Gud, finns han?
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från Terrorstorm
John Lennox's sluttal var bara ren jävla bullshit, satan vad arg jag blev. Tråkiga sen var att inte Dawkins drog till med något rejälare.
Men jag ser ändå Dawkins som vinnare, han lyckas ändå få slutordet hela tiden och Lennox sitter bara och drar paralleller mellan olika saker, t.ex. klassikern kärlek vs. Gud, "du kan känna kärlek men du ser den inte, precis som Gud", vilket bara är helt befängt.
Vem vart inte?
Vilken jävla bullshit det var. Och det första jag tänkte på var Ray Comforts jävla analogier...
Dock tyckte jag att Dawkins la fram bra information i sitt sluttal.
Jag önskar att när ateister och kristna argumenterar så ska de båda placeras i ljudtäta boxar. Och sen när någon börja skrika/predika (vilket definitivt kommer bli den kristna) så ska ljudet från deras box slås av så att den andra får tala.
Ett underbart exempel på "jag skriker högre än dig och låter dig inte tala därför har jag rätt" stil på argumentering är Fox "News". Det är som att kolla på en grupp barn försöka driva en nyhetsstudio...
Zalbeyx
Kille, 36 år
Gud finns som en psykisk sjukdom kanske?
meMred0N
Kille, 35 år
Tror att den som skrev bibeln bara ville trolla.
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från xEnelya
De... Det var ganska många som skrev bibeln...
Och då märker man ju direkt att det gamla ordspråket "Ju fler kockar desto sämre soppa" också gäller vid trollning, eftersom bibeln är så jävla uppenbar.
Jelly
Tjej, 30 år
Citat från ErikSchwartz
Citat från xEnelya
De... Det var ganska många som skrev bibeln...
Och då märker man ju direkt att det gamla ordspråket "Ju fler kockar desto sämre soppa" också gäller vid trollning, eftersom bibeln är så jävla uppenbar.
Bibeln är ingen lärobok. Bibeln berättar Guds historia på ett ungefär.
E_Schwartz
Kille, 36 år
Och det har du bevis för?
BambiiiFukkker
Tjej, 30 år
fråga på 118118 :)
hahahaha xd
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från xEnelya
Min tro är mitt bevis.
Nej, det är det verkligen inte.
Lär dig skillnaden mellan din inre världssyn och världen.
E_Schwartz
Kille, 36 år
Citat från xEnelya
Nääe. Gud ber jag till för att hjälpa mina vänner ur sina depressioner m.m.
Hjälp dom själv om du ska göra något istället för att sitta och snacka för dig själv, det hjälper inte.
Jelly
Tjej, 30 år
Citat från wup
Citat från xEnelya
Citat från wup
Tror inte "gud" existerar, utan snarare att han/hon/den/det är en låtsasvän som kristna ber om syndernas förlåtelse till så fort de ätit godis på en onsdagkväll.
Nääe. Gud ber jag till för att hjälpa mina vänner ur sina depressioner m.m.
Har han hjälpt dom?
Ja. En del gånger.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet