Gud, finns han?
Fråga honom?
Citat från translated
För att jag tror inte människor bara har kommit på det. Men det är vad jag tror.
Varför skulle inte ångesten för döden kunna skapa religion?
Eller ett försök att förklara universum på det bästa sättet man kunde just då?
Citat från translated
För jag tror inte att typ, jävligt mycket av jordens befolkning är rädda för att dö.
Jag har inga svar på det där, utan jag tror att gud finns jag tror satan finns men jag skulle inte direkt påstå mig vara kristen.
De flesta människor har ångest för sin egen död.
Känns som att du mer har hopp än tro på att de fantasifigurerna ska finnas.
Citat från translated
Och också väldigt många har inte det.
Att jag skulle hoppas på att gud finns då eller? Nej, jag tror han finns.
De flesta slutar tänka på sig själva som dödliga eftersom det hjälper dom att fungera normalt.
Skulle man gå runt och oroa sig för döden hela tiden så skulle det bryta ner ens psyke.
Och än en gång, varför tror du det?
Det finns inga fysiska bevis för det.
Det finns inga historiska bevis för det.
Man kan, psykologiskt sätt, förstå varför folk blir religiösa.
Det finns inte så mycket som skulle kunna driva denna tro från vad jag kan se.
Ahaa, men då är det ju självklart varför du tror.
En mamma som omedvetet trycker din hjärna full med fantasier och ett "mirakel".
Då finns det ju anledningar iallafall.
Citat från translated
Där fick du min mamma att låta hemsk..
Men jag bryr mig inte särskilt mycket om vad folk tror på, eller om de inte tror på något alls.
Jag bryr mig snarare om hur personen är,
Jag tror inte att din mamma är hemsk, inte medvetet iallafall.
Det är bra! Finns många personer som tror på bullshit idag, så ett mentalt filter gör en gott.
Yes. Gud finns. Han är vägen, sanningen och livet.
Han är skaparen av denna värld, av oss människor. Han är vår räddare, vår frälsare. Han styrker mig när ingen annan gör det.
Jag älskar honom mer än något annat.
Han har hjälpt mig igenom detta liv på jorden, i väntan på något annat. På något bättre. Jag har endast han att tacka.
Jesus i belive in you. Jesus i belong to you. You're the reason that i live. You're the reason that i sing, with all of i'm.
adults with imaginary friends are stupid
Citat från translated
Hon är inte hemsk mot mig omedvetet heller.
Ja, men oftast så påverkar ju inte ens tro intrycket på hur man är att umgås med osv. Om man nu inte är helt över religiös.
If you say so.
Nej, det beror nog på att även om man är religiös så påverkar det inte ens beteende så mycket.
Oftast så är dom personerna "lulligt" kristna, att dom går iväg till kyrkan och prisar sin fantasivän sen drar dom iväg och har kul med sina kompisar som vilka ateister som helst.
Citat från translated
:)
Men det är ju inte direkt något fel med det, bara för att man tror så ska man få vara människa också.
Didn't you know?
När man är troende så kryper en hjärnmask in i ditt öra och äter upp ditt logiska tänkande?:]
Doesn't get less human than that :]
I don't believe in god.
Citat från translated
En sån som sitter bredvid dig? (:
Nej, jag har en strikt "no nutcases allowed" i mitt hus :]
Citat från translated
Tycker hur som helst du får alla som tror är helt jävla hjärndöda. Vilket är en ganska taskig inställning,
Neee, nu skojar du!
Hjärndöda? Då är det ju massa zombies i världen :D
Nee, men dom är inte hjärndöda, men dom har en stor brist i sitt logiska tänkande.
Citat från translated
Finns ganska många som är hjärndöda utan att vara zombies men OKEJ.
Haha, jaja.
Även fast jag kan verka vara väldigt inställd på att upplysa folk om religiösa personers idioti, så är jag faktiskt medveten om att det finns många andra sorters idioter.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
