Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:17
1984 35 år

Citat från iTranscend


Nej, det finns inget tvång inom vetenskapen, det enda man gör är att utnyttja vetenskapen för att låta sin subjektiva världsuppfattning närma sig den objektiva verkligheten. Guds existens är lätt att motbevisa eftersom gud dels har motsägelsefulla egenskaper (som mina tidigare exempel), och även för att denne i sin definition inte kan upplevas. [i]Det vi inte kan uppleva/mäta kan vi inte känna till innan vi upplever/mäter det (se bilden). Guds existens är både ologisk och empiriskt omätbar, därför existerar inte Gud (och varför jag inte kastar upp någon definition är för att jag hittills aldrig har träffat någon religiös vars definition av Gud håller).[/i]

Men nu beskrev du ju exakt det jag sa?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:18
1984 35 år

Citat från LADIDEDIDOO


Har ingen aning, men kommer känna det när jag är nära den.
För att han älskade mig redan innan jag var född. Han hade planerat mig, liksom han planerat mina föräldrar och alla andra som finns på vår jord. Du kan ju inte allvarligt tro att av alla tusentals spermier blev just JAG till och inte nån annan, av en slump? Alla människor blir födda av en anledning. Gud har en plan för ALLA människor i hela världen. Han ger ALLA en nådegåva.
Vi är inte släkt med aporna efter som att Gud skapade djuren för sig och människorna för sig.
Han behöver inte tänka?


Haha, vad skumt, då kan du ju bara glida förbi livet utan att göra någonting. "Det som händer, det händer"

"orkar inte gå ner till bussen än, om gud vill att jag ska hinna med bussen så gör jag det ändå"

Hur kul är det att inte kämpa alls?

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:19
Mynta Tjej, 34 år

Citat från 1984


Men nu beskrev du ju exakt det jag sa?


Nej, jag motbevisade just Guds existens, något som nyss inte var möjligt enligt dig (förutsatt att du inte definierar "motbevisar" annorlunda än vad det vanligen görs inom naturvetenskapen, eller definierar "Gud" annorlunda än vad religiösa definierar denne).

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:20
Mynta Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


Du kan ju inte allvarligt tro att av alla tusentals spermier blev just JAG till och inte nån annan, av en slump?


Vad försöker du säga? Att du är för viktig för att kunna ha kommit till av en slump?

Skåda och njut av världen för det fantastiska det är, istället för att göra den tråkig igenom något så irationellt som kreationism.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:22
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från LADIDEDIDOO

Har ingen aning, men kommer känna det när jag är nära den.
För att han älskade mig redan innan jag var född. Han hade planerat mig, liksom han planerat mina föräldrar och alla andra som finns på vår jord. Du kan ju inte allvarligt tro att av alla tusentals spermier blev just JAG till och inte nån annan, av en slump? Alla människor blir födda av en anledning. Gud har en plan för ALLA människor i hela världen. Han ger ALLA en nådegåva.
Vi är inte släkt med aporna efter som att Gud skapade djuren för sig och människorna för sig.
Han behöver inte tänka?

Haha, vad skumt, då kan du ju bara glida förbi livet utan att göra någonting. "Det som händer, det händer"

"orkar inte gå ner till bussen än, om gud vill att jag ska hinna med bussen så gör jag det ändå"

Hur kul är det att inte kämpa alls?


Jag får en känsla av att hon menade djupare och viktigare syften än "ska jag gå ner till bussen eller inte".
Vi har ett syfte, en uppgift - men vi väljer själv hur och om vi ska ta oss dit

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:22
golfwang Tjej, 30 år

Citat från 1984


Citat från LADIDEDIDOO

Har ingen aning, men kommer känna det när jag är nära den.
För att han älskade mig redan innan jag var född. Han hade planerat mig, liksom han planerat mina föräldrar och alla andra som finns på vår jord. Du kan ju inte allvarligt tro att av alla tusentals spermier blev just JAG till och inte nån annan, av en slump? Alla människor blir födda av en anledning. Gud har en plan för ALLA människor i hela världen. Han ger ALLA en nådegåva.
Vi är inte släkt med aporna efter som att Gud skapade djuren för sig och människorna för sig.
Han behöver inte tänka?

Haha, vad skumt, då kan du ju bara glida förbi livet utan att göra någonting. "Det som händer, det händer"

"orkar inte gå ner till bussen än, om gud vill att jag ska hinna med bussen så gör jag det ändå"

Hur kul är det att inte kämpa alls?


Men nej, jag menar inte så. Men Gud har en typ av plan för alla människor, något stort. Som leder till något gott.
Kan vara att man ska kanske göra någon resa, bli missionär, ta hand om fattiga barn, hjälpa ungdomar, osv...osv...
Och ja, många människor som inte tror får ju aldrig riktigt hamna i just sin plan... dom ber inte till Gud och ber honom visa vad just ens plan är. Gud har ett plan för ditt liv, för mitt liv, för din grannes liv, din kusins liv osv.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:22
golfwang Tjej, 30 år

Citat från JagSpyr


Citat från 1984

Citat från LADIDEDIDOO

Har ingen aning, men kommer känna det när jag är nära den.
För att han älskade mig redan innan jag var född. Han hade planerat mig, liksom han planerat mina föräldrar och alla andra som finns på vår jord. Du kan ju inte allvarligt tro att av alla tusentals spermier blev just JAG till och inte nån annan, av en slump? Alla människor blir födda av en anledning. Gud har en plan för ALLA människor i hela världen. Han ger ALLA en nådegåva.
Vi är inte släkt med aporna efter som att Gud skapade djuren för sig och människorna för sig.
Han behöver inte tänka?

Haha, vad skumt, då kan du ju bara glida förbi livet utan att göra någonting. "Det som händer, det händer"

"orkar inte gå ner till bussen än, om gud vill att jag ska hinna med bussen så gör jag det ändå"

Hur kul är det att inte kämpa alls?

Jag får en känsla av att hon menade djupare och viktigare syften än "ska jag gå ner till bussen eller inte".
Vi har ett syfte, en uppgift - men vi väljer själv hur och om vi ska ta oss dit


PRECIS!

UNiSEX Tjej, 31 år

462 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:24
UNiSEX Tjej, 31 år

Citat från LADIDEDIDOO


Dom som tror att allt här i världen blev till av en slump (big bang) är ganska så tröga. Dom som tror att vi är släkt med aporna också.
Haha.
När någon säger att vi är det säger jag bara "Visst, du kan gärna tro att du är släkt med ett djur, en apa, men jag tror och vet att jag är skapad o genomtänkt av Gud, han har en plan för mitt liv."


Jag uppskattar inte att du kallar andra tröga för vad dom tror på.

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:24
Jah Kille, 34 år

Citat från JagSpyr


Jag får en känsla av att hon menade djupare och viktigare syften än "ska jag gå ner till bussen eller inte".
Vi har ett syfte, en uppgift - men vi väljer själv hur och om vi ska ta oss dit


Kan man bryta det viktigare och djupare syftet, och vad händer med en i så fall?

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:25
golfwang Tjej, 30 år

Citat från iTranscend


Citat från LADIDEDIDOO

Du kan ju inte allvarligt tro att av alla tusentals spermier blev just JAG till och inte nån annan, av en slump?


Vad försöker du säga? Att du är för viktig för att kunna ha kommit till av en slump?

Skåda och njut av världen för det fantastiska det är, istället för att göra den tråkig igenom något så irationellt som kreationism.


När jag skrev JAG menar jag, jag som du säger jag om dig. Hah. Alltså alla vi som finns kan inte blivit till bara sådär. PANG! Oj, just lilla Lisa kom. PANG! Oj, en liten David va det som va snabbast till ägget.
Jag är usel på att formulera mig....

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:26
Jah Kille, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


När jag skrev JAG menar jag, jag som du säger jag om dig. Hah. Alltså alla vi som finns kan inte blivit till bara sådär. PANG! Oj, just lilla Lisa kom. PANG! Oj, en liten David va det som va snabbast till ägget.
Jag är usel på att formulera mig....


Du borde läsa på om evolutionsteorin.
Lisa och David uppstod inte ur en "PANG!", det var ett resultat av miljarder års utveckling.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:27
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Jah


Citat från JagSpyr

Jag får en känsla av att hon menade djupare och viktigare syften än "ska jag gå ner till bussen eller inte".
Vi har ett syfte, en uppgift - men vi väljer själv hur och om vi ska ta oss dit

Kan man bryta det viktigare och djupare syftet, och vad händer med en i så fall?


Han gav oss den fria viljan så ja du väljer själv om du vill se syftet eller inte.
Och vad menar du med händer? Du kommer inte direkt bli straffad eller så om det är det du menar ^^

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:27
golfwang Tjej, 30 år

Citat från UNiSEX


Citat från LADIDEDIDOO

Dom som tror att allt här i världen blev till av en slump (big bang) är ganska så tröga. Dom som tror att vi är släkt med aporna också.
Haha.
När någon säger att vi är det säger jag bara "Visst, du kan gärna tro att du är släkt med ett djur, en apa, men jag tror och vet att jag är skapad o genomtänkt av Gud, han har en plan för mitt liv."

Jag uppskattar inte att du kallar andra tröga för vad dom tror på.


Folk får mig att anses som trög och dryg när jag förklarar vad jag tror på.
Men jag ber om ursäkt om du tog åt dig. Men jag tycker bara det är så uppenbart... jag menar se på vår värld! På vår natur! Se på oss, våra kroppar, varje kroppsdel, varje ben har ett syfte... alla olika sortes djur. Det är för stort för att inte ha någon som ligger bakom det.
Men ja, jag ber om ursäkt. Menade inte så. Alla får tycka som dom vill.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:29
golfwang Tjej, 30 år

Citat från Jah


Citat från LADIDEDIDOO

När jag skrev JAG menar jag, jag som du säger jag om dig. Hah. Alltså alla vi som finns kan inte blivit till bara sådär. PANG! Oj, just lilla Lisa kom. PANG! Oj, en liten David va det som va snabbast till ägget.
Jag är usel på att formulera mig....

Du borde läsa på om evolutionsteorin.
Lisa och David uppstod inte ur en "PANG!", det var ett resultat av miljarder års utveckling.


Jag menade inte "PANG!" som i the big bang, utan "PANG!" som i att ett liv föddes, kom till världen.

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 19:29
Mynta Tjej, 34 år

Citat från LADIDEDIDOO


När jag skrev JAG menar jag, jag som du säger jag om dig. Hah. Alltså alla vi som finns kan inte blivit till bara sådär. PANG! Oj, just lilla Lisa kom. PANG! Oj, en liten David va det som va snabbast till ägget.
Jag är usel på att formulera mig....



Du bara påstår saker, hur resonerar du egentligen? Det är inte dina slutsatser som är intressanta, utan hur du tänker.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet