Gud, finns han?
Jag bryr mig inte, eller hur jag ska säga, "bryr mig inte" låter fel, jag bryr mig, men jag känner inte att jag MÅSTE VETA om hen finns eller inte. Finns hen så gör hen väl det, och gör hen det inte så gör hen det inte. Jag tror ändå inte på fakta så om någon kunde "bevisa" att gud finns och/eller fanns skulle jag varken tro det mer eller mindre.
Sen är det så svårt att definiera "gud" också, det är ett så jävla vagt ord. Jag vet inte vad andra menar, jag vet inte om ni pratar om en äldre jesus, om en liten tant, om flera olika varelser, om ett par siamesiska tvillingar, che guevara, era föräldrar, en häst, er själva, eller något annat.
Men som sagt; jag tycker inte det är så viktigt att ha faktan som säger att "så här är det, och så här är det inte", så det spelar inte så stor roll för mig.
Citat från inteokei
Citat från DumFan
Citat från inteokei
Bara för att man inte är mottaglig till något så ska man ej förkasta det.
Ja undrar bara vad som får dig övertygad om att gud finns.
Bara en människa som individ kan övertyga sig själv om att Gud finns för en själv.
Så du tror på gud bara för att? Har du inte fått något bevis av något slag för det?
Citat från ErikSchwartz
Citat från OhLuke
Big Bang som jag uppfattat att du tror har existerat.
Och du anser något annat?
Ja, jag tror att Gud skapat Universum.
Citat från footfoot
Brahman
--------------------------------------------------------------------------
Citat från ErikSchwartz
Citat från OhLuke
Ja, jag tror att Gud skapat Universum.
För att?
För att inget annat känns troligt. För att jag vet och känner att Gud älskar mej.
Citat från OhLuke
För att inget annat känns troligt. För att jag vet och känner att Gud älskar mej.
Känns? Känner?
Med andra ord så kommer dina åsikter från känslor, vilket inte har något att göra med fakta eller bevis att göra?
Citat från ErikSchwartz
Citat från OhLuke
För att inget annat känns troligt. För att jag vet och känner att Gud älskar mej.
Känns? Känner?
Med andra ord så kommer dina åsikter från känslor, vilket inte har något att göra med fakta eller bevis att göra?
Fakta och bevis är bara onödiga, idiotiska ord, som egentligen inte finns. Det finns inget som heter fakta för om alla helt enkelt inte tror på det som du kallar fakta, då är det inte ett faktum längre, för ingen tror på det. Man kan tro, inte veta.
Citat från ErikSchwartz
Citat från OhLuke
För att inget annat känns troligt. För att jag vet och känner att Gud älskar mej.
Känns? Känner?
Med andra ord så kommer dina åsikter från känslor, vilket inte har något att göra med fakta eller bevis att göra?
Jämfört med känslor och kärlek är bevisen ganska oviktiga. Men, ja, det finns bevis. Läs bibeln så kanske du förstår.
Godnatt!
Citat från EraserHead
Fakta och bevis är bara onödiga, idiotiska ord, som egentligen inte finns. Det finns inget som heter fakta för om alla helt enkelt inte tror på det som du kallar fakta, då är det inte ett faktum längre, för ingen tror på det. Man kan tro, inte veta.
Vänta.. Va?
Citat från EraserHead
Fakta och bevis är bara onödiga, idiotiska ord, som egentligen inte finns. Det finns inget som heter fakta för om alla helt enkelt inte tror på det som du kallar fakta, då är det inte ett faktum längre, för ingen tror på det. Man kan tro, inte veta.
Du kan få ett svar på det påståendet genom att åldras 5 år och sen komma tillbaka och läsa ditt eget inlägg och själv se hur idiotiskt det var.
Citat från DumFan
Citat från inteokei
Citat från DumFan
Citat från inteokei
Bara för att man inte är mottaglig till något så ska man ej förkasta det.
Ja undrar bara vad som får dig övertygad om att gud finns.
Bara en människa som individ kan övertyga sig själv om att Gud finns för en själv.
Så du tror på gud bara för att? Har du inte fått något bevis av något slag för det?
På samma sätt som att förlita sig på vetenskap som man inte själv kan förstå bara för att det är så?
Men sättet du definierar Gud som att vara en person, igenom att sätta det som något man kan direkt poängtera ut gör att det skulle vara svårt att försöka förklara det för dig.
Men att tro att gud är något människorelaterat är för mig felaktigt.
Jag har dock bevis för att det du kallar Gud skulle existera för mig.
Citat från OhLuke
Jämfört med känslor och kärlek är bevisen ganska oviktiga. Men, ja, det finns bevis. Läs bibeln så kanske du förstår.
Godnatt!
Bevis står över känslor, du har nyss nollställt dina argument igen (om det nu ens var möjligt).
Bibeln är inte ett bevis, finns inget som säger att den är sanningsenlig.
Citat från inteokei
På samma sätt som att förlita sig på vetenskap som man inte själv kan förstå bara för att det är så?
Men sättet du definierar Gud som att vara en person, igenom att sätta det som något man kan direkt poängtera ut gör att det skulle vara svårt att försöka förklara det för dig.
Men att tro att gud är något människorelaterat är för mig felaktigt.
Jag har dock bevis för att det du kallar Gud skulle existera för mig.[/i]
okey, langa dom bevisen då.
jag förstår vad som menas med att gud inte skulle vara människorelaterad, så de behöver du inte förklara eller så.
Jag förstår mer av vetenskap än vad jag skulle lita på mina känslor eller tro på en bok som ingen vet vem som skrev, troligen många författare.
Citat från DumFan
okey, langa dom bevisen då.
jag förstår vad som menas med att gud inte skulle vara människorelaterad, så de behöver du inte förklara eller så.
Jag förstår mer av vetenskap än vad jag skulle lita på mina känslor eller tro på en bok som ingen vet vem som skrev, troligen många författare.[/i]
Kunskap som du inte själv har funnit står över dina egen känslor?
Naivt att påstå tro på en bok.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet