Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
PatriciaDir Tjej, 35 år

591 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:04
PatriciaDir Tjej, 35 år

Fråga honom?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:06
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från translated


För att jag tror inte människor bara har kommit på det. Men det är vad jag tror.

Varför skulle inte ångesten för döden kunna skapa religion?
Eller ett försök att förklara universum på det bästa sättet man kunde just då?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:14
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från translated


För jag tror inte att typ, jävligt mycket av jordens befolkning är rädda för att dö.
Jag har inga svar på det där, utan jag tror att gud finns jag tror satan finns men jag skulle inte direkt påstå mig vara kristen.


De flesta människor har ångest för sin egen död.
Känns som att du mer har hopp än tro på att de fantasifigurerna ska finnas.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:19
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från translated


Och också väldigt många har inte det.
Att jag skulle hoppas på att gud finns då eller? Nej, jag tror han finns.


De flesta slutar tänka på sig själva som dödliga eftersom det hjälper dom att fungera normalt.
Skulle man gå runt och oroa sig för döden hela tiden så skulle det bryta ner ens psyke.

Och än en gång, varför tror du det?

Det finns inga fysiska bevis för det.
Det finns inga historiska bevis för det.
Man kan, psykologiskt sätt, förstå varför folk blir religiösa.

Det finns inte så mycket som skulle kunna driva denna tro från vad jag kan se.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:30
E_Schwartz Kille, 36 år

translated


Ahaa, men då är det ju självklart varför du tror.
En mamma som omedvetet trycker din hjärna full med fantasier och ett "mirakel".
Då finns det ju anledningar iallafall.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:33
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från translated


Där fick du min mamma att låta hemsk..
Men jag bryr mig inte särskilt mycket om vad folk tror på, eller om de inte tror på något alls.
Jag bryr mig snarare om hur personen är,


Jag tror inte att din mamma är hemsk, inte medvetet iallafall.
Det är bra! Finns många personer som tror på bullshit idag, så ett mentalt filter gör en gott.

golfwang Tjej, 30 år

2 433 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:38
golfwang Tjej, 30 år

Yes. Gud finns. Han är vägen, sanningen och livet.
Han är skaparen av denna värld, av oss människor. Han är vår räddare, vår frälsare. Han styrker mig när ingen annan gör det.
Jag älskar honom mer än något annat.
Han har hjälpt mig igenom detta liv på jorden, i väntan på något annat. På något bättre. Jag har endast han att tacka.

Jesus i belive in you. Jesus i belong to you. You're the reason that i live. You're the reason that i sing, with all of i'm.

Tish Tjej, 31 år

235 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:41
Tish Tjej, 31 år

adults with imaginary friends are stupid

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:41
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från translated


Hon är inte hemsk mot mig omedvetet heller.
Ja, men oftast så påverkar ju inte ens tro intrycket på hur man är att umgås med osv. Om man nu inte är helt över religiös.


If you say so.
Nej, det beror nog på att även om man är religiös så påverkar det inte ens beteende så mycket.
Oftast så är dom personerna "lulligt" kristna, att dom går iväg till kyrkan och prisar sin fantasivän sen drar dom iväg och har kul med sina kompisar som vilka ateister som helst.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:42
E_Schwartz Kille, 36 år

LADIDEDIDOO


Nu skojar du väll?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:47
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från translated


:)
Men det är ju inte direkt något fel med det, bara för att man tror så ska man få vara människa också.


Didn't you know?
När man är troende så kryper en hjärnmask in i ditt öra och äter upp ditt logiska tänkande?:]
Doesn't get less human than that :]

PAWSUP Tjej, 32 år

239 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:51
PAWSUP Tjej, 32 år

I don't believe in god.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:53
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från translated


En sån som sitter bredvid dig? (:

Nej, jag har en strikt "no nutcases allowed" i mitt hus :]

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 16:58
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från translated


Tycker hur som helst du får alla som tror är helt jävla hjärndöda. Vilket är en ganska taskig inställning,

Neee, nu skojar du!
Hjärndöda? Då är det ju massa zombies i världen :D

Nee, men dom är inte hjärndöda, men dom har en stor brist i sitt logiska tänkande.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
17 februari 2010 kl. 17:02
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från translated


Finns ganska många som är hjärndöda utan att vara zombies men OKEJ.
Haha, jaja.


Även fast jag kan verka vara väldigt inställd på att upplysa folk om religiösa personers idioti, så är jag faktiskt medveten om att det finns många andra sorters idioter.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet