Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Perplext Kille, 36 år

783 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:11
Perplext Kille, 36 år

Citat från 1984


Citat från elakhest

Jag tror på Gud.
Jag har inga bevis för att han finns, men tror ändå m'kay?

Varför tror du isåfall?


det är ju det stora problemet med religiösa, de behöver ingen grund för sin tro. med andra ord går det inte att argumentera med dem på jämlik nivå...

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:12
1984 35 år

Citat från Perplext


det är ju det stora problemet med religiösa, de behöver ingen grund för sin tro. med andra ord går det inte att argumentera med dem på jämlik nivå...

Det är ganska konstaterat.

Kafka Kille, 30 år

1 696 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 16:14
Kafka Kille, 30 år

om gud är så jävla snäll och god, vrf excisterar fattigdomen?

meMred0N Kille, 35 år

137 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 17:01
meMred0N Kille, 35 år

Citat från elakhest
-------------------------------------------------------------------------

Visste att någon skulle fråga, det är svårt att förklara.
Jag har uppenbarligen aldrig mött honom, aldrig heller fått ett "tecken".
Jag väljer att tro eftersom det dels är en del av min uppfostran, min identitet och bakgrund och för att det personligen känns betryggande.
Håller inte på att försöka övertyga folk haha.


Jag var också kristen vid din ålder, och bröt mig loss ett år senare ca. Det var då jag skaffade mig ett riktigt liv och upptäckte att det går att genomföra saker ensam :P

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 18:32
Aidee 35 år

Citat från VonSilversked


om gud är så jävla snäll och god, vrf excisterar fattigdomen?

Därför vi lever i ett monetärt system där fattigdom, hunger svält konceptet om pengar=makt är oundvikliga.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
5 mars 2010 kl. 18:45
1984 35 år

Där det finns vinnare finns det förlorare. Det är oundvikligt i dagens läge. Men det går att ändra.

meMred0N Kille, 35 år

137 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 16:25
meMred0N Kille, 35 år

Citat från MuffinJin


Citat från VonSilversked

om gud är så jävla snäll och god, vrf excisterar fattigdomen?

Därför vi lever i ett monetärt system där fattigdom, hunger svält konceptet om pengar=makt är oundvikliga.


Om pengar inte hade funnits och folk satsade på byteshandel istället skulle inte en jävel vara fattig på jorden. Dock handlar inte tråden om det, så jag ska inte gå djupare in i det. :P

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
7 mars 2010 kl. 18:28
1984 35 år

Citat från meMred0N


Om pengar inte hade funnits och folk satsade på byteshandel istället skulle inte en jävel vara fattig på jorden. Dock handlar inte tråden om det, så jag ska inte gå djupare in i det. :P

http://www.emocore.se/sida/t/The-Venus-Project_26168/14

Där kan du gå djupare i just det ämnet.

7426 Kille, 31 år

1 463 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2010 kl. 12:36
7426 Kille, 31 år

Aidee 35 år

4 685 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2010 kl. 15:45
Aidee 35 år

Citat från 7426




Jag satte den där bilden på framsidan av min religionsupssats ;D

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
8 mars 2010 kl. 17:08
1984 35 år

Citat från 7426


awesome
--------------------------------------------------------------------------

Jelly Tjej, 30 år

156 forumsinlägg

Skrivet:
10 mars 2010 kl. 11:22
Jelly Tjej, 30 år

Jag tror på Gud... Okej?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
10 mars 2010 kl. 11:41
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från xEnelya


Jag tror på Gud... Okej?

Okej, motivera din tro eller gtfo.
Du har inget här att göra om du inte är beredd att argumentera för dina åsikter.

DumFan Kille, 35 år

11 365 forumsinlägg

Skrivet:
10 mars 2010 kl. 12:18
DumFan Kille, 35 år

På samma sätt som en misstänkt är oskyldig tills motsatsen är bevisad utom all tvivel finns inte gud tills hon/han/det är bevisad utom all tvivel!

Madii Tjej, 32 år

271 forumsinlägg

Skrivet:
10 mars 2010 kl. 12:21
Madii Tjej, 32 år

JA, min poffy är GUD


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet