Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
k4ttenJuli4 Tjej, 33 år

580 forumsinlägg

Skrivet:
10 mars 2010 kl. 16:10
k4ttenJuli4 Tjej, 33 år

Ifall någon råkar kunna langa en bild på denna "gud" så kommer ja f*n bli kristen

TurzTurz Kille, 39 år

1 218 forumsinlägg

Skrivet:
10 mars 2010 kl. 16:28
TurzTurz Kille, 39 år

"A Boss in Heaven is the best excuse for a boss on earth, therefore If God did exist, he would have to be abolished."

Om det finns något 'gudomlig väsen' av något slag ska jag låta vara osagt, men om den Abrahimiska guden existerar så som han beskrivs Abrahimiska texter så vore det en styggelse. Nu tror jag inte på honom, men hade han funnits så hade vi varit tvungna att avskaffa honom för att uppnå frihet.

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 23:36
Aidee 35 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från xEnelya

Jag tror på Gud... Okej?

Okej, motivera din tro eller gtfo.
Du har inget här att göra om du inte är beredd att argumentera för dina åsikter.


Fel! Hon svarade bara på frågan "Gud, finns han?". Står ingenting om att argumentationer är obligatoriskt.

pingveplopp Tjej, 31 år

4 863 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 23:37
pingveplopp Tjej, 31 år

Tror inte ett skit på att denna "gud" existerar.
LOL.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 23:46
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från MuffinJin


Fel! Hon svarade bara på frågan "Gud, finns han?". Står ingenting om att argumentationer är obligatoriskt.

"Finns Gud?
Om du är säker på att h*n finns/inte finns, langa bevis."

Langa bevis = argumentera

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

nej jag tror inte på gud
men jag tycker inte det är dumt att tro

Deadly_Delusion Kille, 34 år

Jag tror inte att det finns någon högre makt, men jag utesluter inte möjligheten helt och hållet, så jag anser mig vara agnostiker. Förstår mig inte på folk som är helt säkra på varken det ena eller det andra.

Jenny Tjej, 31 år

1 994 forumsinlägg

Skrivet:
11 mars 2010 kl. 23:50
Jenny Tjej, 31 år

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:04
DumFan Kille, 35 år

Jag är så pass säker att gud inte existerar att jag inte lägger något direkt värde i den teoretiska möjligheten att han/hon/det skulle kunna göra det. Den chansen eller risken tycker jag är så pass liten att det verkligen inte känns nödvändigt att bry dig.

Som prästen vi hade i skolan sa. Gud förlåter alla synder och hon menade allt, alltså att ingen hamnade i något helvete för att det enligt henne inte finns och alla hamnar i himlen.

Om alla hamnar i himlen, varför bry sig ifall gud existerar eller inte? Då har gud ingen inverkan på mitt eventuella efterliv och livet som det är nu ser jag inte påverkas av högre krafter på något sett.

Har det någonsin hänt någon här någon övernaturligt, något för konstigt för att vara utan övermänsklig inblandning?

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:31
Zalbeyx Kille, 36 år



Om det så finns en gud så har han inte förtjänat namnet eller beskrivningen.

sugmig Tjej, 33 år

804 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 00:32
sugmig Tjej, 33 år

Ofta det inte finns en skäggig gubbe dansandes på molnen där uppe.

TurzTurz Kille, 39 år

1 218 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 01:17
TurzTurz Kille, 39 år



^
|
|
|
|

Där uppe !


Citat från sugmig

Ofta det inte finns en skäggig gubbe dansandes på molnen där uppe.


You can all stop arguing now, proof has been established !

asexuell_vegan Tjej, 35 år

537 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 03:36
asexuell_vegan Tjej, 35 år

Jag tror inte på gud. Sorry men det känns som det finns alltför mkt ifrånskyllande och dumma urtjäkter till orättvisa saker här i världen. Antingen är det för att herren tror på en och vill testa en eller så är det mänsklighetens fel och ingenting han kan styra över och blablabla. Tyvärr, hade gärna velat att det fanns en gud men nu gör det inte det IMO.

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 12:12
Aidee 35 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från MuffinJin

Fel! Hon svarade bara på frågan "Gud, finns han?". Står ingenting om att argumentationer är obligatoriskt.

"Finns Gud?
Om du är säker på att h*n finns/inte finns, langa bevis."

Langa bevis = argumentera


Aha okej, har inte läst inlägget på länge ^^ My fault.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
12 mars 2010 kl. 12:45
Zalbeyx Kille, 36 år



Indeed


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet