Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:59
DumFan Kille, 35 år

[i]Citat från Boot_In_Face


Har en fråga till alla troende: Hur vet ni vad gud vill? eftersom ingen har pratat med han så kan väll ingen heller veta vad han vill eller vem han är överhuvudtaget? Därmed kan man dra slutsatsen att Gud endast är ett påhitt pga att folk saknar tro på sig själva...

Se jesus.

Shyisma Kille, 33 år

3 896 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 18:01
Shyisma Kille, 33 år

Har skrivit det många gånger...
Men det är allt som räcker: Nej.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 18:05
DumFan Kille, 35 år

Citat från Boot_In_Face


Citat från DumFan

Citat från Boot_In_Face

Har en fråga till alla troende: Hur vet ni vad gud vill? eftersom ingen har pratat med han så kan väll ingen heller veta vad han vill eller vem han är överhuvudtaget? Därmed kan man dra slutsatsen att Gud endast är ett påhitt pga att folk saknar tro på sig själva...

Se jesus.

??


Kanske bara är jag. Men har inte Jesus träffat gud enligt den kristna tron?
Grabben är ju tom. på ett sätt gud.

illiaden Tjej, 31 år

10 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 18:16
illiaden Tjej, 31 år

...

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 18:48
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från Boot_In_Face


Har en fråga till alla troende: Hur vet ni vad gud vill? eftersom ingen har pratat med han så kan väll ingen heller veta vad han vill eller vem han är överhuvudtaget? Därmed kan man dra slutsatsen att Gud endast är ett påhitt pga att folk saknar tro på sig själva...


Genom Guds son Jesus?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:04
E_Schwartz Kille, 36 år

Du svarade aldrig på mitt inlägg, Gravedigger.

Kedjebrev Tjej, 31 år

969 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:05
Kedjebrev Tjej, 31 år

Gud är en kvinna.

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:06
7426 Kille, 31 år

Citat från GANDHI


Gud är en kvinna.

Okej.
Det var inte frågan, men visst. Hur vet du det?

Kedjebrev Tjej, 31 år

969 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:07
Kedjebrev Tjej, 31 år

Citat från 7426


Okej.
Det var inte frågan, men visst. Hur vet du det?


För att Jonas Gardell har sagt det. Och han vet allt.

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:09
7426 Kille, 31 år

Citat från GANDHI


För att Jonas Gardell har sagt det. Och han vet allt.

Oh. I just got pwnd.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:09
1984 35 år

Citat från skeppiluften


Jag vill tro på gud, tro på någonting efter livet..
Men jag kan inte, så det gör jag inte.

:(


Varför vill du det?

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:11
7426 Kille, 31 år

Citat från skeppiluften


Jag vill tro på att det finns något som finns och "vakar" över oss.
Att det finns något efter det vi definerar som livet.
Bara för att tro på något som då kunde göra mig glad, och hoppfull.


Så Gud är det enda sättet för dig att bli glad och hoppfull?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:13
1984 35 år

Citat från skeppiluften


Jag vill tro på att det finns något som finns och "vakar" över oss.
Att det finns något efter det vi definerar som livet.
Bara för att tro på något som då kunde göra mig glad, och hoppfull.


Men är det verkligen hälsosamt att tro att man är odödlig?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:13
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Anti


Citat från ErikSchwartz

Du svarade aldrig på mitt inlägg, Gravedigger.

Du menar alltså att jesus var stum?


Och du pratar om?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 19:14
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Anti


Citat från illiaden

tror att gud var rätt korkad om han fanns.. han skapade ju bara två människor = incest :)

*Två genetiskt perfekta människor.


Och med det menar du?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet