Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Steermayn Kille, 34 år

2 115 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:02
Steermayn Kille, 34 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från inteokei

Citat från ErikSchwartz

"Fakta och bevis är bara onödiga, idiotiska ord, som egentligen inte finns."
Sluta bete dig som en oförstående tonåring och förstå hur idiotiskt ditt påstående var.

Sluta upp med allt ad hominem.

Det är inte ett personangrepp.
Jag ber henne att förstå sig på hur otroligt dumt hennes påstående var.

Sluta vara internet hero och håll dig till ämnet.


Där kom det igen.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:02
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från makssfoerfan


Haha att ni ens diskuterar detta tycker jag är mest patetiskt.

Gtfo?

bertfjert Kille, 31 år

1 652 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:03
bertfjert Kille, 31 år

Jag tror inte på gud.
vi är själva ansvariga för alla våra handlingar.
"gud"
^ undanflykter är vad det är.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:03
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från inteokei


Där kom det igen.

Nej, verkligen inte.
Det där var det första Ad Hominem på länge.

Steermayn Kille, 34 år

2 115 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:05
Steermayn Kille, 34 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från inteokei

Där kom det igen.

Nej, verkligen inte.
Det där var det första Ad Hominem på länge.


"ok".

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:08
DumFan Kille, 35 år

Citat från inteokei


Då känslor är personliga så är de också data man samlat upp, vilket man borde lita på.
En samlad grupps fakta mot en ensam persons fakta skulle kunna anses säkrare, men det gör inte informationen mer säker för dig själv förutom ifall du har tillit till personen/personerna som ger dig informationen.[/i]

Frågan är då vart man har samlat upp den datan.
Som jag skrev förut, all ny fakta, allt nytt måste ifrågasättas, men ifrågasättas måste även alla gamla saker.

Men för att klarlägga vad du tycker bara.
Tror du på biblen?

Steermayn Kille, 34 år

2 115 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:10
Steermayn Kille, 34 år

Citat från DumFan


Citat från inteokei

Då känslor är personliga så är de också data man samlat upp, vilket man borde lita på.
En samlad grupps fakta mot en ensam persons fakta skulle kunna anses säkrare, men det gör inte informationen mer säker för dig själv förutom ifall du har tillit till personen/personerna som ger dig informationen.

Frågan är då vart man har samlat upp den datan.
Som jag skrev förut, all ny fakta, allt nytt måste ifrågasättas, men ifrågasättas måste även alla gamla saker.

Men för att klarlägga vad du tycker bara.
Tror du på biblen?


Bara på det historiska värdet i vissa delar.

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:12
pSilent Kille, 32 år

Citat från GODIS


Jag tror inte på gud.
vi är själva ansvariga för alla våra handlingar.
"gud"
^ undanflykter är vad det är.

--------------------------------------------------------------------------

josef Tjej, 30 år

939 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:12
josef Tjej, 30 år

[i]Citat från makssfoerfan


Haha att ni ens diskuterar detta tycker jag är mest patetiskt.

Det är bara lite mer patetiskt att klicka på tråden, och skriva att det är patetiskt att skriva om det den handlar om.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:13
DumFan Kille, 35 år

Citat från inteokei


Bara på det historiska värdet i vissa delar.[/i]

Okey.
Vet inte om det finns så mycket mer att säga. Du känner något som jag inte känner, svårt att förstå varandra när det gäller känslor då dessa knappast kan skrivas ner.

Steermayn Kille, 34 år

2 115 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 23:21
Steermayn Kille, 34 år

Citat från DumFan


Citat från inteokei

Bara på det historiska värdet i vissa delar.

Okey.
Vet inte om det finns så mycket mer att säga. Du känner något som jag inte känner, svårt att förstå varandra när det gäller känslor då dessa knappast kan skrivas ner.


Yes.
Kan i vilket fall hålla med om att den gud porträtterad i kristendomen inte finns, nu ska jag skjuta aliens istället.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
15 mars 2010 kl. 00:20
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från makssfoerfan


Haha att ni ens diskuterar detta tycker jag är mest patetiskt.

Det är inte så mycket en diskussion som det är en ensidig monolog där ena delen står och pratar medans de religiösa står som dagisbarn med händer för öronen och trallar.

Enemabulldozer Kille, 34 år

5 399 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 00:11
Enemabulldozer Kille, 34 år

ser inga bevis på att gud finns så..
need to say more
religon i största allmänhet är ju dumt

visst bra att tro på något som inte finns för att man har så jävla dålig självkänsla men ändå

Enemabulldozer Kille, 34 år

5 399 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 00:11
Enemabulldozer Kille, 34 år

Edit*
börja fan inte hacka på mig nu bara för att jag la min åsikt!

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
16 mars 2010 kl. 00:12
DumFan Kille, 35 år

Citat från enemabulldozer


Edit*
börja fan inte hacka på mig nu bara för att jag la min åsikt!


Tror snarare folk tenderar att hacka på de som är religiösa.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet