men jag tycker bara det är så uppenbart... jag menar se på vår värld! På vår natur! Se på oss, våra kroppar, varje kroppsdel, varje ben har ett syfte... alla olika sortes djur. Det är för stort för att inte ha någon som ligger bakom det.


Det är snarare för stort för att ha någon som ligger bakom det.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:31
1984 35 år

Citat från LADIDEDIDOO


Men nej, jag menar inte så. Men Gud har en typ av plan för alla människor, något stort. Som leder till något gott.
Kan vara att man ska kanske göra någon resa, bli missionär, ta hand om fattiga barn, hjälpa ungdomar, osv...osv...
Och ja, många människor som inte tror får ju aldrig riktigt hamna i just sin plan... dom ber inte till Gud och ber honom visa vad just ens plan är. Gud har ett plan för ditt liv, för mitt liv, för din grannes liv, din kusins liv osv.


Haha, och våldta barn. För det är väl en av Guds planer, eller?

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:32
Jah Kille, 34 år

Citat från JagSpyr


Han gav oss den fria viljan för att vi inte ska vara några robotar.
Han sätter upp regler men det är upp till oss själva att bestämma om vi ska följa dom.
Gud tvingar inte folk att tro på honom.


Kan inte robotar göra egna val?
Så han litar på vårat sunda förnuft?
Man kommer ju inte i himlen, om man inte tror? Dvs att man blir bestraffad för att inte tro?

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:32
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från LADIDEDIDOO

Men nej, jag menar inte så. Men Gud har en typ av plan för alla människor, något stort. Som leder till något gott.
Kan vara att man ska kanske göra någon resa, bli missionär, ta hand om fattiga barn, hjälpa ungdomar, osv...osv...
Och ja, många människor som inte tror får ju aldrig riktigt hamna i just sin plan... dom ber inte till Gud och ber honom visa vad just ens plan är. Gud har ett plan för ditt liv, för mitt liv, för din grannes liv, din kusins liv osv.

Haha, och våldta barn. För det är väl en av Guds planer, eller?


Hört talas om den fria viljan?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:33
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Hört talas om den fria viljan?

Jaja, den som gud straffar oss i all evighet för, eller?

UNiSEX Tjej, 31 år

462 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:33
UNiSEX Tjej, 31 år

Citat från LADIDEDIDOO


Citat från UNiSEX

Citat från LADIDEDIDOO

Dom som tror att allt här i världen blev till av en slump (big bang) är ganska så tröga. Dom som tror att vi är släkt med aporna också.
Haha.
När någon säger att vi är det säger jag bara "Visst, du kan gärna tro att du är släkt med ett djur, en apa, men jag tror och vet att jag är skapad o genomtänkt av Gud, han har en plan för mitt liv."

Jag uppskattar inte att du kallar andra tröga för vad dom tror på.

Folk får mig att anses som trög och dryg när jag förklarar vad jag tror på.
Men jag ber om ursäkt om du tog åt dig. Men jag tycker bara det är så uppenbart... jag menar se på vår värld! På vår natur! Se på oss, våra kroppar, varje kroppsdel, varje ben har ett syfte... alla olika sortes djur. Det är för stort för att inte ha någon som ligger bakom det.
Men ja, jag ber om ursäkt. Menade inte så. Alla får tycka som dom vill.


no offence taken :)

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:34
DumFan Kille, 35 år

Är det bara jag som hört att gud förlåter alla synder och alla alla kommer till himlen?
(I mitt fall sa en präst det).

För i så fall. Varför bry sig om nån jävla gud!

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:34
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Jah


Citat från JagSpyr

Han gav oss den fria viljan för att vi inte ska vara några robotar.
Han sätter upp regler men det är upp till oss själva att bestämma om vi ska följa dom.
Gud tvingar inte folk att tro på honom.

Kan inte robotar göra egna val?
Så han litar på vårat sunda förnuft?
Man kommer ju inte i himlen, om man inte tror? Dvs att man blir bestraffad för att inte tro?


Ja du hamnar i helvetet men jag har aldrig varit där så jag vet inte hur det är.
Det jag vill komma fram till är att man själv får välja mellan himmel och helvetet.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:34
golfwang Tjej, 30 år

Citat från iTranscend


Citat från LADIDEDIDOO

När jag skrev JAG menar jag, jag som du säger jag om dig. Hah. Alltså alla vi som finns kan inte blivit till bara sådär. PANG! Oj, just lilla Lisa kom. PANG! Oj, en liten David va det som va snabbast till ägget.
Jag är usel på att formulera mig....


Du bara påstår saker, hur resonerar du egentligen? Det är inte dina slutsatser som är intressanta, utan hur du tänker.


Jag har varit med om det. Gud har talat till mig, han har hjälpt mig. Jesus dog för mig, han tog allt mitt hat, all min synd, all min sorg, liksom han tog alla andra människors fel. Det betyder allt för mig.... det enda som betyder nåt. Jag finns, jag lever, jag andas. Jag har Gud. Jag har allt. Utan honom är jag ingenting. Bara en kropp med en ödslig själ.
Ande
Själ
Kropp
det består vi av. Min ande brinner. Lever. För sanningen, för ordet, för han som räddade mig, min frälsare. Min herre.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:34
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

Hört talas om den fria viljan?

Jaja, den som gud straffar oss i all evighet för, eller?


Gör man rätt val i livet blir man inte straffad

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:35
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från DumFan


Är det bara jag som hört att gud förlåter alla synder och alla alla kommer till himlen?
(I mitt fall sa en präst det).

För i så fall. Varför bry sig om nån jävla gud!


Jo, men man måste mena det.
Man kan inte bara säga "jag ångrar det" Du måste verkligen ångra det.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet