Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:18
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

Det är en metafor dumbass

För vad?


För att man inte ska stirra sig blind på "han skapade jorden på6 dagar". Det gjorde han INTE.
Ni är för opoetiskt lagda för att förstå er på Biblen/Gud eller tro överhuvudtaget.
Det handlar inte om att bevisa saker och ting :C

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:19
golfwang Tjej, 30 år

Kan inte langa "bevis" över internet. Tyvärr.

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:20
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från JagSpyr


Citat från Sacrifize

Citat från JagSpyr

Citat från 1984

Citat från JagSpyr

han kanske skapades ur Big Bang? :)

Men varför väntade han då flera miljarder år för att göra jorden?

Hade du läst Bibeln hade du vetat att för gud så är en dag miljoner år för oss människor :)

Så då gjorde han alltså Jorden med en knyck med fingrarna ungefär?

Undrar just vart Gud har sitt crib. Han måste ju vara någonstans, undrar om han reser mellan olika världar som han gjort och ägnar några år åt varje.. typ.. fixar!

han är tillräckligt stor i omkrets för att vara överallt :)



Hur vet du det?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:20
1984 35 år

Citat från JagSpyr


För att man inte ska stirra sig blind på "han skapade jorden på6 dagar". Det gjorde han INTE.
Ni är för opoetiskt lagda för att förstå er på Biblen/Gud eller tro överhuvudtaget.
Det handlar inte om att bevisa saker och ting :C


Vad handlar det om då?

Sacrifize Kille, 37 år

5 964 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:21
Sacrifize Kille, 37 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

För att man inte ska stirra sig blind på "han skapade jorden på6 dagar". Det gjorde han INTE.
Ni är för opoetiskt lagda för att förstå er på Biblen/Gud eller tro överhuvudtaget.
Det handlar inte om att bevisa saker och ting :C

Vad handlar det om då?


Handlar väl om att någon snubbe för 2000 år sedan fick en kul idé till en novell han skrev. Sen började så många folk tro på det (ungefär som Avatar-hysterin) sen så uppstod en religion.. kanske?

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:24
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

För att man inte ska stirra sig blind på "han skapade jorden på6 dagar". Det gjorde han INTE.
Ni är för opoetiskt lagda för att förstå er på Biblen/Gud eller tro överhuvudtaget.
Det handlar inte om att bevisa saker och ting :C

Vad handlar det om då?


Eh... Ja TRO förmodligen?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:25
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Eh... Ja TRO förmodligen?

Haha, det är tron som gör att tomten existerar. Existerar tomten om tillräckligt många tror på honom tror du? Om vi pratar universiellt opartiskt.

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:26
Mynta Tjej, 34 år

Citat från 1984


Haha, det är tron som gör att tomten existerar. Existerar tomten om tillräckligt många tror på honom tror du? Om vi pratar universiellt opartiskt.


Majoritetsargument, ett vanligt resonemangsfel.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:26
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

Eh... Ja TRO förmodligen?

Haha, det är tron som gör att tomten existerar. Existerar tomten om tillräckligt många tror på honom tror du? Om vi pratar universiellt opartiskt.


Om folk vill tro på tomten får dom göra det för mig.
Samma sak om dom vill tro på Allah, Narnia eller Aladdin.
Men tyvärr anser vissa människor att tror man på NÅGONTING överhuvudtaget så är man en idiot :S

Anti Tjej, 30 år

613 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:27
Anti Tjej, 30 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

han kanske skapades ur Big Bang? :)

Men varför väntade han då flera miljarder år för att göra jorden?


Han var tvungen att skapa biljardtals biljoner andra planeter och solar så vi inte skulle känna oss så ensamma. Förstår väl vem som helst.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:28
1984 35 år

Citat från JagSpyr


Om folk vill tro på tomten får dom göra det för mig.
Samma sak om dom vill tro på Allah, Narnia eller Aladdin.
Men tyvärr anser vissa människor att tror man på NÅGONTING överhuvudtaget så är man en idiot :S


Din gud och Allah är samma entitet.

Det kanske beror på att trosanhängare aldrig har lärt sig någonting om logik, eller något annat för den delen.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:29
1984 35 år

Citat från iTranscend


Majoritetsargument, ett vanligt resonemangsfel.

Om man snackar i universiell opartiskhet ja.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:31
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från 1984


Citat från JagSpyr

Om folk vill tro på tomten får dom göra det för mig.
Samma sak om dom vill tro på Allah, Narnia eller Aladdin.
Men tyvärr anser vissa människor att tror man på NÅGONTING överhuvudtaget så är man en idiot :S

Din gud och Allah är samma entitet.

Det kanske beror på att trosanhängare aldrig har lärt sig någonting om logik, eller något annat för den delen.


Du ser, du kan inte för ditt liv förstå att folk kan tro på någonting.
Allting börjar med tro.
Darwin började också med en tro och folk tyckte han var dum i huvudet.
Bara för att man tror betyder inte det att man inte har någon logisk tankeförmåga eller är mentalt störd

Bubbelkillen Kille, 33 år

401 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:32
Bubbelkillen Kille, 33 år

Han är min bästa vän..

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
18 mars 2010 kl. 18:32
Mynta Tjej, 34 år

Citat från JagSpyr


Darwin började också med en tro och folk tyckte han var dum i huvudet.
Bara för att man tror betyder inte det att man inte har någon logisk tankeförmåga eller är mentalt störd



Darwins hypotes kunde dock bevisas inom kort, något som alla religioner hittills har misslyckats med. Det finns en anledning i att det kallas "religion" och inte "vetenskap".


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet