Gud, finns han?
Citat från JagSpyr
Du ser, du kan inte för ditt liv förstå att folk kan tro på någonting.
Allting börjar med tro.
Darwin började också med en tro och folk tyckte han var dum i huvudet.
Bara för att man tror betyder inte det att man inte har någon logisk tankeförmåga eller är mentalt störd
Problemet är att jag inte har någon anledning till att tro annat än att all religion bör sluta existera.
Eller problem.
Klart han inte gör.
Citat från iTranscend
Citat från JagSpyr
Darwin började också med en tro och folk tyckte han var dum i huvudet.
Bara för att man tror betyder inte det att man inte har någon logisk tankeförmåga eller är mentalt störd
Darwins hypotes kunde dock bevisas inom kort, något som alla religioner hittills har misslyckats med. Det finns en anledning i att det kallas "religion" och inte "vetenskap".
Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.
Vi kommer aldrig kunna bevisa gud, för det var inte meningen att vi skulle kunna göra det.
Citat från Sacrifize
Darwins hypotes kunde dock bevisas inom kort, något som alla religioner hittills har misslyckats med. Det finns en anledning i att det kallas "religion" och inte "vetenskap".
Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.
Vi kommer aldrig kunna bevisa gud, för det var inte meningen att vi skulle kunna göra det.
Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.[/i]
Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C
Citat från JagSpyr
Citat från Sacrifize
Darwins hypotes kunde dock bevisas inom kort, något som alla religioner hittills har misslyckats med. Det finns en anledning i att det kallas "religion" och inte "vetenskap".
Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.
Vi kommer aldrig kunna bevisa gud, för det var inte meningen att vi skulle kunna göra det.
Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.
Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C
Åh, vad trevligt. Så nu säger du att han ska återkomma? D.v.s. han är inte här, men du påstod förut att han är överallt?
Men du vet inte om någon kommer göra det, tänk om människan uppfinner ett sätt att utforska "livet" efter döden?
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.
Vi kommer aldrig kunna bevisa gud, för det var inte meningen att vi skulle kunna göra det.
Och det är skäl till att tro på honom?
Nej och jag tänker inte berätta skälet till att jag tror på honom för någon random människa på internet :C
Gud finns, inte. Beviset? Finns inga bevis att han finns, sen mänsklig logik.
Evolution går ut på att levande organismer förändras från en form till en annan. Det genom att generna i organismen förändras slumpmässigt, även kallat mutation. Med mycket mycket mer.
Bibelns skapelse går ut på att en snubbe skapade allt på sju dagar. NOW THAT SOUNDS LIKE A GOOD BOOK.
Citat från Sacrifize
Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.
Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C
Åh, vad trevligt. Så nu säger du att han ska återkomma? D.v.s. han är inte här, men du påstod förut att han är överallt?
Men du vet inte om någon kommer göra det, tänk om människan uppfinner ett sätt att utforska "livet" efter döden?[/i]
Nej jag vet inte, jag tror.
Citat från Herr_Putte
Gud finns, inte. Beviset? Finns inga bevis att han finns, sen mänsklig logik.
Evolution går ut på att levande organismer förändras från en form till en annan. Det genom att generna i organismen förändras slumpmässigt, även kallat mutation. Med mycket mycket mer.
Bibelns skapelse går ut på att en snubbe skapade allt på sju dagar. NOW THAT SOUNDS LIKE A GOOD BOOK.
Så fint att du faktiskt gjort djupare efterforskningar än berättelserna om gud man får höra när man går på dagis :)
Jag tror på vetenskapen och kyrkan beskriver ju Gud som otroligt snäll och blablabla men varför tillåter inte Gud homosexuella äktenskap mm om h*n nu är så snäll? Det blir lite motsattser där.
Citat från JagSpyr
Citat från Sacrifize
Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.
Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C
Åh, vad trevligt. Så nu säger du att han ska återkomma? D.v.s. han är inte här, men du påstod förut att han är överallt?
Men du vet inte om någon kommer göra det, tänk om människan uppfinner ett sätt att utforska "livet" efter döden?
Nej jag vet inte, jag tror.
"han är tillräckligt stor i omkrets för att vara överallt" <-- låter som ett påstående och inte ett antagande.
"dagen han återkommer" <-- ännu ett påstående.
Det där är inte att uttala sig om vad du tror, det är att påpeka något som du till synes vet.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet