Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:34
Mynta Tjej, 34 år

Citat från idioter


Fel att bara säga att det inte är sant rakt av heller, för dom är det sant.


Sanning är inte subjektivt (personligt), för om sanning är subjektivt så lever vi i en värld där alla - individuellt - är allsmäktiga gudar. Det hade väl ändå varit någonting va? :>

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:35
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från idioter


Bra det haha.
Kanske borde till lägga att jag själv inte är troende men ja, ehe :(


Haha, spring och lek nu C:

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:36
Mynta Tjej, 34 år

Citat från ErikSchwartz


Jag kan nog med all säkerhet säga att du skulle få svaret "Det står i bibeln!"


Yay, vill du leka devils advocate? :D

Nästa logiska fråga:
"Varför är det som står i bibeln sant?"

Haha, jag tror att vi båda vet vilket svar man skulle få ;).

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:38
Mynta Tjej, 34 år

Citat från idioter


Det hade varit jävligt coolt, då hade ingen behövt vara rädd för döden för då kan man bara intala sig själv att man hamnar på en underbar plats när man dör!


Då hade vi aldrig behövt dö, och då hade vi med all säkerhet varit på en underbar plats redan nu :).

Problemet är att ALLA inte kan vara allsmäktiga, det är en logisk omöjlighet, precis som det är logiskt omöjligt att ens en person skulle kunna vara allsmäktig ;).

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:41
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från EvigLidelse


Yay, vill du leka devils advocate? :D

Nästa logiska fråga:
"Varför är det som står i bibeln sant?"

Haha, jag tror att vi båda vet vilket svar man skulle få ;).


Med så mycket media och texter som jag har läst/sett så kan man nog med all säkerhet säga att jag skulle kunna lura kristna ganska så väl att jag är en av dom.

Deras svar skulle förmodligen vara en form av argumentet "För att det är guds ord".

Vilket jag skulle besvara med en följdfråga "Hur vet du att det är guds ord?".

Vilket förmodligen skulle få svaret "För att det står i bibeln!".

Och då skulle jag börja dansa runt i ring och joddla och säga "cirkelargument!".

cattaz Tjej, 33 år

73 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:42
cattaz Tjej, 33 år

Tycker *ursäkta om någon tar åt sig ? * att det där med regler o skit är lite löjligt faktiskt.

Liksom bevisa att han finns ? om han nu finns, vadfan gör han liksom ?

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:45
Mynta Tjej, 34 år

Citat från ErikSchwartz


Och då skulle jag börja dansa runt i ring och joddla och säga "cirkelargument!".


Det går att ta sig ur cirkelresonemang dock, så länge man förstår dem :).

http://en.wikipedia.org/wiki/Circular_reasoning

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:49
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från EvigLidelse


Det går att ta sig ur cirkelresonemang dock, så länge man förstår dem :).

http://en.wikipedia.org/wiki/Circular_reasoning


Jag brukar aldrig kunna komma längre, för när jag visar min... circular reasoning bild:


Så har jag för det mesta blivit förolämpad och så drar dom.

Funereality Kille, 34 år

252 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:49
Funereality Kille, 34 år

I am my own God
Master slave and I will be beyond the grave
No one will take my soul away
I carry my own will and make my day

I am my own God
See the truth beyond
Through endless lies thy kingdom come
Glorified wisdom illumination tool
Self deceit it's the golden rule

Live your life you're gonna die your own death
There's no one above that's gonna take your breath


:)

hicutie Tjej, 31 år

382 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 19:52
hicutie Tjej, 31 år

Nej, för då skulle inte världen se ut som den gör idag lol

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 22:45
TopicPlease Kille, 38 år

OT Rensat.
/Admin

punk_gurka Kille, 30 år

2 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 15:39
punk_gurka Kille, 30 år

han kan väl inte finnas annars skulle han väl inte låta 4000 dö av svält

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 20:40
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från punk_gurka


han kan väl inte finnas annars skulle han väl inte låta 4000 dö av svält

4000?
Lite fler människor som dör av svält idag xD

Mynta Tjej, 34 år

8 951 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 20:47
Mynta Tjej, 34 år

Citat från TPFotografen


4000?
Lite fler människor som dör av svält idag xD



Man brukar prata om mellan 25'000 och 50'000 som dör av svält per dag :<

Yaymudkip Kille, 32 år

567 forumsinlägg

Skrivet:
23 januari 2010 kl. 21:06
Yaymudkip Kille, 32 år

Från en rationellt synpunkt så finns INTE gud. Period.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet