Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 23:47
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Terrorstorm


John Lennox's sluttal var bara ren jävla bullshit, satan vad arg jag blev. Tråkiga sen var att inte Dawkins drog till med något rejälare.
Men jag ser ändå Dawkins som vinnare, han lyckas ändå få slutordet hela tiden och Lennox sitter bara och drar paralleller mellan olika saker, t.ex. klassikern kärlek vs. Gud, "du kan känna kärlek men du ser den inte, precis som Gud", vilket bara är helt befängt.


Vem vart inte?
Vilken jävla bullshit det var. Och det första jag tänkte på var Ray Comforts jävla analogier...

Dock tyckte jag att Dawkins la fram bra information i sitt sluttal.


Jag önskar att när ateister och kristna argumenterar så ska de båda placeras i ljudtäta boxar. Och sen när någon börja skrika/predika (vilket definitivt kommer bli den kristna) så ska ljudet från deras box slås av så att den andra får tala.

Ett underbart exempel på "jag skriker högre än dig och låter dig inte tala därför har jag rätt" stil på argumentering är Fox "News". Det är som att kolla på en grupp barn försöka driva en nyhetsstudio...

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 23:51
Zalbeyx Kille, 36 år

Gud finns som en psykisk sjukdom kanske?

meMred0N Kille, 35 år

137 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 23:54
meMred0N Kille, 35 år

Tror att den som skrev bibeln bara ville trolla.

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 23:54
TopicPlease Kille, 38 år

Citat från meMred0N


Tror att den som skrev bibeln bara ville trolla.

+1

Jelly Tjej, 30 år

156 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 16:34
Jelly Tjej, 30 år

Citat från meMred0N


Tror att den som skrev bibeln bara ville trolla.

De... Det var ganska många som skrev bibeln...

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 16:37
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från xEnelya


De... Det var ganska många som skrev bibeln...

Och då märker man ju direkt att det gamla ordspråket "Ju fler kockar desto sämre soppa" också gäller vid trollning, eftersom bibeln är så jävla uppenbar.

Jelly Tjej, 30 år

156 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 16:40
Jelly Tjej, 30 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från xEnelya

De... Det var ganska många som skrev bibeln...

Och då märker man ju direkt att det gamla ordspråket "Ju fler kockar desto sämre soppa" också gäller vid trollning, eftersom bibeln är så jävla uppenbar.


Bibeln är ingen lärobok. Bibeln berättar Guds historia på ett ungefär.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 16:42
E_Schwartz Kille, 36 år

Och det har du bevis för?

BambiiiFukkker Tjej, 30 år

1 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 16:43
BambiiiFukkker Tjej, 30 år

fråga på 118118 :)



hahahaha xd

Jelly Tjej, 30 år

156 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 16:48
Jelly Tjej, 30 år

Citat från ErikSchwartz


Och det har du bevis för?

Min tro är mitt bevis.

Jelly Tjej, 30 år

156 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 16:49
Jelly Tjej, 30 år

Citat från wup


Tror inte "gud" existerar, utan snarare att han/hon/den/det är en låtsasvän som kristna ber om syndernas förlåtelse till så fort de ätit godis på en onsdagkväll.

Nääe. Gud ber jag till för att hjälpa mina vänner ur sina depressioner m.m.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 16:49
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från xEnelya


Min tro är mitt bevis.

Nej, det är det verkligen inte.
Lär dig skillnaden mellan din inre världssyn och världen.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 16:50
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från xEnelya


Nääe. Gud ber jag till för att hjälpa mina vänner ur sina depressioner m.m.

Hjälp dom själv om du ska göra något istället för att sitta och snacka för dig själv, det hjälper inte.

meMred0N Kille, 35 år

137 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 18:03
meMred0N Kille, 35 år

Citat från xEnelya


Citat från meMred0N

Tror att den som skrev bibeln bara ville trolla.

De... Det var ganska många som skrev bibeln...


Många? Då är det en konspiration :O

Jelly Tjej, 30 år

156 forumsinlägg

Skrivet:
22 januari 2010 kl. 18:59
Jelly Tjej, 30 år

Citat från wup


Citat från xEnelya

Citat från wup

Tror inte "gud" existerar, utan snarare att han/hon/den/det är en låtsasvän som kristna ber om syndernas förlåtelse till så fort de ätit godis på en onsdagkväll.

Nääe. Gud ber jag till för att hjälpa mina vänner ur sina depressioner m.m.


Har han hjälpt dom?


Ja. En del gånger.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet