Gud, finns han?
Citat från translated
Känns nästan som du tycker alla är idioter på något sätt.. :(
Alla är idioter på något sätt :]
Och då menar jag alla, inklusive mig.
Men det förhindrar mig inte från att uppmärksamma andra personers idioti!
Citat från translated
Inte alla :)
Du kanske är en idiot, och det tvivlar jag inte på men långt ifrån alla är :D
Allaaaaaaaaaaaaaaa!
Jag gör ju det :]
Men jag pratar också om hela mänskligheten.
Citat från translated
Precis. Mänskligheten kanske är av idioti, men det gör inte att varje människa är det.
...det är som att säga att vatten inte smakar något, men inte varje droppe är smaklös.
"If god existed, it would be necessary to abolish him."
Citat från translated
nej.
du har rätt!
Om du vet att jag har rätt...varför tror du då på att fantasipappa lever bland molnen? ;]
Hur ska man kunna veta det? Hur vet vi att tid är tid? Hur vet vi vad universum är?
Citat från Perplext
-------------------------------------------------------------------------
förutsatt att vi är vi så är tid en mänsklig konstruktion för att beskriva en dimension av det vi upplever, därav är tid tid då länge som vi definierar det som tid.[/i]
<3
Citat från maarieell
Hur vet vi vad universum är?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Universum
"If we say that God has always been, why not save a step and conclude that the universe has always been?" - Carl Sagan,
Citat från maarieell
Hur ska man kunna veta det? Hur vet vi att tid är tid? Hur vet vi vad universum är?
Även om det redan är besvarat så känns det ändå som att jag måste lägga in mitt ord.
Att sitta och fundera på om vi existerar eller inte kan vara en intressant "mindfuck" men det skulle inte ge en så mycket än att veta att vi existerar (vilket de flesta redan tar för givet).
Så det är vettigare att försöka ta reda på allt man kan om den existens som med största trolighet finns, än att först försöka ta reda på om man ens själv existerar.
So let's get back to the topic shall we?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet