Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:43
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Betelgeuse


Jag tror på vetenskapen och kyrkan beskriver ju Gud som otroligt snäll och blablabla men varför tillåter inte Gud homosexuella äktenskap mm om h*n nu är så snäll? Det blir lite motsattser där.

Kristna har inget emot homosexuella.
Det är chefen för svenska kyrkan som är en jubelidiot.
Tyvärr :C

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:43
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Nej och jag tänker inte berätta skälet till att jag tror på honom för någon random människa på internet :C

Men, spelar det någon roll om man tror på honom om han ändå tänkte förstöra jorden? Det låter inte som en trevlig jävel det. Dessutom finns det miljarder ateister som klarar sig finfint utan att tro på någon sorts gud.

Jag tror du föddes in i religionen, och har inte kunnat värja dig ifrån den på samma sätt som andra människor.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:43
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Sacrifize


Citat från JagSpyr

Citat från Sacrifize

Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.

Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C

Åh, vad trevligt. Så nu säger du att han ska återkomma? D.v.s. han är inte här, men du påstod förut att han är överallt?

Men du vet inte om någon kommer göra det, tänk om människan uppfinner ett sätt att utforska "livet" efter döden?

Nej jag vet inte, jag tror.


"han är tillräckligt stor i omkrets för att vara överallt" <-- låter som ett påstående och inte ett antagande.

"dagen han återkommer" <-- ännu ett påstående.


Det där är inte att uttala sig om vad du tror, det är att påpeka något som du till synes vet.


Ja, och tänk jag står fast vid båda uttalandena.
Du är vetenskaplig - jag är andlig.
Vi kommer aldrig komma överens så vi kan lika gärna ge upp .)

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:44
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från JagSpyr


Ja, och tänk jag står fast vid båda uttalandena.
Du är vetenskaplig - jag är andlig.
Vi kommer aldrig komma överens så vi kan lika gärna ge upp .)


What's the matter?
Afraid of seeing the truth?

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:45
Mynta Tjej, 34 år

Jag är fortfarande nyfiken på varför alla är så övertygna om att Gud ännu inte har motbevisats? :)

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:45
1984 35 år

Citat från ErikSchwartz


What's the matter?
Afraid of seeing the truth?


Nu kommer hon gå och be, och säga att gud ska go old testament all over their asses

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:46
1984 35 år

Citat från iTranscend


Jag är fortfarande nyfiken på varför alla är så övertygna om att Gud ännu inte har motbevisats? :)

Han har väl inte direkt motbevisats, det går inte, men indirekt har han motbevisats av faktum att han inte kan bevisas.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:46
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

Nej och jag tänker inte berätta skälet till att jag tror på honom för någon random människa på internet :C

Men, spelar det någon roll om man tror på honom om han ändå tänkte förstöra jorden? Det låter inte som en trevlig jävel det. Dessutom finns det miljarder ateister som klarar sig finfint utan att tro på någon sorts gud.

Jag tror du föddes in i religionen, och har inte kunnat värja dig ifrån den på samma sätt som andra människor.


Hemskt ledsen, men det var inte rätt :C

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:47
Mynta Tjej, 34 år

Citat från 1984


Han har väl inte direkt motbevisats, det går inte, men indirekt har han motbevisats av faktum att han inte kan bevisas.


Varför går det inte att motbevisa Gud?

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:47
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från JagSpyr


Ja, och tänk jag står fast vid båda uttalandena.
Du är vetenskaplig - jag är andlig.
Vi kommer aldrig komma överens så vi kan lika gärna ge upp .)[/i]


Hur kan du säga emot dig själv och stå fast vid det? Det är inte längre någon fråga om "tro" då utan en fråga om hur vettig man är som debattör.

1) Vem har sagt att jag är vetenskaplig? Jag är ifrågasättande, jag har aldrig sagt att jag inte tror på Gud. Dåligt av dig att göra antaganden.
2) Varför skulle "andliga" inte kunna komma överens med en vetenskaplig människa? Menar du att alla människor som har en religion är helt inkapabla till att se saker ur en annans perspektiv och börja ifrågasätta saker själv? (Ja det finns redan flera exempel på när en "vetenskaplig" människa anammar en religion så du behöver inte fråga om detta).

Betelgeuse Tjej, 30 år

842 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:47
Betelgeuse Tjej, 30 år

Citat från JagSpyr


Citat från Betelgeuse

Jag tror på vetenskapen och kyrkan beskriver ju Gud som otroligt snäll och blablabla men varför tillåter inte Gud homosexuella äktenskap mm om h*n nu är så snäll? Det blir lite motsattser där.

Kristna har inget emot homosexuella.
Det är chefen för svenska kyrkan som är en jubelidiot.
Tyvärr :C


Då har jag missuppfattat det :c

Men som sagt, jag tror inte på Gud och jag skulle inte bry mig om någon av mina kompisar skulle vara religösa. Man får tro som man vill.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:47
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från JagSpyr

Ja, och tänk jag står fast vid båda uttalandena.
Du är vetenskaplig - jag är andlig.
Vi kommer aldrig komma överens så vi kan lika gärna ge upp .)

What's the matter?
Afraid of seeing the truth?


Är du rädd för allt som är annorlunda?
apparently...

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:48
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från JagSpyr


Citat från ErikSchwartz

Citat från JagSpyr

Ja, och tänk jag står fast vid båda uttalandena.
Du är vetenskaplig - jag är andlig.
Vi kommer aldrig komma överens så vi kan lika gärna ge upp .)

What's the matter?
Afraid of seeing the truth?

Är du rädd för allt som är annorlunda?
apparently...


Känns som du är lite rädd för andras åsikter och det som är annorlunda än din uppväxt också.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:48
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Hemskt ledsen, men det var inte rätt :C

Något fel på dig är det iallafall.

Herr_Putte Kille, 31 år

346 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:50
Herr_Putte Kille, 31 år

Citat från JagSpyr


Citat från Herr_Putte

Gud finns, inte. Beviset? Finns inga bevis att han finns, sen mänsklig logik.
Evolution går ut på att levande organismer förändras från en form till en annan. Det genom att generna i organismen förändras slumpmässigt, även kallat mutation. Med mycket mycket mer.
Bibelns skapelse går ut på att en snubbe skapade allt på sju dagar. NOW THAT SOUNDS LIKE A GOOD BOOK.

Så fint att du faktiskt gjort djupare efterforskningar än berättelserna om gud man får höra när man går på dagis :)


Är inte troende, men jag läser bibeln (nya testamentet) för tillfället, anledningen? Jag finner det väldigt intressant hur och varför man vill tro på Gud. Just kanske för att man vill kunna hålla fast vid nåt nån som alltid kan hjälpa en? Därför man har vänner, psykologer osv. Jag säger inte att man är en idiot om man tror på Gud eller någon religion, men come on, common sence?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet