Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
0011 Tjej, 32 år

380 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:14
0011 Tjej, 32 år

Gud är en händig man

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:16
7426 Kille, 31 år

Citat från skeppiluften


[i]Är det hälsosamt att säga att man vet att allting bara blir svart när man nu dör?i]

Bara för att man inte tror på himlen eller helvetet behöver man inte tro att allt blir svart efter att man dött.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:17
1984 35 år

Citat från skeppiluften


1984:
Är det hälsosamt att säga att man vet att allting bara blir svart när man nu dör?
Är väl som att leva och ha det gott för att sedan ta slut på allt och bara kolla in i en vägg.


Ger inte det lite mer krydda i livet? Njut när du ändå är här, istället för att hålla tillbaka glädjen för att det eventuellt kan finnas en plats där man är odödlig? Är inte det ett slöseri med glädje?

Njae, men du kan vara säker på att du inte kommer att få uppleva det. Döden kommer du att få uppleva, men inte tomheten därefter, eftersom du inte känner någonting alls, och du vet inte om att du inte känner någonting och du känner inte att du inte vet om om du känner någonting, för ingenting finns kvar. Därför kommer du inte att få uppleva det, och inte jag heller, eller någon annan för den delen.

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:18
7426 Kille, 31 år

Citat från skeppiluften


7426:
Vad tror du då händer när man nu lämnar denne värld, våran verklighet?


Jag vet inte, det får jag oroa mig för när jag kommer dit.

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:22
7426 Kille, 31 år

Citat från skeppiluften


Så har jag tänkt med många saker i mitt liv, och mycket har blivit skit p.g.a det :)
Att ta saker som det kommer för många nackdelar med sig.


Men jag kan inte riktigt förbereda mig för "livet" efter döden, eftersom jag inte vet vad som kommer att hända.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:23
1984 35 år

Citat från skeppiluften


1984:
Man kan njuta på för fullt, och ändå tro på gud/något efter livet.
Glädje, jag är glad över att jag lever bara.. för mig är det glädje.
Men att allting försvinner för dig, även om du inte känner av det..
Det tycker jag låter hemskt.


It's the circle of life, man. Det är så det händer. Anledningen till att du är kapabel att uppleva någonting beror på att olika delar av hjärnan har kontakt med varandra och utbyter information, och när man dör slutar detta, vilket i sin tur leder till att du inte är kapabel att uppleva någonting längre, men du är inte ledsen för det, för du kan inte vara ledsen! Och hur skulle man kunna uppleva någonting i evigheten om man inte är kapabel till det?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:34
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Anti


Och du pratar om?

Har du hört talas om treenigheten?


Och jag frågar igen, vad pratar du om?

Gud, Jesus och den heliga anden.
Bullshit, bullshit och bullshit.

Varför frågar du mig om detta när jag bad Gravedigger att svara på ett gammalt inlägg i en diskussion vi hade förra veckan?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:40
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Anti


Då får du väl ta och specifiera dig då ditt lilla grottmongo.

Aww, did I hurt your feewiiings?

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:41
DumFan Kille, 35 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från Anti

Då får du väl ta och specifiera dig då ditt lilla grottmongo.

Aww, did I hurt your feewiiings?


Han e lugn! Han e luuuuuuugn sa ja!

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:43
1984 35 år

Citat från DumFan


Han e lugn! Han e luuuuuuugn sa ja!

Haha den filmen är så jävla bra.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:46
DumFan Kille, 35 år

Citat från 1984


Citat från DumFan

Han e lugn! Han e luuuuuuugn sa ja!

Haha den filmen är så jävla bra.


Epic budget!

Och för att hålla sig till ämnet så att den här posten inte är helt värdelös.

Gud finns inte.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:51
E_Schwartz Kille, 36 år

anniemandy


Do tell, vad är dina så kallade bevis?

illiaden Tjej, 31 år

10 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:53
illiaden Tjej, 31 år

Citat från anniemandy


Citat från ErikSchwartz

anniemandy

Do tell, vad är dina så kallade bevis?

Livet, världen, allt ;D


???

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:53
DumFan Kille, 35 år

Citat från anniemandy


Citat från ErikSchwartz

anniemandy

Do tell, vad är dina så kallade bevis?

Livet, världen, allt ;D


ehh, va?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:53
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från anniemandy


Livet, världen, allt ;D

Vänta ett tag, du sa inte att någon drog till dig i huvet med ett järnrör?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet