Gud, finns han?
DumFan
Kille, 35 år
[i]Citat från Boot_In_Face
Har en fråga till alla troende: Hur vet ni vad gud vill? eftersom ingen har pratat med han så kan väll ingen heller veta vad han vill eller vem han är överhuvudtaget? Därmed kan man dra slutsatsen att Gud endast är ett påhitt pga att folk saknar tro på sig själva...
Se jesus.
Shyisma
Kille, 33 år
Har skrivit det många gånger...
Men det är allt som räcker: Nej.
DumFan
Kille, 35 år
Citat från Boot_In_Face
Citat från DumFan
Citat från Boot_In_Face
Har en fråga till alla troende: Hur vet ni vad gud vill? eftersom ingen har pratat med han så kan väll ingen heller veta vad han vill eller vem han är överhuvudtaget? Därmed kan man dra slutsatsen att Gud endast är ett påhitt pga att folk saknar tro på sig själva...
Se jesus.
??
Kanske bara är jag. Men har inte Jesus träffat gud enligt den kristna tron?
Grabben är ju tom. på ett sätt gud.
illiaden
Tjej, 31 år
...
Gravedigger
Kille, 33 år
Citat från Boot_In_Face
Har en fråga till alla troende: Hur vet ni vad gud vill? eftersom ingen har pratat med han så kan väll ingen heller veta vad han vill eller vem han är överhuvudtaget? Därmed kan man dra slutsatsen att Gud endast är ett påhitt pga att folk saknar tro på sig själva...
Genom Guds son Jesus?
E_Schwartz
Kille, 36 år
Du svarade aldrig på mitt inlägg, Gravedigger.
Kedjebrev
Tjej, 31 år
Gud är en kvinna.
1984
35 år
Citat från skeppiluften
Jag vill tro på gud, tro på någonting efter livet..
Men jag kan inte, så det gör jag inte.
:(
Varför vill du det?
7426
Kille, 31 år
Citat från skeppiluften
Jag vill tro på att det finns något som finns och "vakar" över oss.
Att det finns något efter det vi definerar som livet.
Bara för att tro på något som då kunde göra mig glad, och hoppfull.
Så Gud är det enda sättet för dig att bli glad och hoppfull?
1984
35 år
Citat från skeppiluften
Jag vill tro på att det finns något som finns och "vakar" över oss.
Att det finns något efter det vi definerar som livet.
Bara för att tro på något som då kunde göra mig glad, och hoppfull.
Men är det verkligen hälsosamt att tro att man är odödlig?
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från Anti
Citat från ErikSchwartz
Du svarade aldrig på mitt inlägg, Gravedigger.
Du menar alltså att jesus var stum?
Och du pratar om?
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från Anti
Citat från illiaden
tror att gud var rätt korkad om han fanns.. han skapade ju bara två människor = incest :)
*Två genetiskt perfekta människor.
Och med det menar du?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet