Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:15
Mynta Tjej, 34 år

Citat från idioter


Oj, och då är det väl andra människor som dör av andra anledningar också?


Ja, självklart! Kollade upp färska siffror nu (de ändras hela tiden), 150'000 människor dör varje dag, varav 100'000 av svält, varav 16'000 barn av svält.

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:25
Mynta Tjej, 34 år

Citat från idioter


Usch fyfan, det är siffror som får mig att må dåligt på riktigt..


1 människa per sekund dör av indirekt eller direkt (dvs antingen av sjukdomar orsakade av eller direkt av näringsbrist) av svält. 1 miljard människor svälter. Världen producerar minst 2720 kalorier per person per dag, och det genomsnittliga kaloribehovet ligger på runt 2000 kalorier. Det kastas i genomsnitt 1400 kalorier per person per dag.

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:28
sugarcoma Kille, 30 år

Det är väl inte hans fel att 150 000 människor dör varje dag?
Varför delar vi inte med oss? Gud bestämmer ju inte över oss på det sättet. Han kan inte tvinga oss att göra något, han har gett oss en fri vilja.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:33
E_Schwartz Kille, 36 år

OhLuke


Varför är gud en man?
Hur kan du känna gud? Tre personer säger att dom pratar med gud och alla säger tre olika saker om vad gud säger. Hur kan tre personer känna samma person men ändå inte kunna få rätt på en enda punkt?
Varför skulle det inte vara guds fel att folk dör när han påstås vara all vetande (vet allt som händer, har hänt och som kommer att hända)?

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:35
Mynta Tjej, 34 år

Citat från OhLuke


Det är väl inte hans fel att 150 000 människor dör varje dag?
Varför delar vi inte med oss? Gud bestämmer ju inte över oss på det sättet. Han kan inte tvinga oss att göra något, han har gett oss en fri vilja.



Okej, så allting som är bra är gud, och allting som är dåligt är inte gud?

Yaymudkip Kille, 32 år

567 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:35
Yaymudkip Kille, 32 år

b]Citat från OhLuke[/b]


Det är väl inte hans fel att 150 000 människor dör varje dag?
Varför delar vi inte med oss? Gud bestämmer ju inte över oss på det sättet. Han kan inte tvinga oss att göra något, han har gett oss en fri vilja.

--------------------------------------------------------------------

Bara religiösa idioter kan säga sånt som du nu sa.

Vad sägs om detta, om jag idag gav dig krafterna att kunna rädda allt liv på denna planeten, vad skulle du göra?

Skulle du inte göra det? Skulle du låta massa dö varenda jävla dag och leva i ett levande helvete tills de dör istället för hjälpa?
Och skulle du säga att det var ''fri vilja'', det är inte ditt fel att de dog.
Skulle du allvarligt det? Är du helt jävla mentalt störd?

Jag älskar det där jävla ''free will'' argumentet, det är så jävla efterblivet. Var fan är den fria viljan för barnen som dör så fort de föds?
Whatever, palla slösa tid på såna som dig.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:42
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från BunnyBondage


gud skapade människan, sen människan började göra "onda" saker, gud dränkte oss i syndafloden, efter det bestämde han sig för att börja om och låta oss göra fel, han tänker inte tvinga oss, utan bara vägleda.

Harry Potters föräldrar vart dödade av Voldemort. Det gjorde så att Harry fick en ogenomtränglig sköld av kärlek som förhindrade honom från att bli skadad av Voldemort...för vi skulle tala om fantasiböcker va?

Yaymudkip Kille, 32 år

567 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:43
Yaymudkip Kille, 32 år

Citat från BunnyBondage


Citat från Yaymudkip

b]Citat från OhLuke[/b]

Det är väl inte hans fel att 150 000 människor dör varje dag?
Varför delar vi inte med oss? Gud bestämmer ju inte över oss på det sättet. Han kan inte tvinga oss att göra något, han har gett oss en fri vilja.
--------------------------------------------------------------------

Bara religiösa idioter kan säga sånt som du nu sa.

Vad sägs om detta, om jag idag gav dig krafterna att kunna rädda allt liv på denna planeten, vad skulle du göra?

Skulle du inte göra det? Skulle du låta massa dö varenda jävla dag och leva i ett levande helvete tills de dör istället för hjälpa?
Och skulle du säga att det var ''fri vilja'', det är inte ditt fel att de dog.
Skulle du allvarligt det? Är du helt jävla mentalt störd?

Jag älskar det där jävla ''free will'' argumentet, det är så jävla efterblivet. Var fan är den fria viljan för barnen som dör så fort de föds?
Whatever, palla slösa tid på såna som dig.


gud skapade människan, sen människan började göra "onda" saker, gud dränkte oss i syndafloden, efter det bestämde han sig för att börja om och låta oss göra fel, han tänker inte tvinga oss, utan bara vägleda.



Och denna saken var att äta ett jävla äpple som han visste att de skulle äta men ändå placerade där.

Med tanke på att han är ''omniscient'' så visste han att de skulle äta det där äpplet om han skapade det -INNAN HAN SKAPADE DEM-
Nice, så han skapade det vetande att de skulle äta det och sen så dränker han oss med en syndaflod för det.

Notera att om du tror på denna historia så tror du också på en talande orm som lurar folk att äta onda äpplen...

Ie; du är helt efterbliven.

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:49
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från EvigLidelse


Citat från OhLuke

Det är väl inte hans fel att 150 000 människor dör varje dag?
Varför delar vi inte med oss? Gud bestämmer ju inte över oss på det sättet. Han kan inte tvinga oss att göra något, han har gett oss en fri vilja.


Okej, så allting som är bra är gud, och allting som är dåligt är inte gud?


Gud är genomgod, ja.

GulagOrkestra Kille, 31 år

5 329 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:50
GulagOrkestra Kille, 31 år

Citat från OhLuke


Citat från EvigLidelse

Citat från OhLuke

Det är väl inte hans fel att 150 000 människor dör varje dag?
Varför delar vi inte med oss? Gud bestämmer ju inte över oss på det sättet. Han kan inte tvinga oss att göra något, han har gett oss en fri vilja.


Okej, så allting som är bra är gud, och allting som är dåligt är inte gud?

Gud är genomgod, ja.


haha!

Alfons Tjej, 28 år

528 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:53
Alfons Tjej, 28 år

Det är väll från person till person om vad man tror på..~

jag tror inte på något iaf,jag tror vi människor är något som inte borde finnas pgr av att vi förstör jorden och utsätter djurs liv och våra egna :D vi är något slag av missfoster kan man säga :D typ..liksom vi skulle bli något annat men i stället förstör vi det vi behöver som vatten,mat till dom som behöver de och sånt där..om ni fattar DI

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:53
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från BunnyBondage


suck. nej, men de pratade om gud och fri vilja ? du verkar fortfarande att man ska tolka bibeln bokstavligt. har du ens läst den ?

Nej, jag känner inget behov.
Och det gör ingen skillnad om du tolkar bibeln bokstavligt eller inte, det är fortfarande en så jävla vagt som möjligt skriven bok om bullshit.

KiSuukko Tjej, 32 år

1 150 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:54
KiSuukko Tjej, 32 år

Jag är ignostiker, men om 'gud' hade funnits/finns hoppas jag verkligen att det är en
LESBISK NEGER.
Would have been so freakin' epic.

Yaymudkip Kille, 32 år

567 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:57
Yaymudkip Kille, 32 år

Citat från BunnyBondage


Citat från Yaymudkip

Citat från BunnyBondage

Citat från Yaymudkip

b]Citat från OhLuke[/b]

Det är väl inte hans fel att 150 000 människor dör varje dag?
Varför delar vi inte med oss? Gud bestämmer ju inte över oss på det sättet. Han kan inte tvinga oss att göra något, han har gett oss en fri vilja.
--------------------------------------------------------------------

Bara religiösa idioter kan säga sånt som du nu sa.

Vad sägs om detta, om jag idag gav dig krafterna att kunna rädda allt liv på denna planeten, vad skulle du göra?

Skulle du inte göra det? Skulle du låta massa dö varenda jävla dag och leva i ett levande helvete tills de dör istället för hjälpa?
Och skulle du säga att det var ''fri vilja'', det är inte ditt fel att de dog.
Skulle du allvarligt det? Är du helt jävla mentalt störd?

Jag älskar det där jävla ''free will'' argumentet, det är så jävla efterblivet. Var fan är den fria viljan för barnen som dör så fort de föds?
Whatever, palla slösa tid på såna som dig.


gud skapade människan, sen människan började göra "onda" saker, gud dränkte oss i syndafloden, efter det bestämde han sig för att börja om och låta oss göra fel, han tänker inte tvinga oss, utan bara vägleda.


Och denna saken var att äta ett jävla äpple som han visste att de skulle äta men ändå placerade där.

Med tanke på att han är ''omniscient'' så visste han att de skulle äta det där äpplet om han skapade det -INNAN HAN SKAPADE DEM-
Nice, så han skapade det vetande att de skulle äta det och sen så dränker han oss med en syndaflod för det.

Notera att om du tror på denna historia så tror du också på en talande orm som lurar folk att äta onda äpplen...

Ie; du är helt efterbliven.


om jag minns rätt har äpplet INGENTING med syndafloden att göra :) om du tror att majoriteten av kristna tror bokstavligt talat på bibeln är du "helt efterbliven". .



Åh, så du är den typen av kristen som hoppar över den första biten av genesis?
Förvirrande. Alla kristna säger att de har den rätta tron men det är alltid någon skillnad mellan eran historia. Patetiskt.

Så du kallar gud god och du klandrar inte gud.
Det är människans fel att ett barn nyss dog. Inte guds.
Det är människans fel att en person nyss dog av svalt, inte guds^.

Kristendomen är en jävla skam för våran ras >.<

sugarcoma Kille, 30 år

3 689 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 22:06
sugarcoma Kille, 30 år

Citat från Yaymudkip


b]Citat från OhLuke[/b]

Det är väl inte hans fel att 150 000 människor dör varje dag?
Varför delar vi inte med oss? Gud bestämmer ju inte över oss på det sättet. Han kan inte tvinga oss att göra något, han har gett oss en fri vilja.
--------------------------------------------------------------------

Bara religiösa idioter kan säga sånt som du nu sa.

Vad sägs om detta, om jag idag gav dig krafterna att kunna rädda allt liv på denna planeten, vad skulle du göra?

Skulle du inte göra det? Skulle du låta massa dö varenda jävla dag och leva i ett levande helvete tills de dör istället för hjälpa?
Och skulle du säga att det var ''fri vilja'', det är inte ditt fel att de dog.
Skulle du allvarligt det? Är du helt jävla mentalt störd?

Jag älskar det där jävla ''free will'' argumentet, det är så jävla efterblivet. Var fan är den fria viljan för barnen som dör så fort de föds?
Whatever, palla slösa tid på såna som dig.


Så klart jag skulle hjälpa alla som svälter ihjäl.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet