Gud, finns han?
Hmm, blir lite sur att dom inte får svara varandra ibland.
John Lennox's sluttal var bara ren jävla bullshit, satan vad arg jag blev. Tråkiga sen var att inte Dawkins drog till med något rejälare.
Men jag ser ändå Dawkins som vinnare, han lyckas ändå få slutordet hela tiden och Lennox sitter bara och drar paralleller mellan olika saker, t.ex. klassikern kärlek vs. Gud, "du kan känna kärlek men du ser den inte, precis som Gud", vilket bara är helt befängt.
Jag ska slå på den nu, sluta spoila din tölp!!#_#
Är typ en fjärdedels igenom..
Är riktigt irriterad på att det inte är en dialog än så länge utan bara två monologer i princip.
Ps: Haha, fem sekunder senare så säger Dawkins exakt samma sak.
allt jävla bull om att synda inom kristendomen.... blah.
1. een av de sju dödssyndera är högmod; alltså skryt och överlägsenhet. det sätter då alla som har mer kläder de behöver för att täcka sin kropp i helvetet. så alla ni som inte har endast en svart soppsäck i garderoben har jag en sak att säga, BRINN I HELVETET.
2 Lättja, alla ni somo sover 1 minut mer en ni behöver, ni som inte är konstant aktiva på alla dagar utom söndag, Brinn.
3. Frosseri. ni som konsumerar mer en ni behöver för att överleva, chips, glass, läsk, godis, nikotin, alkohol, sex, osv, BRINN
4. Avund: Om du ngn gång varit det allra minsta avundsjuk på ngn lr ngt, brinn
Hur många kristna har vi nu kvar som åker till himmelen? ....
orkar ej ta ngn djupare diskussion , men ni som vill ser mer av mina synpunker lr diskuteradjupare. skicka pm
Citat från BunnyBondage
du gör dödssynderna värre än vad det är ...
På vilket sätt?
Citat från BunnyBondage
Citat från Nikumi
allt jävla bull om att synda inom kristendomen.... blah.
1. een av de sju dödssyndera är högmod; alltså skryt och överlägsenhet. det sätter då alla som har mer kläder de behöver för att täcka sin kropp i helvetet. så alla ni som inte har endast en svart soppsäck i garderoben har jag en sak att säga, BRINN I HELVETET.
2 Lättja, alla ni somo sover 1 minut mer en ni behöver, ni som inte är konstant aktiva på alla dagar utom söndag, Brinn.
3. Frosseri. ni som konsumerar mer en ni behöver för att överleva, chips, glass, läsk, godis, nikotin, alkohol, sex, osv, BRINN
4. Avund: Om du ngn gång varit det allra minsta avundsjuk på ngn lr ngt, brinn
Hur många kristna har vi nu kvar som åker till himmelen? ....
orkar ej ta ngn djupare diskussion , men ni som vill ser mer av mina synpunker lr diskuteradjupare. skicka pm
du gör dödssynderna värre än vad det är ...
jag definierade vad som krävs för att att du ska begå de värsta synderna inom denna religion. inget mer. kristendomoen om ngt är väl bokstavligt talat. så tycker inte jag överdriver dem på ngt vis. Fast det har du ju rätt i , om du begår ngn av desa värsta synder, så är detbara säg att du är ledsen för det, sedan så får du förlåtelse. varför ens ha några regler utsatta då från första böjrjan ? lite off topic nu känner jag. vill du diskutera detta vidare så opm till mig ^^ :)
ah roligtråd :D jag blev på diskussions humör xD
Det är en sidoeffekt av att bli utsatt för religiösa personers ignorans.
Citat från ErikSchwartz
Det är en sidoeffekt av att bli utsatt för religiösa personers ignorans.
ionstämmer helt. Men ja. jag har i alla fall vaknat. tänker ej underkasta mig någon högre perverterad korrupt makt
Citat från Nikumi
tror detta är ett svar på Trådens rubrik ^^
De flesta här inne som är seriösa söker inte ett svar ut vill höra folks åsikter och deras tankesätt.
Och för min del bli full i skratt åt allt bullshit som folk försöker sprida.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet