Gud, finns han?
0011
Tjej, 32 år
Gud är en händig man
7426
Kille, 31 år
Citat från skeppiluften
[i]Är det hälsosamt att säga att man vet att allting bara blir svart när man nu dör?i]
Bara för att man inte tror på himlen eller helvetet behöver man inte tro att allt blir svart efter att man dött.
1984
35 år
Citat från skeppiluften
1984:
Är det hälsosamt att säga att man vet att allting bara blir svart när man nu dör?
Är väl som att leva och ha det gott för att sedan ta slut på allt och bara kolla in i en vägg.
Ger inte det lite mer krydda i livet? Njut när du ändå är här, istället för att hålla tillbaka glädjen för att det eventuellt kan finnas en plats där man är odödlig? Är inte det ett slöseri med glädje?
Njae, men du kan vara säker på att du inte kommer att få uppleva det. Döden kommer du att få uppleva, men inte tomheten därefter, eftersom du inte känner någonting alls, och du vet inte om att du inte känner någonting och du känner inte att du inte vet om om du känner någonting, för ingenting finns kvar. Därför kommer du inte att få uppleva det, och inte jag heller, eller någon annan för den delen.
7426
Kille, 31 år
Citat från skeppiluften
7426:
Vad tror du då händer när man nu lämnar denne värld, våran verklighet?
Jag vet inte, det får jag oroa mig för när jag kommer dit.
7426
Kille, 31 år
Citat från skeppiluften
Så har jag tänkt med många saker i mitt liv, och mycket har blivit skit p.g.a det :)
Att ta saker som det kommer för många nackdelar med sig.
Men jag kan inte riktigt förbereda mig för "livet" efter döden, eftersom jag inte vet vad som kommer att hända.
1984
35 år
Citat från skeppiluften
1984:
Man kan njuta på för fullt, och ändå tro på gud/något efter livet.
Glädje, jag är glad över att jag lever bara.. för mig är det glädje.
Men att allting försvinner för dig, även om du inte känner av det..
Det tycker jag låter hemskt.
It's the circle of life, man. Det är så det händer. Anledningen till att du är kapabel att uppleva någonting beror på att olika delar av hjärnan har kontakt med varandra och utbyter information, och när man dör slutar detta, vilket i sin tur leder till att du inte är kapabel att uppleva någonting längre, men du är inte ledsen för det, för du kan inte vara ledsen! Och hur skulle man kunna uppleva någonting i evigheten om man inte är kapabel till det?
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från Anti
Och du pratar om?
Har du hört talas om treenigheten?
Och jag frågar igen, vad pratar du om?
Gud, Jesus och den heliga anden.
Bullshit, bullshit och bullshit.
Varför frågar du mig om detta när jag bad Gravedigger att svara på ett gammalt inlägg i en diskussion vi hade förra veckan?
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från Anti
Då får du väl ta och specifiera dig då ditt lilla grottmongo.
Aww, did I hurt your feewiiings?
DumFan
Kille, 35 år
Citat från ErikSchwartz
Citat från Anti
Då får du väl ta och specifiera dig då ditt lilla grottmongo.
Aww, did I hurt your feewiiings?
Han e lugn! Han e luuuuuuugn sa ja!
illiaden
Tjej, 31 år
Citat från anniemandy
Citat från ErikSchwartz
anniemandy
Do tell, vad är dina så kallade bevis?
Livet, världen, allt ;D
???
DumFan
Kille, 35 år
Citat från anniemandy
Citat från ErikSchwartz
anniemandy
Do tell, vad är dina så kallade bevis?
Livet, världen, allt ;D
ehh, va?
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från anniemandy
Livet, världen, allt ;D
Vänta ett tag, du sa inte att någon drog till dig i huvet med ett järnrör?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet