Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 13:50
pSilent Kille, 32 år

Citat från 1984


Citat från imEMO

Tycker att satanismen (iaf La'Vey) såg på världen ur ett mycket bättre perspektiv en kristendomen (och andra religioner)

Och ändå tycker du att Sverige ska bli kristet igen!

OnT: Alla religioner är ganska fundamentalt rubbade, förutom de som fokuserar på ro och sinnesfrid, men att kalla dem religioner är lite halvdumt.


Tycker jag?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 13:52
1984 35 år

Citat från imEMO


Tycker jag?

Ja, är inte du en sån sverigedemokrat?

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 15:12
pSilent Kille, 32 år

Citat från 1984


Citat från imEMO

Tycker jag?

Ja, är inte du en sån sverigedemokrat?


Ja, jag är medlem i SDU, men måste man tycka samma som de i varenda punkt? nej det måste man inte.

Har inget emot kristna för den delen heller, mycket hellre kristet än tex, islamistiskt

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 15:15
1984 35 år

Citat från imEMO


Ja, jag är medlem i SDU, men måste man tycka samma som de i varenda punkt? nej det måste man inte.

Har inget emot kristna för den delen heller, mycket hellre kristet än tex, islamistiskt


Nej, det har du rätt i.

Ja, men självklart. Fast hellre islamskt än kristet.

OnT nu.

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 23:32
Aidee 35 år

Nej, Gud finns inte. Finns inget bevis för det. Finns endast teorier och berättelser.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 23:33
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från MuffinJin


Nej, Gud finns inte. Finns inget bevis för det. Finns endast teorier och berättelser.

Nej, det finns inga teorier.

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 23:35
Aidee 35 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från MuffinJin

Nej, Gud finns inte. Finns inget bevis för det. Finns endast teorier och berättelser.

Nej, det finns inga teorier.


Inga hållbara. Men nej okej, du har rätt. Inte ens teorier. Att ens tro på det vi kallar "Gud" är absurt.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 23:38
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från MuffinJin


Inga hållbara. Men nej okej, du har rätt. Inte ens teorier. Att ens tro på det vi kallar "Gud" är absurt.

Jag visar samma bild som varje gång för dom som inte verkar förstå vad teori betyder:

idamorbida Tjej, 31 år

2 510 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 23:39
idamorbida Tjej, 31 år

lika mycket som flying spaghetti monster finns

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 14:34
Aidee 35 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från MuffinJin

Inga hållbara. Men nej okej, du har rätt. Inte ens teorier. Att ens tro på det vi kallar "Gud" är absurt.

Jag visar samma bild som varje gång för dom som inte verkar förstå vad teori betyder:



Tror jag förväxlade teori med en simpel utsaga. Scratch previous comments. Men tack för bilden.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 14:36
Zalbeyx Kille, 36 år

Gud finns inte, men det finns alltid tro att han finns

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 14:40
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från MuffinJin


Tror jag förväxlade teori med en simpel utsaga. Scratch previous comments. Men tack för bilden.

Shit happens.
Många idag verkar inte förstå skillnaden mellan det vardagliga uttrycket teori, som näst intill är en synonym till enbart en idé, och det vetenskapliga uttrycket teori, som är det bästa man kan komma fram till inom vetenskap.

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:25
jagspyr Tjej, 33 år

Kristendomen är en Teori
Evolutionen en annan
End of story

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:25
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från JagSpyr


Kristendomen är en Teori
Evolutionen en annan
End of story


Har du svårt att läsa ett inlägg upp?

jagspyr Tjej, 33 år

1 132 forumsinlägg

Skrivet:
17 mars 2010 kl. 18:27
jagspyr Tjej, 33 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från JagSpyr

Kristendomen är en Teori
Evolutionen en annan
End of story

Har du svårt att läsa ett inlägg upp?


Jag läste. Förstår bara inte vad det finns att diskutera då ingen kan till 100% bevisa vare sig gud eller evolutionen...


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet