Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 12:50
Bloodbath 33 år

Om Gud fanns så skulle han inte tillåta mänsklighetens fortsatta existens, kristendomen och inte heller någon annan humanoid varelse.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 12:50
Bloodbath 33 år

Now i have proven that he does not exist.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 12:53
DumFan Kille, 35 år

Citat från BloodBath


Om Gud fanns så skulle han inte tillåta mänsklighetens fortsatta existens, kristendomen och inte heller någon annan humanoid varelse.

Varför?

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 11:48
Aidee 35 år

Citat från DumFan


Citat från BloodBath

Om Gud fanns så skulle han inte tillåta mänsklighetens fortsatta existens, kristendomen och inte heller någon annan humanoid varelse.

Varför?

--------------------------------------------------------------------------

kapitalistfasoner Tjej, 30 år

488 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:24
kapitalistfasoner Tjej, 30 år

Personligen tror jag på Gud, men det finns bevis för att han finns tex Bibeln. Jag tror knappast någon skulle kunna hitta på Bibeln.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:24
1984 35 år

Citat från CUTE


Personligen tror jag på Gud, men det finns bevis för att han finns tex Bibeln. Jag tror knappast någon skulle kunna hitta på Bibeln.

Var det inte människorna som skrev bibeln?

volney Tjej, 34 år

1 442 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:26
volney Tjej, 34 år

nån liten gubbe uppe bland molnen finns det säkert

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:26
1984 35 år

Citat från pansarpung


olooloollolololo.
Nej nej, ingen hittade på bibeln. Nejdå. Allt i bibeln är sanning. Jesus kan gå på vatten. Jadå.


Det finns ingen mening med den "tonen", så lägg av. Vi har redan klargjort huruvida allting i bibeln skall tolkas efter orden.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:30
1984 35 år

Citat från pansarpung


Jag lovar och svär på mitt hjärta att hon inte börjar gråta. Det var inte ens en otrevlig "ton".

Nej det har du rätt i. Jag bryr mig egentligen inte om hon börjar gråta, men du skrämmer lammen!

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:37
7426 Kille, 31 år

Citat från CUTE


Personligen tror jag på Gud, men det finns bevis för att han finns tex Bibeln. Jag tror knappast någon skulle kunna hitta på Bibeln.

Ja.. Öh.. Ja, okej. Har du läst böckerna om Spöket Laban? Jag antar att han också existerar, eller?

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:37
1984 35 år

Citat från 7426


Ja.. Öh.. Ja, okej. Har du läst böckerna om Spöket Laban? Jag antar att han också existerar, eller?

Ja det finns bevis! Han är fångad på film!!!

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:40
7426 Kille, 31 år

Citat från 1984


Ja det finns bevis! Han är fångad på film!!![/i]

Oh right! Och om du inte tror på honom så kommer du att brinna i helvetet! :3

illiaden Tjej, 31 år

10 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:54
illiaden Tjej, 31 år

tror att gud var rätt korkad om han fanns.. han skapade ju bara två människor = incest :)

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:56
1984 35 år

Citat från illiaden


tror att gud var rätt korkad om han fanns.. han skapade ju bara två människor = incest :)

Fast det var väl inte meningen att det skulle bli fler? De skulle lalla omkring i parken och äta typ.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
14 mars 2010 kl. 17:56
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Boot_In_Face


Har en fråga till alla troende: Hur vet ni vad gud vill? eftersom ingen har pratat med han så kan väll ingen heller veta vad han vill eller vem han är överhuvudtaget? Därmed kan man dra slutsatsen att Gud endast är ett påhitt pga att folk saknar tro på sig själva...

Knappt någon idé att fråga.
Jag har tyvärr skrämt bort de flesta troende från den här tråden.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet