Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Shyisma Kille, 33 år

3 896 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 19:05
Shyisma Kille, 33 år

Nééééééééé!!!

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
19 februari 2010 kl. 19:05
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från LoveHate


Nééééééééé!!!

Varför?

Jelly Tjej, 30 år

156 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 23:20
Jelly Tjej, 30 år

Jag förstår inte varför det har blivit en sådan diskussion om det här. Jag känner ett gäng som tror på Gud, precis som jag. Varav kanske.. 3 går i min klass. Och så är det, och kommer alltid att vara. En del tror, andra inte. Och Båda sidorna har svårt att ändra på sig. Vad jag tycker är mer interessant är att fundera på om det verkligen är Kristendomen som är den rätta religionen, det kan precis lika gärna vara Islam eller Judendomen. För att nämna några.

Just JAG tror att Kristendomen är bäst, men det kan lika gärna vara Judendomen som är den bästa Religionen. Men jag tror att Gud finns i alla Religioner. Extra tydligt är det i dessa tre jag nämnt tidigare.. Ur judendomen utvecklades Kristendomen.. och Islam var från början en kristen sekt som sedan utvecklades till en egen religion eftersom muslimerna inte tror att Jesus är Guds son utan en stor profet. (I koranen är han den näst största profeten, med namnet Isa.) Så de hänger ihop. Gud älskar alla människor vare sig de är Kristna eller satanister. Men han blir ledsen när man förnekar honom...

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 23:25
pSilent Kille, 32 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från LoveHate

Nééééééééé!!!

Varför?


Några bevis för att han finns?
Han tycks inte göra världen bättre iaf

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 23:26
pSilent Kille, 32 år

mohaxxmed Kille, 34 år

1 901 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 23:26
mohaxxmed Kille, 34 år

Kan du inte bestämma dig? :(

I titeln står det han och i inlägget står det h*n :(

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 23:27
E_Schwartz Kille, 36 år

xEnelya


Åh, det gamla "Det är så och det kommer alltid vara"-argumentet...
Kolla på Sverige där majoriteten av folket redan är ateister, vi är bara på toppen av en ny standard.

Hahahaha, "han blir ledsen när man förnekar honom"?
Det var den mesigaste förklaringen på guds tvångskärlek jag har hört!

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 23:29
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från imEMO


Några bevis för att han finns?
Han tycks inte göra världen bättre iaf


If you haven't noticed, så har jag spenderat mestadels av den här tråden med att förklara varför gud inte finns och mot-argumentera skitargumenten som kommer från religiösa.

Men det är fortfarande intressant att höra andra personers åsikter mer än ett ja eller nej.

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 23:31
pSilent Kille, 32 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från imEMO

Några bevis för att han finns?
Han tycks inte göra världen bättre iaf

If you haven't noticed, så har jag spenderat mestadels av den här tråden med att förklara varför gud inte finns och mot-argumentera skitargumenten som kommer från religiösa.

Men det är fortfarande intressant att höra andra personers åsikter mer än ett ja eller nej.


Haha, aha :P

Har aldrig trott du gud, gör inte det, och kommer aldrig att göra :P

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
20 februari 2010 kl. 23:33
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från imEMO


Har aldrig trott du gud, gör inte det, och kommer aldrig att göra :P

Som de flesta svenskar, skönt nog.

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2010 kl. 00:21
pSilent Kille, 32 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från imEMO

Har aldrig trott du gud, gör inte det, och kommer aldrig att göra :P

Som de flesta svenskar, skönt nog.


Haha yes, jag är satanist. Dock inte så värst troende.

La'vey

Jelly Tjej, 30 år

156 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2010 kl. 09:27
Jelly Tjej, 30 år

Citat från ErikSchwartz


xEnelya

Åh, det gamla "Det är så och det kommer alltid vara"-argumentet...
Kolla på Sverige där majoriteten av folket redan är ateister, vi är bara på toppen av en ny standard.

Hahahaha, "han blir ledsen när man förnekar honom"?
Det var den mesigaste förklaringen på guds tvångskärlek jag har hört!


Visst är stora delar av Sverige ateister, men det kommer alltid finnas kristna som står fast vid sin tro...

Gud tvingar ingen att älska honom. Han gav människan den fria viljan så att vi skulle kunna älska honom om vi ville...

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2010 kl. 10:14
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från ErikSchwartz


HampusAKAskinkan

Och jag bryr mig?

Jag har gång på gång sagt till dig att allt som påstås vara av godhet från religion inte är baserat på religionen utan på människorna.
Religionen är bara onödig, det är människorna som är viktiga.

Och du upprepar det där gång på gång "förstå varandra", vad skulle jag vilja förstå om dig?
Du hamnar i mina tankar i facket av folk som "inte vill veta, vill inte lära sig". Kom tillbaka när du inte tror på fantasier eller har något sorts vetenskapligt bevis för din tro.

Ditt namn står i ditt nick? Varför upprepa det?



Fast det att man ska stena människor är ju inte något som är unikt för Bibeln utan var ett vanligt
straff för 2000 år sedan. Bibeln anpassade sig för hur människor levde på den tiden.

Lika gärna som att folk kommer skratta om 1000 år åt våra "barbariska" och "idiotiska" lagar.
Samhällen förändras och så även lagar & etik.
Man såg på dödstraff och straff på ett annat sätt på den tiden och Bibeln skrevs för att locka människor.

Precis som skvallerblaskorna i våran tid.
Därför kan man inte läsa bibeln bokstavligt utan måste tolka den och om man läser den mellan raderna så
ser man de riktiga budskapen den är skapad för.

1984 35 år

9 119 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2010 kl. 10:34
1984 35 år

Citat från xEnelya


Visst är stora delar av Sverige ateister, men det kommer alltid finnas kristna som står fast vid sin tro...

Gud tvingar ingen att älska honom. Han gav människan den fria viljan så att vi skulle kunna älska honom om vi ville...


Det gjorde han väl inte alls? Han straffade människan för att den åt av kunskapsträdets frukt och därmed fick fri vilja?

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
21 februari 2010 kl. 14:51
TopicPlease Kille, 38 år

OT rensat.
/Admin


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet