Gud, finns han?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 18:43
E_Schwartz Kille, 36 år

Terrorstorm


Thank you!

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 19:08
beatyourkids Kille, 38 år

Hmm, blir lite sur att dom inte får svara varandra ibland.

beatyourkids Kille, 38 år

11 829 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 21:49
beatyourkids Kille, 38 år

John Lennox's sluttal var bara ren jävla bullshit, satan vad arg jag blev. Tråkiga sen var att inte Dawkins drog till med något rejälare.
Men jag ser ändå Dawkins som vinnare, han lyckas ändå få slutordet hela tiden och Lennox sitter bara och drar paralleller mellan olika saker, t.ex. klassikern kärlek vs. Gud, "du kan känna kärlek men du ser den inte, precis som Gud", vilket bara är helt befängt.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 21:49
E_Schwartz Kille, 36 år

Jag ska slå på den nu, sluta spoila din tölp!!#_#

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 22:30
E_Schwartz Kille, 36 år

Är typ en fjärdedels igenom..
Är riktigt irriterad på att det inte är en dialog än så länge utan bara två monologer i princip.




Ps: Haha, fem sekunder senare så säger Dawkins exakt samma sak.

Nikumi Kille, 35 år

233 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 22:37
Nikumi Kille, 35 år

allt jävla bull om att synda inom kristendomen.... blah.

1. een av de sju dödssyndera är högmod; alltså skryt och överlägsenhet. det sätter då alla som har mer kläder de behöver för att täcka sin kropp i helvetet. så alla ni som inte har endast en svart soppsäck i garderoben har jag en sak att säga, BRINN I HELVETET.

2 Lättja, alla ni somo sover 1 minut mer en ni behöver, ni som inte är konstant aktiva på alla dagar utom söndag, Brinn.

3. Frosseri. ni som konsumerar mer en ni behöver för att överleva, chips, glass, läsk, godis, nikotin, alkohol, sex, osv, BRINN

4. Avund: Om du ngn gång varit det allra minsta avundsjuk på ngn lr ngt, brinn

Hur många kristna har vi nu kvar som åker till himmelen? ....


orkar ej ta ngn djupare diskussion , men ni som vill ser mer av mina synpunker lr diskuteradjupare. skicka pm

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 22:50
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från BunnyBondage


du gör dödssynderna värre än vad det är ...

På vilket sätt?

Nikumi Kille, 35 år

233 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 22:51
Nikumi Kille, 35 år

Citat från BunnyBondage


Citat från Nikumi

allt jävla bull om att synda inom kristendomen.... blah.

1. een av de sju dödssyndera är högmod; alltså skryt och överlägsenhet. det sätter då alla som har mer kläder de behöver för att täcka sin kropp i helvetet. så alla ni som inte har endast en svart soppsäck i garderoben har jag en sak att säga, BRINN I HELVETET.

2 Lättja, alla ni somo sover 1 minut mer en ni behöver, ni som inte är konstant aktiva på alla dagar utom söndag, Brinn.

3. Frosseri. ni som konsumerar mer en ni behöver för att överleva, chips, glass, läsk, godis, nikotin, alkohol, sex, osv, BRINN

4. Avund: Om du ngn gång varit det allra minsta avundsjuk på ngn lr ngt, brinn

Hur många kristna har vi nu kvar som åker till himmelen? ....


orkar ej ta ngn djupare diskussion , men ni som vill ser mer av mina synpunker lr diskuteradjupare. skicka pm

du gör dödssynderna värre än vad det är ...






jag definierade vad som krävs för att att du ska begå de värsta synderna inom denna religion. inget mer. kristendomoen om ngt är väl bokstavligt talat. så tycker inte jag överdriver dem på ngt vis. Fast det har du ju rätt i , om du begår ngn av desa värsta synder, så är detbara säg att du är ledsen för det, sedan så får du förlåtelse. varför ens ha några regler utsatta då från första böjrjan ? lite off topic nu känner jag. vill du diskutera detta vidare så opm till mig ^^ :)

Nikumi Kille, 35 år

233 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 22:56
Nikumi Kille, 35 år

ah roligtråd :D jag blev på diskussions humör xD

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 22:57
E_Schwartz Kille, 36 år

Det är en sidoeffekt av att bli utsatt för religiösa personers ignorans.

Nikumi Kille, 35 år

233 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 22:58
Nikumi Kille, 35 år

Citat från ErikSchwartz


Det är en sidoeffekt av att bli utsatt för religiösa personers ignorans.



ionstämmer helt. Men ja. jag har i alla fall vaknat. tänker ej underkasta mig någon högre perverterad korrupt makt

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 22:59
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från BLUTVERLUST


NEJ FÖRFAN

Care to share your thoughts?

Nikumi Kille, 35 år

233 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 23:03
Nikumi Kille, 35 år

Citat från BLUTVERLUST


NEJ FÖRFAN



tror detta är ett svar på Trådens rubrik ^^

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
21 januari 2010 kl. 23:05
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Nikumi


tror detta är ett svar på Trådens rubrik ^^

De flesta här inne som är seriösa söker inte ett svar ut vill höra folks åsikter och deras tankesätt.
Och för min del bli full i skratt åt allt bullshit som folk försöker sprida.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet