Gud, finns han?
Jah
Kille, 34 år
Citat från JagSpyr
Han gav oss den fria viljan så ja du väljer själv om du vill se syftet eller inte.
Och vad menar du med händer? Du kommer inte direkt bli straffad eller så om det är det du menar ^^
Han gav oss den fria viljan att göra vad vi vill, men sätter ändå upp regler vi ska följa? Om han litat på vårt förnuft, borde inte reglerna behövas, och om reglerna behövs, varför gav han oss den fria viljan?
Om människan är guds avbild, så vill jag verkligen inte att gud finns.
scott
30 år
jag tror på att de fins nått där uppe ...
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från Jah
Citat från JagSpyr
Han gav oss den fria viljan så ja du väljer själv om du vill se syftet eller inte.
Och vad menar du med händer? Du kommer inte direkt bli straffad eller så om det är det du menar ^^
Han gav oss den fria viljan att göra vad vi vill, men sätter ändå upp regler vi ska följa? Om han litat på vårt förnuft, borde inte reglerna behövas, och om reglerna behövs, varför gav han oss den fria viljan?
Om människan är guds avbild, så vill jag verkligen inte att gud finns.
Han gav oss den fria viljan för att vi inte ska vara några robotar.
Han sätter upp regler men det är upp till oss själva att bestämma om vi ska följa dom.
Gud tvingar inte folk att tro på honom.
Jah
Kille, 34 år
Citat från LADIDEDIDOO
Jag menade inte "PANG!" som i the big bang, utan "PANG!" som i att ett liv föddes, kom till världen.
Ursäkta? Du har alltså ingen kunskap om hur barn blir till?
Mynta
Tjej, 34 år
Citat från LADIDEDIDOO
Men jag ber om ursäkt om du tog åt dig. Men jag tycker bara det är så uppenbart... jag menar se på vår värld! På vår natur! Se på oss, våra kroppar, varje kroppsdel, varje ben har ett syfte... alla olika sortes djur. Det är för stort för att inte ha någon som ligger bakom det.
Det är snarare för stort för att ha någon som ligger bakom det.
1984
35 år
Citat från LADIDEDIDOO
Men nej, jag menar inte så. Men Gud har en typ av plan för alla människor, något stort. Som leder till något gott.
Kan vara att man ska kanske göra någon resa, bli missionär, ta hand om fattiga barn, hjälpa ungdomar, osv...osv...
Och ja, många människor som inte tror får ju aldrig riktigt hamna i just sin plan... dom ber inte till Gud och ber honom visa vad just ens plan är. Gud har ett plan för ditt liv, för mitt liv, för din grannes liv, din kusins liv osv.
Haha, och våldta barn. För det är väl en av Guds planer, eller?
Jah
Kille, 34 år
Citat från JagSpyr
Han gav oss den fria viljan för att vi inte ska vara några robotar.
Han sätter upp regler men det är upp till oss själva att bestämma om vi ska följa dom.
Gud tvingar inte folk att tro på honom.
Kan inte robotar göra egna val?
Så han litar på vårat sunda förnuft?
Man kommer ju inte i himlen, om man inte tror? Dvs att man blir bestraffad för att inte tro?
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från LADIDEDIDOO
Men nej, jag menar inte så. Men Gud har en typ av plan för alla människor, något stort. Som leder till något gott.
Kan vara att man ska kanske göra någon resa, bli missionär, ta hand om fattiga barn, hjälpa ungdomar, osv...osv...
Och ja, många människor som inte tror får ju aldrig riktigt hamna i just sin plan... dom ber inte till Gud och ber honom visa vad just ens plan är. Gud har ett plan för ditt liv, för mitt liv, för din grannes liv, din kusins liv osv.
Haha, och våldta barn. För det är väl en av Guds planer, eller?
Hört talas om den fria viljan?
UNiSEX
Tjej, 31 år
Citat från LADIDEDIDOO
Citat från UNiSEX
Citat från LADIDEDIDOO
Dom som tror att allt här i världen blev till av en slump (big bang) är ganska så tröga. Dom som tror att vi är släkt med aporna också.
Haha.
När någon säger att vi är det säger jag bara "Visst, du kan gärna tro att du är släkt med ett djur, en apa, men jag tror och vet att jag är skapad o genomtänkt av Gud, han har en plan för mitt liv."
Jag uppskattar inte att du kallar andra tröga för vad dom tror på.
Folk får mig att anses som trög och dryg när jag förklarar vad jag tror på.
Men jag ber om ursäkt om du tog åt dig. Men jag tycker bara det är så uppenbart... jag menar se på vår värld! På vår natur! Se på oss, våra kroppar, varje kroppsdel, varje ben har ett syfte... alla olika sortes djur. Det är för stort för att inte ha någon som ligger bakom det.
Men ja, jag ber om ursäkt. Menade inte så. Alla får tycka som dom vill.
no offence taken :)
DumFan
Kille, 35 år
Är det bara jag som hört att gud förlåter alla synder och alla alla kommer till himlen?
(I mitt fall sa en präst det).
För i så fall. Varför bry sig om nån jävla gud!
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från Jah
Citat från JagSpyr
Han gav oss den fria viljan för att vi inte ska vara några robotar.
Han sätter upp regler men det är upp till oss själva att bestämma om vi ska följa dom.
Gud tvingar inte folk att tro på honom.
Kan inte robotar göra egna val?
Så han litar på vårat sunda förnuft?
Man kommer ju inte i himlen, om man inte tror? Dvs att man blir bestraffad för att inte tro?
Ja du hamnar i helvetet men jag har aldrig varit där så jag vet inte hur det är.
Det jag vill komma fram till är att man själv får välja mellan himmel och helvetet.
golfwang
Tjej, 30 år
Citat från iTranscend
Citat från LADIDEDIDOO
När jag skrev JAG menar jag, jag som du säger jag om dig. Hah. Alltså alla vi som finns kan inte blivit till bara sådär. PANG! Oj, just lilla Lisa kom. PANG! Oj, en liten David va det som va snabbast till ägget.
Jag är usel på att formulera mig....
Du bara påstår saker, hur resonerar du egentligen? Det är inte dina slutsatser som är intressanta, utan hur du tänker.
Jag har varit med om det. Gud har talat till mig, han har hjälpt mig. Jesus dog för mig, han tog allt mitt hat, all min synd, all min sorg, liksom han tog alla andra människors fel. Det betyder allt för mig.... det enda som betyder nåt. Jag finns, jag lever, jag andas. Jag har Gud. Jag har allt. Utan honom är jag ingenting. Bara en kropp med en ödslig själ.
Ande
Själ
Kropp
det består vi av. Min ande brinner. Lever. För sanningen, för ordet, för han som räddade mig, min frälsare. Min herre.
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från DumFan
Är det bara jag som hört att gud förlåter alla synder och alla alla kommer till himlen?
(I mitt fall sa en präst det).
För i så fall. Varför bry sig om nån jävla gud!
Jo, men man måste mena det.
Man kan inte bara säga "jag ångrar det" Du måste verkligen ångra det.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet