Gud, finns han?
josef
Tjej, 30 år
Citat från ErikSchwartz
Citat från EraserHead
Fakta och bevis är bara onödiga, idiotiska ord, som egentligen inte finns. Det finns inget som heter fakta för om alla helt enkelt inte tror på det som du kallar fakta, då är det inte ett faktum längre, för ingen tror på det. Man kan tro, inte veta.
Du kan få ett svar på det påståendet genom att åldras 5 år och sen komma tillbaka och läsa ditt eget inlägg och själv se hur idiotiskt det var.
Åldersfacism är det allra finaste med emocore.
Det jag skrev var min åsikt, att du har en annan beror inte på att du är fem år äldre, fem år är inte så jävla mycket snälla du.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från inteokei
Citat från DumFan
okey, langa dom bevisen då.
jag förstår vad som menas med att gud inte skulle vara människorelaterad, så de behöver du inte förklara eller så.
Jag förstår mer av vetenskap än vad jag skulle lita på mina känslor eller tro på en bok som ingen vet vem som skrev, troligen många författare.
Kunskap som du inte själv har funnit står över dina egen känslor?
Naivt att påstå tro på en bok.
Japp, känslor styrs inte rationellt utan impulsivt och är därför inte att lita på.
Forskning föregås av år utav studier inom ett ämne.
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från EraserHead
Åldersfacism är det allra finaste med emocore.
Det jag skrev var min åsikt, att du har en annan beror inte på att du är fem år äldre, fem år är inte så jävla mycket snälla du.
Fem år är allt som krävs för att lära sig innebörden av ord, något som du redan bör ha.
Och det är mycket när det gäller någon som är 15 eller yngre.
josef
Tjej, 30 år
Citat från ErikSchwartz
Citat från EraserHead
Åldersfacism är det allra finaste med emocore.
Det jag skrev var min åsikt, att du har en annan beror inte på att du är fem år äldre, fem år är inte så jävla mycket snälla du.
Fem år är allt som krävs för att lära sig innebörden av ord, något som du redan bör ha.
Och det är mycket när det gäller någon som är 15 eller yngre.
Vilket/vilka ord syftade du på?
E_Schwartz
Kille, 36 år
"Fakta och bevis är bara onödiga, idiotiska ord, som egentligen inte finns."
Sluta bete dig som en oförstående tonåring och förstå hur idiotiskt ditt påstående var.
Steermayn
Kille, 34 år
Citat från DumFan
Citat från inteokei
Citat från DumFan
okey, langa dom bevisen då.
jag förstår vad som menas med att gud inte skulle vara människorelaterad, så de behöver du inte förklara eller så.
Jag förstår mer av vetenskap än vad jag skulle lita på mina känslor eller tro på en bok som ingen vet vem som skrev, troligen många författare.
Kunskap som du inte själv har funnit står över dina egen känslor?
Naivt att påstå tro på en bok.
Japp, känslor styrs inte rationellt utan impulsivt och är därför inte att lita på.
Forskning föregås av år utav studier inom ett ämne.
Känslor är en blandning av impulsivitet och rationalitet, och man kan inte alltid förlita sig till data.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från inteokei
Känslor är en blandning av impulsivitet och rationalitet, och man kan inte alltid förlita sig till data.[/i]
Klart man måste kolla på all vetenskap och data med ett kritiskt öga, ingen frågan om det.
Men känslor behöver inte alltid ha med rationalitet att göra och känslor är personligt, vetenskaplig fakta forskas på av många människor och bör då klassas som säkrare.
Steermayn
Kille, 34 år
Citat från ErikSchwartz
"Fakta och bevis är bara onödiga, idiotiska ord, som egentligen inte finns."
Sluta bete dig som en oförstående tonåring och förstå hur idiotiskt ditt påstående var.
Sluta upp med allt ad hominem.
josef
Tjej, 30 år
Citat från ErikSchwartz
"Fakta och bevis är bara onödiga, idiotiska ord, som egentligen inte finns."
Sluta bete dig som en oförstående tonåring och förstå hur idiotiskt ditt påstående var.
Jag skrev även varför jag tänkte så. Jag tycker helt enkelt att det är onödigt att använda dom orden, jag tror på en massa saker som folk kallar bevisade, men jag tror inte mer på dom för att någon säger att dom har bevisat det, eller att det är "fakta".
"Såhär tänker jag, därför" - ja, bra "fakta, bevisat" - nej.
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från inteokei
Citat från ErikSchwartz
"Fakta och bevis är bara onödiga, idiotiska ord, som egentligen inte finns."
Sluta bete dig som en oförstående tonåring och förstå hur idiotiskt ditt påstående var.
Sluta upp med allt ad hominem.
Det är inte ett personangrepp.
Jag ber henne att förstå sig på hur otroligt dumt hennes påstående var.
Sluta vara internet hero och håll dig till ämnet.
Grave
Kille, 33 år
Vem har sagt att Gud skulle va god?
Steermayn
Kille, 34 år
Citat från DumFan
Citat från inteokei
Känslor är en blandning av impulsivitet och rationalitet, och man kan inte alltid förlita sig till data.
Klart man måste kolla på all vetenskap och data med ett kritiskt öga, ingen frågan om det.
Men känslor behöver inte alltid ha med rationalitet att göra och känslor är personligt, vetenskaplig fakta forskas på av många människor och bör då klassas som säkrare.
Då känslor är personliga så är de också data man samlat upp, vilket man borde lita på.
En samlad grupps fakta mot en ensam persons fakta skulle kunna anses säkrare, men det gör inte informationen mer säker för dig själv förutom ifall du har tillit till personen/personerna som ger dig informationen.
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från sex
Vem har sagt att Gud skulle va god?
Thank you, äntligen ett vettigt inlägg.
Det börjar bli irriterande med alla som går in och skriver "Gud finns inte för han är inte snäll och tar bort allt dåligt" och sen drar.
Grave
Kille, 33 år
Citat från [link][/link]
[i][/i]
Jag menar att "Gud borde inte finnas om blablabla dåliga saker händer"
Get it?
makssfoerfan
Kille, 34 år
Haha att ni ens diskuterar detta tycker jag är mest patetiskt.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet