Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:33
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Du ser, du kan inte för ditt liv förstå att folk kan tro på någonting.
Allting börjar med tro.
Darwin började också med en tro och folk tyckte han var dum i huvudet.
Bara för att man tror betyder inte det att man inte har någon logisk tankeförmåga eller är mentalt störd


Problemet är att jag inte har någon anledning till att tro annat än att all religion bör sluta existera.

Eller problem.

SPERM Kille, 34 år

3 150 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:34
SPERM Kille, 34 år

Klart han inte gör.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:35
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från iTranscend


Citat från JagSpyr

Darwin började också med en tro och folk tyckte han var dum i huvudet.
Bara för att man tror betyder inte det att man inte har någon logisk tankeförmåga eller är mentalt störd


Darwins hypotes kunde dock bevisas inom kort, något som alla religioner hittills har misslyckats med. Det finns en anledning i att det kallas "religion" och inte "vetenskap".


Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.
Vi kommer aldrig kunna bevisa gud, för det var inte meningen att vi skulle kunna göra det.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:36
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.
Vi kommer aldrig kunna bevisa gud, för det var inte meningen att vi skulle kunna göra det.


Och det är skäl till att tro på honom?

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:36
Mynta Tjej, 34 år

Citat från JagSpyr


Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.


Hur har du kommit fram till det? Och kan du bevisa det? ;)

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:38
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Sacrifize



Darwins hypotes kunde dock bevisas inom kort, något som alla religioner hittills har misslyckats med. Det finns en anledning i att det kallas "religion" och inte "vetenskap".

Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.
Vi kommer aldrig kunna bevisa gud, för det var inte meningen att vi skulle kunna göra det.

Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.[/i]

Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:39
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C


Varför skulle han förstöra jorden?

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:39
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från JagSpyr


Citat från Sacrifize


Darwins hypotes kunde dock bevisas inom kort, något som alla religioner hittills har misslyckats med. Det finns en anledning i att det kallas "religion" och inte "vetenskap".

Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.
Vi kommer aldrig kunna bevisa gud, för det var inte meningen att vi skulle kunna göra det.

Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.

Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C


Åh, vad trevligt. Så nu säger du att han ska återkomma? D.v.s. han är inte här, men du påstod förut att han är överallt?

Men du vet inte om någon kommer göra det, tänk om människan uppfinner ett sätt att utforska "livet" efter döden?

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:39
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

Ingen kan ju bevisa att gud inte existerar heller.
Vi kommer aldrig kunna bevisa gud, för det var inte meningen att vi skulle kunna göra det.

Och det är skäl till att tro på honom?


Nej och jag tänker inte berätta skälet till att jag tror på honom för någon random människa på internet :C

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:40
Mynta Tjej, 34 år

Citat från Sacrifize


Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.


Det har redan gjorts, om och om igen, sedan flera årtusenden tillbaka. Det är inte svårt att motbevisa Gud.

Herr_Putte Kille, 31 år

346 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:40
Herr_Putte Kille, 31 år

Gud finns, inte. Beviset? Finns inga bevis att han finns, sen mänsklig logik.
Evolution går ut på att levande organismer förändras från en form till en annan. Det genom att generna i organismen förändras slumpmässigt, även kallat mutation. Med mycket mycket mer.
Bibelns skapelse går ut på att en snubbe skapade allt på sju dagar. NOW THAT SOUNDS LIKE A GOOD BOOK.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:40
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Sacrifize


Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.

Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C

Åh, vad trevligt. Så nu säger du att han ska återkomma? D.v.s. han är inte här, men du påstod förut att han är överallt?

Men du vet inte om någon kommer göra det, tänk om människan uppfinner ett sätt att utforska "livet" efter döden?[/i]

Nej jag vet inte, jag tror.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:41
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från Herr_Putte


Gud finns, inte. Beviset? Finns inga bevis att han finns, sen mänsklig logik.
Evolution går ut på att levande organismer förändras från en form till en annan. Det genom att generna i organismen förändras slumpmässigt, även kallat mutation. Med mycket mycket mer.
Bibelns skapelse går ut på att en snubbe skapade allt på sju dagar. NOW THAT SOUNDS LIKE A GOOD BOOK.


Så fint att du faktiskt gjort djupare efterforskningar än berättelserna om gud man får höra när man går på dagis :)

Betelgeuse Tjej, 30 år

842 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:42
Betelgeuse Tjej, 30 år

Jag tror på vetenskapen och kyrkan beskriver ju Gud som otroligt snäll och blablabla men varför tillåter inte Gud homosexuella äktenskap mm om h*n nu är så snäll? Det blir lite motsattser där.

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:42
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från JagSpyr


Citat från Sacrifize

Oh.. ordet "aldrig" är farligt alltså. Vem vet om vi kan göra det om några decennier eller liknande.

Förmodligen dagen han återkommer och jorden går under,
tror inte någon kommer göra det innan dess :C

Åh, vad trevligt. Så nu säger du att han ska återkomma? D.v.s. han är inte här, men du påstod förut att han är överallt?

Men du vet inte om någon kommer göra det, tänk om människan uppfinner ett sätt att utforska "livet" efter döden?

Nej jag vet inte, jag tror.



"han är tillräckligt stor i omkrets för att vara överallt" <-- låter som ett påstående och inte ett antagande.

"dagen han återkommer" <-- ännu ett påstående.


Det där är inte att uttala sig om vad du tror, det är att påpeka något som du till synes vet.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet