Gud, finns han?
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
Det är en metafor dumbass
För vad?
För att man inte ska stirra sig blind på "han skapade jorden på6 dagar". Det gjorde han INTE.
Ni är för opoetiskt lagda för att förstå er på Biblen/Gud eller tro överhuvudtaget.
Det handlar inte om att bevisa saker och ting :C
golfwang
Tjej, 30 år
Kan inte langa "bevis" över internet. Tyvärr.
Sacrifize
Kille, 37 år
Citat från JagSpyr
Citat från Sacrifize
Citat från JagSpyr
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
han kanske skapades ur Big Bang? :)
Men varför väntade han då flera miljarder år för att göra jorden?
Hade du läst Bibeln hade du vetat att för gud så är en dag miljoner år för oss människor :)
Så då gjorde han alltså Jorden med en knyck med fingrarna ungefär?
Undrar just vart Gud har sitt crib. Han måste ju vara någonstans, undrar om han reser mellan olika världar som han gjort och ägnar några år åt varje.. typ.. fixar!
han är tillräckligt stor i omkrets för att vara överallt :)
Hur vet du det?
Sacrifize
Kille, 37 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
För att man inte ska stirra sig blind på "han skapade jorden på6 dagar". Det gjorde han INTE.
Ni är för opoetiskt lagda för att förstå er på Biblen/Gud eller tro överhuvudtaget.
Det handlar inte om att bevisa saker och ting :C
Vad handlar det om då?
Handlar väl om att någon snubbe för 2000 år sedan fick en kul idé till en novell han skrev. Sen började så många folk tro på det (ungefär som Avatar-hysterin) sen så uppstod en religion.. kanske?
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
För att man inte ska stirra sig blind på "han skapade jorden på6 dagar". Det gjorde han INTE.
Ni är för opoetiskt lagda för att förstå er på Biblen/Gud eller tro överhuvudtaget.
Det handlar inte om att bevisa saker och ting :C
Vad handlar det om då?
Eh... Ja TRO förmodligen?
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
Eh... Ja TRO förmodligen?
Haha, det är tron som gör att tomten existerar. Existerar tomten om tillräckligt många tror på honom tror du? Om vi pratar universiellt opartiskt.
Om folk vill tro på tomten får dom göra det för mig.
Samma sak om dom vill tro på Allah, Narnia eller Aladdin.
Men tyvärr anser vissa människor att tror man på NÅGONTING överhuvudtaget så är man en idiot :S
1984
35 år
Citat från JagSpyr
Om folk vill tro på tomten får dom göra det för mig.
Samma sak om dom vill tro på Allah, Narnia eller Aladdin.
Men tyvärr anser vissa människor att tror man på NÅGONTING överhuvudtaget så är man en idiot :S
Din gud och Allah är samma entitet.
Det kanske beror på att trosanhängare aldrig har lärt sig någonting om logik, eller något annat för den delen.
1984
35 år
Citat från iTranscend
Majoritetsargument, ett vanligt resonemangsfel.
Om man snackar i universiell opartiskhet ja.
jagspyr
Tjej, 33 år
Citat från 1984
Citat från JagSpyr
Om folk vill tro på tomten får dom göra det för mig.
Samma sak om dom vill tro på Allah, Narnia eller Aladdin.
Men tyvärr anser vissa människor att tror man på NÅGONTING överhuvudtaget så är man en idiot :S
Din gud och Allah är samma entitet.
Det kanske beror på att trosanhängare aldrig har lärt sig någonting om logik, eller något annat för den delen.
Du ser, du kan inte för ditt liv förstå att folk kan tro på någonting.
Allting börjar med tro.
Darwin började också med en tro och folk tyckte han var dum i huvudet.
Bara för att man tror betyder inte det att man inte har någon logisk tankeförmåga eller är mentalt störd
Bubbelkillen
Kille, 33 år
Han är min bästa vän..
Mynta
Tjej, 34 år
Citat från JagSpyr
Darwin började också med en tro och folk tyckte han var dum i huvudet.
Bara för att man tror betyder inte det att man inte har någon logisk tankeförmåga eller är mentalt störd
Darwins hypotes kunde dock bevisas inom kort, något som alla religioner hittills har misslyckats med. Det finns en anledning i att det kallas "religion" och inte "vetenskap".
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet