Gud, finns han?
Citat från 1984
Citat från elakhest
Jag tror på Gud.
Jag har inga bevis för att han finns, men tror ändå m'kay?
Varför tror du isåfall?
det är ju det stora problemet med religiösa, de behöver ingen grund för sin tro. med andra ord går det inte att argumentera med dem på jämlik nivå...
om gud är så jävla snäll och god, vrf excisterar fattigdomen?
Citat från elakhest
-------------------------------------------------------------------------
Visste att någon skulle fråga, det är svårt att förklara.
Jag har uppenbarligen aldrig mött honom, aldrig heller fått ett "tecken".
Jag väljer att tro eftersom det dels är en del av min uppfostran, min identitet och bakgrund och för att det personligen känns betryggande.
Håller inte på att försöka övertyga folk haha.
Jag var också kristen vid din ålder, och bröt mig loss ett år senare ca. Det var då jag skaffade mig ett riktigt liv och upptäckte att det går att genomföra saker ensam :P
Citat från VonSilversked
om gud är så jävla snäll och god, vrf excisterar fattigdomen?
Därför vi lever i ett monetärt system där fattigdom, hunger svält konceptet om pengar=makt är oundvikliga.
Där det finns vinnare finns det förlorare. Det är oundvikligt i dagens läge. Men det går att ändra.
Citat från MuffinJin
Citat från VonSilversked
om gud är så jävla snäll och god, vrf excisterar fattigdomen?
Därför vi lever i ett monetärt system där fattigdom, hunger svält konceptet om pengar=makt är oundvikliga.
Om pengar inte hade funnits och folk satsade på byteshandel istället skulle inte en jävel vara fattig på jorden. Dock handlar inte tråden om det, så jag ska inte gå djupare in i det. :P
Citat från meMred0N
Om pengar inte hade funnits och folk satsade på byteshandel istället skulle inte en jävel vara fattig på jorden. Dock handlar inte tråden om det, så jag ska inte gå djupare in i det. :P
http://www.emocore.se/sida/t/The-Venus-Project_26168/14
Där kan du gå djupare i just det ämnet.
Jag tror på Gud... Okej?
Citat från xEnelya
Jag tror på Gud... Okej?
Okej, motivera din tro eller gtfo.
Du har inget här att göra om du inte är beredd att argumentera för dina åsikter.
På samma sätt som en misstänkt är oskyldig tills motsatsen är bevisad utom all tvivel finns inte gud tills hon/han/det är bevisad utom all tvivel!
JA, min poffy är GUD
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
