Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:18
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från ZombieRitual


Citat från OhLuke

Citat från BillySukker

Kristna är svaga. Kristna är dumma i huvudet. Kristna borde dö.

Varför borde vi dö?

Er religion borde dö, inte ni. :)

Kristendomen har kostat och stulit så mycket pengar sen bibeln släpptes så jag blir illamående.

Sen att alla vetenskapsmän ansågs vara kättare och bestraffades om teorierna inte stämde med bibeln kan ju också diskuteras.


Nu var det ju inte du som framförde åsikten, men visst.
Det är ju inte guds fel. Det är ju kristna människor som inte kunnat hantera den makten dem haft (Som dem inte ens borde ha haft). Utan istälelt så missbrukade dem den.

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:19
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från ZombieRitual


Angående gud, så finns det som sagt inga bevis för någon sådan existens.

Dock finns det bevis för att brottstycken av bibeln är skriven 300 år efter det att Jesus "levde".

Jag ger upp, admin verkar tycka att så fort man inte talar om gud utan spinner iväg om religioner i sig så är man off topic.


Framför gärna dem bevisen, tack.

faxmaskinen Kille, 33 år

4 530 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:19
faxmaskinen Kille, 33 år

Agnostiker.

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:21
Funereality Kille, 34 år

Citat från OhLuke


Citat från ZombieRitual

Angående gud, så finns det som sagt inga bevis för någon sådan existens.

Dock finns det bevis för att brottstycken av bibeln är skriven 300 år efter det att Jesus "levde".

Jag ger upp, admin verkar tycka att så fort man inte talar om gud utan spinner iväg om religioner i sig så är man off topic.

Framför gärna dem bevisen, tack.


Lär dig hänga med på lektionerna i skolan istället.

Vi fick det förklarat för oss att man sammanträdde i Rom och skrev delar av nya testamentet där. I grunden har det såklart att göra med att romarnas hedniska gudar började bli impopulära och alla började tro på gud som "älskade" alla.

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:23
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från Yaymudkip



Så klart jag skulle hjälpa alla som svälter ihjäl.

^någon snubbe sa det.

Enligt bibeln så är gud benevolent, alltså all loving.

Så gud, som är all loving vägrar hjälpa människan men en syndfull smutsig människa som dig och mig skulle det. Najs.

Anyway, att folk lider har inget med att göra med en existans av en gud att göra, man kan ju vara deist(och tro på en gud som bara skapade och sen inte ha gjort något annat, man kan tro på onda gudar ect, så jag fattar inte hur folk började snacka om de hemska sakerna på jorden. Det finns så många bättre argument emot kristendomen än det, så som de femhundra olika ''contradictions'' i den.

Till snubben som sa att tro är fint(palla citera :>)

Vad fan är fint med att tro på något utan bevis? Det är bara orationelt, ointelligent och patetiskt. Något våran ras borde ha kunnat utveklats ifrån efter alla dessa jävla år.

In the end så finns det ingen anledning för denna tråd att finnas. Du kan lika gärna skapa en tråd som säger ''finns tandfen? Om du tror det bevisa det, om du inte tror det motbevisa det''.
Du kommer aldrig göra något utav de, men att tro på det gör dig fortf efterbliven.


Det jag menade var (Också med mitt förra inlägg innan det dära.) att Gud har givit oss en fri vilja som vi har använt fel så att det nu är obalans, alltså t ex att vi har för mycket pengar och mat medans att det finns människor i Afrika som knappt har något att äta varje dag. Så varför ska han rätta till ett misstag som vi har orsakat och kommer orsaka även när han har fixat till det?
Det är ju vårat fel, men det betyder inte att jag inte skulle hjälpa alla dem fattiga om jag fick all makt i världen.

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:25
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från ZombieRitual


Citat från OhLuke

Citat från ZombieRitual

Angående gud, så finns det som sagt inga bevis för någon sådan existens.

Dock finns det bevis för att brottstycken av bibeln är skriven 300 år efter det att Jesus "levde".

Jag ger upp, admin verkar tycka att så fort man inte talar om gud utan spinner iväg om religioner i sig så är man off topic.

Framför gärna dem bevisen, tack.

Lär dig hänga med på lektionerna i skolan istället.

Vi fick det förklarat för oss att man sammanträdde i Rom och skrev delar av nya testamentet där. I grunden har det såklart att göra med att romarnas hedniska gudar började bli impopulära och alla började tro på gud som "älskade" alla.


Är det ett bevis att du fick förklarat för dej i skolan att delar av nya testamentet är skriven 300 år senare?
Och jag hänger med iskolan. Därför att ajg aldrig har hört om det där är att dem aldrig har "lärt ut" det till oss.

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:31
Funereality Kille, 34 år

Citat från OhLuke


Citat från ZombieRitual

Citat från OhLuke

Citat från ZombieRitual

Angående gud, så finns det som sagt inga bevis för någon sådan existens.

Dock finns det bevis för att brottstycken av bibeln är skriven 300 år efter det att Jesus "levde".

Jag ger upp, admin verkar tycka att så fort man inte talar om gud utan spinner iväg om religioner i sig så är man off topic.

Framför gärna dem bevisen, tack.

Lär dig hänga med på lektionerna i skolan istället.

Vi fick det förklarat för oss att man sammanträdde i Rom och skrev delar av nya testamentet där. I grunden har det såklart att göra med att romarnas hedniska gudar började bli impopulära och alla började tro på gud som "älskade" alla.

Är det ett bevis att du fick förklarat för dej i skolan att delar av nya testamentet är skriven 300 år senare?
Och jag hänger med iskolan. Därför att ajg aldrig har hört om det där är att dem aldrig har "lärt ut" det till oss.


Jag lägger mig här, jag kan inte bevisa det för dig.

Yaymudkip Kille, 32 år

567 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:37
Yaymudkip Kille, 32 år

Men suck, ohluke, hur jävla dum kan man bli?

Vet du inte ens historien om din bibel?

www.JUSTFUCKINGGOOGLEIT.com
Seriöst. Efterbliven.


Och angående ditt bs om att det är vårat fel:
Enligt dig så är det inte guds fel att klandra över att folk dör varje dag, att ett barn som nyss dog är ditt och mitt och våran ras fel.
Bara säg det högt till dig sjäv tre gånger, tror du fortfarande på det efter du har gjort detta så ger jag upp.

Skulle inte förvåna mig om jag skulle börja höra att du är en kreationist heller, med tanke på hur okunnig du har visat dig att vara.

Aja, ska skita i denna tråden nu. Kommer inte komma något fint ifrån den, bara apologistic bullshit som alltid.

xAngel_Bulletx Tjej, 31 år

80 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:39
xAngel_Bulletx Tjej, 31 år

Citat från B3ll4


Jag tror att Gud finns, men kanske inte som ett material (elr vad fan man säger) men som nånting, som en kraft typ.
--------------------------------------------------------------------------

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:46
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från Yaymudkip


Men suck, ohluke, hur jävla dum kan man bli?

Vet du inte ens historien om din bibel?

www.JUSTFUCKINGGOOGLEIT.com
Seriöst. Efterbliven.


Och angående ditt bs om att det är vårat fel:
Enligt dig så är det inte guds fel att klandra över att folk dör varje dag, att ett barn som nyss dog är ditt och mitt och våran ras fel.
Bara säg det högt till dig sjäv tre gånger, tror du fortfarande på det efter du har gjort detta så ger jag upp.

Skulle inte förvåna mig om jag skulle börja höra att du är en kreationist heller, med tanke på hur okunnig du har visat dig att vara.

Aja, ska skita i denna tråden nu. Kommer inte komma något fint ifrån den, bara apologistic bullshit som alltid.


Ett barn som dör är vårat fel. Inte ditt eller mitt. Men själva människans fel. Inte djurens. Inte guds.
Adams och Evas fel.

Sedan var det inte jag som sa något jag inte kunde bevisa. Jag har inte tid att googla något åt någon annan.
Om någon har varit "duktig i skolan och lyssnat på lektionerna" så borde väl han kunna säga vilka bevis lärarna hade för att delar av bibeln är skriven 300 år efter att Jesus levde.

Yaymudkip Kille, 32 år

567 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 00:13
Yaymudkip Kille, 32 år

GAAAAH, hur tar man bort bevakaskiten? Jag vill inte läsa sån här skit.

Du sa ju fan nyss att du fan inte köpte genisis storyn(den snackande ormen).
Eller var det någon annan?
I vilket fall, du tror på en snackande orm. du är efterbliven.

Varför i helvete snackar du som du kan något när du inte ens vet när nya testamentet skrevs? Varför? Vad fan är det för fel på dig?

Om du vill veta om bevisen, varför googlar du det inte bara? Varför tvingar du honom att göra det för dig?

In any case, du tror att ormar kan tala. Du är bokstavligen mentalt rubbad.

repeating: Hur tar jag bort bevakning D:

Lil_Razz Kille, 32 år

723 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 00:24
Lil_Razz Kille, 32 år

jag e gud

Juju Kille, 32 år

8 030 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 00:25
Juju Kille, 32 år

ja

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 00:25
QWERDF 33 år

Det där lät inte särskilt logiskt..

Tomten finns inte bara för att jag tror att han gör.
Kanske i min fantasi, men inte annars.

pSilent Kille, 32 år

9 995 forumsinlägg

Skrivet:
24 januari 2010 kl. 00:29
pSilent Kille, 32 år

vet inte, bryr mig inte


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet