Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 14:44
sugarcoma Kille, 30 år



(Det kommer lite senare i videon. 2.00 typ.)
Skulle det här vara fake då eller? För att "vetenskapen" har bevisat att Gud inte finns?

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 15:07
Mynta Tjej, 34 år

Citat från OhLuke


Jaha. Hur då? Jag vet faktiskt inte hur det skulle kunna gå.


1. Logik.
2. Empiriska tester.

Prova själv.

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 15:09
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från EvigLidelse


Citat från OhLuke

Jaha. Hur då? Jag vet faktiskt inte hur det skulle kunna gå.


1. Logik.
2. Empiriska tester.

Prova själv.


Logik betyder inte att du har bevis.

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 15:11
Mynta Tjej, 34 år

Citat från OhLuke


(Det kommer lite senare i videon. 2.00 typ.)
Skulle det här vara fake då eller? För att "vetenskapen" har bevisat att Gud inte finns?



Inte nödvändigtvis. Vad har det där med guds existens att göra?

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 15:12
Mynta Tjej, 34 år

Citat från OhLuke


Logik betyder inte att du har bevis.


Den naturvetenskapliga metoden för existens är den mest erkända metoden för att bevisa om något existerar eller inte. För att något ska existera så måste det vara:

1. Logiskt.
2. Empiriskt mätbart och mätt.

Guds existens är varken logisk eller empiriskt mätbar.

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 16:24
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från EvigLidelse


Citat från OhLuke

(Det kommer lite senare i videon. 2.00 typ.)
Skulle det här vara fake då eller? För att "vetenskapen" har bevisat att Gud inte finns?


Inte nödvändigtvis. Vad har det där med guds existens att göra?


Ja skulle mer säga att det där är Bull* =)

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 16:27
Mynta Tjej, 34 år

Citat från TPFotografen


Ja skulle mer säga att det där är Bull* =)


Det behöver det inte vara. Vi vet ju inte ens varför var han "blind".

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 16:30
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från OhLuke


Jaha. Hur då? Jag vet faktiskt inte hur det skulle kunna gå.

Nej, det har du väldigt väl bevisat att du inte kan förstå.

tand Tjej, 31 år

2 514 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 16:30
tand Tjej, 31 år

nej

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 19:54
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från BunnyBondage


att du inte vill läsa bibeln förstår jag inte. visst om du inte hade brytt dig om religion, men du brinner ju verkligen för din sak och är det då inte självklart att läsa igenom den ? och hur vet du att den inte är intressant om du inte har läst den ? skulle säga att den är betydligt mer spännande än de flesta böcker + att den ger en förståelse för det samhälle vi lever i idag, även om du inte är religiös.

Jag anser inte att det krävs en genomläsning av bibeln för att kunna argumentera emot religion.
Logiskt tänkande och den vetenskapliga principen fungerar utmärkt för att kunna avgöra att inga påståenden om övernaturliga händelser i bibeln har någon merit.

Och nej, jag tror verkligen inte att jag skulle uppskatta bibeln.
To much talk, to much bullshit and bad fantasy.

b0bski Tjej, 32 år

15 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 20:37
b0bski Tjej, 32 år

han finns inte. människan har bara skapat honom för att det ska vara ett hopp om att jorden inte suger. dom vill känna tröst att dom inte dör i ensamhet utan i ''himlen''

CynthiaLunaFrost Tjej, 30 år

2 445 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 20:53
CynthiaLunaFrost Tjej, 30 år

Finns olika sätt att se det som . Jag i min mening tror ju mer på de GAMMLA nordiska gudarna som vikingarna trodde på mer än på vad dagens männskor kallar "Gud".

CynthiaLunaFrost Tjej, 30 år

2 445 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 20:58
CynthiaLunaFrost Tjej, 30 år

Citat från BunnyBondage


Citat från Energy

Finns olika sätt att se det som . Jag i min mening tror ju mer på de GAMMLA nordiska gudarna som vikingarna trodde på mer än på vad dagens männskor kallar "Gud".

jag tror att religiösa tror i princip på samma gud, och har gjort så genom all tider, fast det finns små skillnader som beror tex på när i tiden och var.

meen grunden är densamma, att det finns något högre, något som vi inte riktigt kan förstå


Helt rätt. Jag menar , Alla träd och allt på planeten kan ju inte bara ploppat upp ur jorden som ... ja vad som nu ploppar up.

JONNIS Tjej, 32 år

2 756 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 21:00
JONNIS Tjej, 32 år

Klart att idioten finns!

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 21:15
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från Energy


Finns olika sätt att se det som . Jag i min mening tror ju mer på de GAMMLA nordiska gudarna som vikingarna trodde på mer än på vad dagens männskor kallar "Gud".

Jag fattar inte vad du menar när du skrev gamla med stora bokstäver. Vad menade du med det?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet