Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 22:53
Funereality Kille, 34 år

Citat från BillySukker


Kristna är svaga. Kristna är dumma i huvudet. Kristna borde dö.

Och du är inte minst lika svag och dum själv?

Bevisa din styrka.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 22:54
QWERDF 33 år

Show your muscles!

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 22:56
Funereality Kille, 34 år

Citat från idioter


Citat från ErikSchwartz

Citat från idioter

Jag är inte så bra på att skriva så jag försöker inte ens svara på det första du skrev..
Vem blir tillsagd att tro? Det valet gör man själv.

Vad gör du här om du inte är villiga att diskutera om tråden ämne?
Vissa blir uppvuxna med det och har aldrig ett medvetet val/ vet inte ens att det finns ett val.

Jag fattade inte ens det du skrev så
Hur ofta händer det inom kristendomen då? Och jag pratar inte om människor som blir tvingade till att tro, jag pratade om människor som tror för att det tror på sin gud. Jag finner inget fel med det


Jag antar att du inte heller ser något fel med att begå folkmord, brott mot mänskliga rättigheter och starta krig enbart för att någon annan har en tro som inte överensstämmer med den andres?

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 22:56
Funereality Kille, 34 år

Citat från Fahlaine


Show your muscles!

Sluta trolla.

Jag tänkte på psykisk styrka.

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 22:58
Funereality Kille, 34 år

Citat från idioter


Citat från ZombieRitual

Citat från idioter

Citat från ErikSchwartz

Citat från idioter

Jag är inte så bra på att skriva så jag försöker inte ens svara på det första du skrev..
Vem blir tillsagd att tro? Det valet gör man själv.

Vad gör du här om du inte är villiga att diskutera om tråden ämne?
Vissa blir uppvuxna med det och har aldrig ett medvetet val/ vet inte ens att det finns ett val.

Jag fattade inte ens det du skrev så
Hur ofta händer det inom kristendomen då? Och jag pratar inte om människor som blir tvingade till att tro, jag pratade om människor som tror för att det tror på sin gud. Jag finner inget fel med det

Jag antar att du inte heller ser något fel med att begå folkmord, brott mot mänskliga rättigheter och starta krig enbart för att någon annan har en tro som inte överensstämmer med den andres?

What?


Besvara aldrig en fråga med en fråga.

Du säger att tro är fint, men hur fint är det när man använder tron till att rättfärdiga krig och lidande?

Allt är tillåtet i guds namn. :)

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:06
Funereality Kille, 34 år

Citat från idioter


Citat från ZombieRitual

Besvara aldrig en fråga med en fråga.

Du säger att tro är fint, men hur fint är det när man använder tron till att rättfärdiga krig och lidande?

Allt är tillåtet i guds namn. :)

Så alla som tror är de som mördar?


Nej, det har jag inte påstått. Dock tror jag nog att fler dör pga religiösa tvister än vad det gör av cancer.

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:08
Funereality Kille, 34 år

Admin: Sluta radera inlägg som har med ämnet att göra, tack.

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:09
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från BillySukker


Kristna är svaga. Kristna är dumma i huvudet. Kristna borde dö.

Varför är vi svaga?
Hur kan du veta att alla kristna är dumma i huvudet?
Varför borde vi dö?

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:11
Funereality Kille, 34 år

Angående gud, så finns det som sagt inga bevis för någon sådan existens.

Dock finns det bevis för att brottstycken av bibeln är skriven 300 år efter det att Jesus "levde".

Jag ger upp, admin verkar tycka att så fort man inte talar om gud utan spinner iväg om religioner i sig så är man off topic.

Yaymudkip Kille, 32 år

567 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:12
Yaymudkip Kille, 32 år


Så klart jag skulle hjälpa alla som svälter ihjäl.[/i]

^någon snubbe sa det.

Enligt bibeln så är gud benevolent, alltså all loving.

Så gud, som är all loving vägrar hjälpa människan men en syndfull smutsig människa som dig och mig skulle det. Najs.

Anyway, att folk lider har inget med att göra med en existans av en gud att göra, man kan ju vara deist(och tro på en gud som bara skapade och sen inte ha gjort något annat, man kan tro på onda gudar ect, så jag fattar inte hur folk började snacka om de hemska sakerna på jorden. Det finns så många bättre argument emot kristendomen än det, så som de femhundra olika ''contradictions'' i den.

Till snubben som sa att tro är fint(palla citera :>)

Vad fan är fint med att tro på något utan bevis? Det är bara orationelt, ointelligent och patetiskt. Något våran ras borde ha kunnat utveklats ifrån efter alla dessa jävla år.

In the end så finns det ingen anledning för denna tråd att finnas. Du kan lika gärna skapa en tråd som säger ''finns tandfen? Om du tror det bevisa det, om du inte tror det motbevisa det''.
Du kommer aldrig göra något utav de, men att tro på det gör dig fortf efterbliven.

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:12
Funereality Kille, 34 år

Citat från OhLuke


Citat från BillySukker

Kristna är svaga. Kristna är dumma i huvudet. Kristna borde dö.

Varför borde vi dö?


Er religion borde dö, inte ni. :)

Kristendomen har kostat och stulit så mycket pengar sen bibeln släpptes så jag blir illamående.

Sen att alla vetenskapsmän ansågs vara kättare och bestraffades om teorierna inte stämde med bibeln kan ju också diskuteras.

Sonia Tjej, 30 år

1 446 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:13
Sonia Tjej, 30 år

Att tro på gud kan jag förstå att många gör. Det är en trygghet. Däremot kan jag inte förstå hur någon kan tro på helvetet och djävulen. Att människor skulle straffas efter dom dör pga att de inte trodde på gud eller hade "fel" religion. Nja

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:13
QWERDF 33 år

Citat från ZombieRitual



Jag ger upp, admin verkar tycka att så fort man inte talar om gud utan spinner iväg om religioner i sig så är man off topic.


Det roliga är att min oseriösa kommentar är kvar.

user12345 Tjej, 30 år

15 322 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:14
user12345 Tjej, 30 år

Jag tror inte på gud. I sommar ska jag konfirmera mig och ge hela religionsskiten en chans, men jag har inga förväntningar. Just nu när jag sitter i kyrkan så känner jag hjärntvätten darra i luften.

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 23:17
Funereality Kille, 34 år

Citat från Fahlaine


Citat från ZombieRitual


Jag ger upp, admin verkar tycka att så fort man inte talar om gud utan spinner iväg om religioner i sig så är man off topic.

Det roliga är att min oseriösa kommentar är kvar.


Admin gillar inte mig pga mitt tidigare härjande här. :(


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet